Ten artykuł na Ferrari 330 P3 i P4 pochodzą z kolekcji AUTOhebdo poświęconej przygodzie Ferrari w 24 godziny Le Mans, dostępne na Notre butik en ligne.
Które Ferrari wybrać, aby reprezentowało bogatą historię Prancing Horse podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans? To pytanie przewijało się przez redakcję przy ustalaniu okładki Collector, który trzymasz w dłoniach. Odpowiedź była jednomyślna. Model 330 P3 i jego ewolucja P4 w latach 1966–1967 odciskają piętno na siatkówce oka swoim niezrównanym pięknem. Zanim badania komputerowe określiły wygląd samochodów wyścigowych, 330 P3 był ostatecznym wyrazem prototypu zaprojektowanego przez Mauro Forghieri, z pewnością zaznajomionego ze sztuką włoskich rzeźbiarzy. „ Funkcjonalność i estetyka to dwa różne obszary, ale gdy się je połączy, wszystko wygląda najlepiej », prawe ramię sędziego Enzo Ferrari. Egzystencja poprzedza esencję i w tym sensie 330 P3 jest przede wszystkim dziełem wspaniałym, zanim zostanie użyte do obrony interesów Il Commendatore w czterech zakątkach świata.
Jednak tam, gdzie Michał Anioł czy Donatello przekształcali marmur według własnego uznania, Mauro Forghieri użył mniej szlachetnego materiału: plastiku. „
Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.
Pozostało Ci 90% do odkrycia.
Już subskrybujesz?
Zaloguj się
- Nieograniczone przedmioty premium
- Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
- Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)