Mimo wszystko historia Tipo 33 to historia odkupienia po długim okresie czyśćca. Pod koniec 1953 r. Alfa Romeo rezygnuje z konkurencji i ponownie koncentruje się na produkcji. Dwa lata po Alfetcie F1, 3000 CM Sport zostaje wysłany do muzeum. W połowie lat sześćdziesiątych sytuacja firmy poprawiła się i doszło do zawarcia sojuszu Ferrari-Fiat ogłasza narodziny Dino, Alfa Romeo musi zareagować. Założona w 1963 roku w celu budowy Giulii TZ, firma Autodelta stała się zbrojnym ramieniem konkurencyjnej firmy z Mediolanu. Współzałożyciel Autodelty, po sprawowaniu funkcji dyrektora technicznego Ferrari w latach 1957-1961, Carlo Chiti powraca do marki swoich początków i finalizuje projekty projektanta Orazio Satty i producenta silników Gi
Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.
Pozostało Ci 90% do odkrycia.
Już subskrybujesz?
Zaloguj się
- Nieograniczone przedmioty premium
- Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
- Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
4 Uwagi)
Aby napisać komentarz
08 o 12:2021
Więcej informacji na temat Angoli 33 można znaleźć u Christine BECKERS, która jeździła nim w Angoli: http://motorsportinangola.blogspot.com/2012/04/alfa-romeo-t33-e-antonio-peixinho.html
08 o 12:2021
http://autoetecnica.band.uol.com.br/a-historia-da-alfa-romeo-p33-2-que-foi-enterrada-para-fugir-da-guerra/
08 o 12:2021
https://www.adrenaline24h.com/2020/05/pit-stop-telaio-015-lalfa-33-persa-e-ritrovata-in-angola/
08 o 12:2021
Daytona długoogoniasta 33/2 brała udział w wyścigach wytrzymałościowych w Afryce Południowej w latach 70. XX wieku (Afryka Południowa, Zimbabwe, ex-Rodezja i Angola), zanim została znaleziona w Angoli w 1983 r. w bardzo złym stanie, po ucieczce przed zniszczeniami wojny secesyjnej. Niepodległości, bo została pochowana w drewnianej skrzyni w ogrodzie. Jej odkrycie nie pozostało niezauważone w kręgu alfistów i zasłynęła pod pseudonimem „33 z Angoli”. Wreszcie powrócił do Europy w 1986 r. i przeszedł całkowitą renowację we Włoszech od 1994 r., którą przeprowadziło dwóch byłych pracowników Autodelty (Giordano i Massimo Gambi). https://www.motor2.pt/sites/jornal-dos-classicos/o-alfa-romeo-24-que-foi-enterrado-em-angola-para-escapar-a-guerra/332/