Ford GT70 – Zapomniane piękno

50 lat temu na Ronde Cévenole zadebiutował Ford GT70. Piękny i wydajny, „rajdowy” odpowiednik GT40 wydawał się mieć przed sobą świetlaną przyszłość, zanim brak niezawodności i rozwój zdecydowały inaczej.

opublikowany 22/09/2021 à 09:00

Francois Hurel

0 Zobacz komentarze)

Ford GT70 – Zapomniane piękno

Na początku lat 70-tych Ford America, pełen zwycięstw w 24 godziny Le Mans (cztery kolejne zwycięstwa od 1966 do 1969), zdecydował się wycofać z zawodów. Z drugiej strony, Ford Europe pozostaje zaangażowany, wraz ze swoimi brytyjskimi i francuskimi spółkami zależnymi rallye i niemieckiego w Turystycznych Mistrzostwach Europy. W tym drugim przypadku Capri stanie się samochodem nie do pokonania, podczas gdy w rajdach Escort już pokazuje swoje ograniczenia. Jeśli jest solidny, to jego masowo produkowana konstrukcja nie pozwala mu walczyć na równych prawach z GT z silnikiem umieszczonym z tyłu (Porsche 911S i Alpine A110), którzy królują w Międzynarodowych Rajdowych Mistrzostwach. Podczas wyścigu w Monte-Carlo w 1970 r., który zainaugurował nowe zawody, Roger Clark, najwyżej sklasyfikowany kierowca Forda, nie mógł zająć więcej niż 5. miejsce, a zwycięstwo w Grupie 2 (Tourisme Speciales) było jedynie niewielkim pocieszeniem. W drodze powrotnej

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)