Dwadzieścia dwa lata: to czas, który dzieli zwycięstwo Talbota w 1950 r. od zwycięstwa Matry w 1972 r. Długa przeprawa przez pustynię dla francuskich producentów, rozjaśniona jedynie indeksowymi zwycięstwami Monopole, Panhard, DB, CD , René Bonnet lub Alpine. Pojawienie się Matry zmieniło wszystko, ponieważ już w 1965 roku Jean-Luc Lagardère (dyrektor Matra Sports) przepowiedział nadchodzące sukcesy. Dzięki usunięciu silnika Sport o pojemności 5 litrów sportowa moc umożliwiła Matrze dostęp do najwyższej kategorii w 1972 r., wraz z Ferrari, Alfa Romeo, Lola i Miraż. Pod ścianą francuska marka postawiła sobie Le Mans za swój główny cel, wybierając nową metodę: porzucenie pozostałych rund mistrzostw świata na rzecz 24-godzinnych symulacji na torze Paul-Ricard. Pod kierownictwem Bernarda Boyera ds. podwozia i Georgesa Martina ds. silnika inżynierowie pod przewodnictwem Jean-Louisa Caussina (podwozie) i Jean-Jaca
Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.
Pozostało Ci 90% do odkrycia.
Już subskrybujesz?
Zaloguj się
- Nieograniczone przedmioty premium
- Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
- Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)