40 lat temu AUTOhebdo testowało Porsche Kremer 935 K4

Porsche Kremer 935 K4 na zawsze pozostanie specjalnością dostępną tylko dla nielicznych. Esej Pierre'a Dieudonné. AH297 z 17 grudnia 1981 r

opublikowany 18/12/2021 à 12:00

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

40 lat temu AUTOhebdo testowało Porsche Kremer 935 K4

Aucune autre voiture de course ne possède une personnalité aussi forte, à la fois glaciale par sa rigueur et pimentée par le souffle d’une puissance diabolique que la Porsche Kremer 935 K4. Une torpille colorée qui engloutit l’espace avec une voracité presque silencieuse. Dans un déchirement de l’air et le frou-frou sifflant de ses turbos qui crachent souvent de longues traînées enflammées. Telle est la Porsche K4 du clan Kremer, une monture de 800 chevaux pour Bob Wollek.

Z wieży Nürburg roztacza się widok na okolicę mroźną jak zima. Czysty produkt niemieckiej technologii, K4 jest zwieńczeniem niezwykłej ewolucji Porsche 911. Żaden inny samochód nie może się z nim równać. Erwin Kremer jest przepojony tą ideą i nie myli się. Jeśli masz wyobraźnię na tyle elastyczną, aby przeniknąć ją na fotel Boba Wollka, zasiądź ze mną za kierownicą K4.

Dziwne biuro dla Wollka.

Wąski kadłub A Formuła 1 chroni ciało swojego pilota jak skrzynia z przyjaznymi ściankami. Płaskie i gładkie. Więcej odwagi wymaga dać się uwięzić w rurowej plątaninie K4. Najmniejsza skłonność do klaustrofobii byłaby paraliżująca. Podobnie jak wsiadanie do machiny wojennej, trzeba mieć wystarczająco silny charakter, aby udawać, że wierzy się w jej solidność i zapomnieć o tym, że może stać się pułapką, z której trzeba będzie uciec w ciągu kilku sekund. Zatem szczupłość gimnastyczki jest niezbędna, aby skutecznie zintegrować jej anatomię z tym funkcjonalnym wszechświatem, zaśmieconym mechanizmami, które wyraźnie odzwierciedlają złożoność zadania.

Bob Wollek, qui a eu la gentillesse de venir assister à l’essai, me montre comment il faut s’y prendre pour s’installer avec une certaine adresse dans cette conduite à droite. D’abord s’asseoir sur le tube latéral du châssi

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)