Na początku lat sześćdziesiątych francuski sport motorowy znajdował się w najgorszym punkcie, nie mając już czołowego kierowcy, z wyjątkiem starzejącego się Trintignanta. Odrodzenie francuskie, rozpoczęte w 1960 r., ucieleśnia Jean-Pierre Beltoise, który podąża śladami Johnny'ego Servoz-Gavina, Henriego Pescarolo i François Ceverta w kierunku F1. Ostatni z naszych muszkieterów awansował błyskawicznie, dołączając do drużyny Tyrrella w połowie sezonu 1970, w miejsce niedawno emerytowanego Servoza-Gavina. François, który nosi nazwisko swojej matki, nie miał jednak łatwego startu, ponieważ jego ojciec był wrogo nastawiony do jego pasji do sportów motorowych. Dla Charlesa Goldenberga, jubilera z Neuilly-sur-Seine, wyścigi samochodowe to tylko zajęcie żigola, ale mimo to Françoisowi udaje się wziąć udział w kilku wyścigach motocyklowych, karting lub Formuły Vé przed uczęszczaniem do szkół nauki jazdy: Le Mans najpierw Magny-Cours, gdzie pod koniec 1966 roku przed mo
Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.
Pozostało Ci 90% do odkrycia.
Już subskrybujesz?
Zaloguj się
- Nieograniczone przedmioty premium
- Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
- Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)