Na początku lat 70-tych Ford America, pełen zwycięstw w 24 godziny Le Mans (cztery kolejne zwycięstwa od 1966 do 1969), zdecydował się wycofać z zawodów. Z drugiej strony, Ford Europe pozostaje zaangażowany, wraz ze swoimi brytyjskimi i francuskimi spółkami zależnymi rallye i niemieckiego w Turystycznych Mistrzostwach Europy. W tym drugim przypadku Capri stanie się samochodem nie do pokonania, podczas gdy w rajdach Escort już pokazuje swoje ograniczenia. Jeśli jest solidny, to jego masowo produkowana konstrukcja nie pozwala mu walczyć na równych prawach z GT z silnikiem umieszczonym z tyłu (Porsche 911S i Alpine A110), którzy królują w Międzynarodowych Rajdowych Mistrzostwach. Podczas wyścigu w Monte-Carlo w 1970 r., który zainaugurował nowe zawody, Roger Clark, najwyżej sklasyfikowany kierowca Forda, nie mógł zająć więcej niż 5. miejsce, a zwycięstwo w Grupie 2 (Tourisme Speciales) było jedynie niewielkim pocieszeniem. W drodze powrotnej
Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.
Pozostało Ci 90% do odkrycia.
Już subskrybujesz?
Zaloguj się
- Nieograniczone przedmioty premium
- Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
- Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)