Przewodnik 24-godzinny Le Mans – 1972, chwila prawdy dla Matry

Naznaczony pierwszym zwycięstwem Henriego Pescarolo i potrójną koroną Grahama Hilla, dublet 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 1972 r. był przede wszystkim najważniejszym wydarzeniem „wspaniałej dziesiątki” Matry (1965–1974) w sportach motorowych.

opublikowany 21/05/2022 à 17:00

Francois Hurel

0 Zobacz komentarze)

Przewodnik 24-godzinny Le Mans – 1972, chwila prawdy dla Matry

Na starcie Matras wyprzedziły Alfę Romeo © DPPI

Dwadzieścia dwa lata: to czas, który dzieli zwycięstwo Talbota w 1950 r. od zwycięstwa Matry w 1972 r. Długa przeprawa przez pustynię dla francuskich producentów, rozjaśniona jedynie indeksowymi zwycięstwami Monopole, Panhard, DB, CD , René Bonnet lub Alpine. Pojawienie się Matry zmieniło wszystko, ponieważ już w 1965 roku Jean-Luc Lagardère (dyrektor Matra Sports) przepowiedział nadchodzące sukcesy. Dzięki usunięciu silnika Sport o pojemności 5 litrów sportowa moc umożliwiła Matrze dostęp do najwyższej kategorii w 1972 r., wraz z Ferrari, Alfa Romeo, Lola i Miraż. Pod ścianą francuska marka postawiła sobie Le Mans za swój główny cel, wybierając nową metodę: porzucenie pozostałych rund mistrzostw świata na rzecz 24-godzinnych symulacji na torze Paul-Ricard. Pod kierownictwem Bernarda Boyera ds. podwozia i Georgesa Martina ds. silnika inżynierowie pod przewodnictwem Jean-Louisa Caussina (podwozie) i Jean-Jaca

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)