Na Magny-Cours rozpoczyna się ósmy sezon Historic Tour FFSA

Rok 2022 będzie niewątpliwie wspaniałym rocznikiem Historycznych Mistrzostw Francji na torze, z mnóstwem zgłoszeń i różnorodnymi samochodami.

opublikowany 26/03/2022 à 21:56

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Na Magny-Cours rozpoczyna się ósmy sezon Historic Tour FFSA

Wycieczka historyczna FFSA © HVM Racing

Czas jest wznowienie pod batutą historycznych mistrzostw Francji na torze historycznym zespołów HVM Laurenta Vallery-Massona. Jego huedycja rozpoczyna się w ten weekend na torze Nevers Magny-Cours, na którym federalna seria nie była obecna od 2018 r. To inauguracyjne spotkanie pokaże, co szykuje dla nas obiecujący sezon 2022, obejmujący program obejmujący 24 wyścigi i dużą różnorodność tras , które samo w sobie stanowi powrót do prawie półwiecza sportów motorowych. Co istotne, od 2020 roku będą to pierwsze zawody torowe niepodlegające protokołowi zdrowotnemu.

Wycieczka historyczna FFSA © HVM Racing

Na 10 torach charakterystycznych dla Mistrzostw Francji (łączących 14 odrębnych trofeów) bierze udział ponad 310 kierowców, w tym około 15% obcokrajowców z Włoch, Szwajcarii, Belgii, Hiszpanii, Niemiec, Irlandii, Wielkiej Brytanii, Monako i Luksemburga.

Wycieczka historyczna FFSA © HVM Racing

Do imprezy dołączają dwa „gościnne” pola: Colmore YTCC z Holandii i 6-godzinny wyścig wytrzymałościowy V de V, wyścig załogowy, zaplanowany na sobotni wieczór.

 

CZAS NA ŻYWO

Sobotnie podium 

SportProtosCup: 1.Nguyen (Lucchini SP94 Alfa), 2.Rossi Di Montelara (Osella PA1 Abarth), 3.Boch (Lucchini P3 BMW).

Trofeum GT Classic: 1.Delannoy (Porsche 964 RSR), 2.Mathieu (Porsche 964 RSR), 3.Roche (Porsche 996 Cup).

Trofeum samochodów sedan: 1.Grenet (Dodge Viper), 2.Lefebvre (Audi Quattro), 3.Desmaele (Porsche 996).

Trofeum Lotosu: 1.Delhaye (Lotus siedem), 2.Vulliez (Lotus siedem), 3.Cazalot (Lotus siedem).

Trofeum F3 Klasyczny: 1.Lajoux (marzec 793), 2.D.Leone (marzec 783), 3.Rouvier (marzec 783).

Trofeum Formuły Renault klasyczny : 1.Robert (Martini MK48), 2.Gobba (Martini MK54), 3. „Nelson” (Martini MK48).

Puchar Youngtimerów GTI: 1.Quagliozzi (Honda Civic), 2.Gimonet (Honda Civic), 3.Hawes (Golf GTI).

Wyścigi 81 i GR 1: 1.Valinho (Datsun 240Z), 2.Excoffier (Chevrolet Corvette), 3.Faure (Porsche 930)… 1er Gr.1: Burgund (BMW 530 iUS).

Historyczne wyzwanie Formuły Ford: 1.Belle (Lola T540E), 2.Genecand (Crosslé 25F), 3.Faggionato (Lola T540E).

Puchar Roadstera Pro: 1.Fresnais (Mazda MX-5), 2.Dubelly (Mazda MX-5), 3.Castillou (Mazda MX-5).

Seria Maxi 1300: 1. Gandini (Mini Jem), 2. Gruelles (Mini Marcos), 3. Sternik (Austin Mini).

Trofea F3-FR Classic (wyścig nr 1) © Hugues Laroche

Siatki Mistrzostw Francji w pojazdach jednomiejscowych / Protos

Trofeum F3 Classic i Trofeum Formuły Renault Classic

Wyścigi: sobota o 14:00 i niedziela o 17:35 (2 x 30 minut).

Samochody: jednomiejscowe F3 sprzed 1985 roku oraz Formuła Renault (atmo i turbo) sprzed 1995 roku.

Wyzwanie Historyczna Formuła Ford

Wyścigi: sobota o 15:20 i 12:15 (2 x 25 minut).

Samochody: jednomiejscowe bolidy Formuły Ford sprzed 1982 roku.

SportProtosCup

Wyścigi: sobota o 11:10 i niedziela o 10:20 (2 x 25 minut).

Samochody: Sport-Protos przed 1995 rokiem.

Trofeum Formuły Ford Kent i Trofeum Formuły Ford Zetec

Wyścigi: niedziela o 9:40 i 16:15 (2 x 25 minut).

Samochody: jednomiejscowe samochody Formuły Ford Kent sprzed 1993 r. i Formuła Ford Zetecs sprzed 2005 r.

Wycieczka historyczna FFSA © HVM Racing

Siatki francuskich mistrzostw GT / turystyki

Puchar Roadstera Pro

Wyścigi: sobota o 15:55 i niedziela o 11:35 (2 x 25 minut).

Samochody: Mazda MX-5 pierwszej generacji.

Trofeum samochodów sedan i trofeum GT Classic

Wyścigi: sobota o 11:0 i niedziela o 10:55 (2 x 25 minut).

Samochody: GT/Touring przed 1999 r. (Saloon Cars Trophy) i GT przed 1998 r. (GT Classic Trophy).

Trofeum Lotosu

Wyścigi: sobota o 12:25 i niedziela o 14:25 (2 x 25 minut).

Samochody: Lotus Seven i stare Caterhamy.

Asave Racing 65

Wyścigi: niedziela o 9:05 i 15:40 (2 x 25 minut).

Samochody: GT/Touring przed 1966 rokiem.

Seria Maxi 1300

Wyścigi: sobota o 17:10 i niedziela o 16:55 (2 x 25 minut).

Samochody: GT/Touring – 1300 cm3 przed 1977 rokiem.

Youngtimers GTI Cup oraz Racing 81 i Gr 1

Wyścigi: sobota o 14:40 i niedziela o 13:50 (2 x 25 minut).

Samochody: GTI poniżej 2L przed 1991 r. (Youngtimers), GT/Tourisme przed 1982 r. i stara grupa 1 (Racing 81 i Gr 1).

Półmiski dla gości

6 godzin wytrzymałości V of V

Wyścig: sobota, godzina 17:50 (60 minut).

Samochody: GT (do 1990), Touring (1990) i Sport-Prototypes (1986).

Colmore YTCC (wyzwanie samochodów turystycznych Youngtimer)

Wyścigi: sobota o 16:30 i niedziela o 8:30 i 15:05 (3 x 25 minut).

Samochody: GT/Touring z lat 70./80.

Wycieczka historyczna FFSA © HVM Racing

 

Program weekendowy:

Piątek 25 marca: Kwalifikacje od 15:15 do 19:45.

sobota, 26 marca: Kwalifikacje od 8:15 do 11:00 Wyścigi (10) w godzinach od 11:10 do 12:50 i od 14:00 do 00:00.

Niedziela 27 marca: Wyścigi (14) w godzinach od 8:30 do 12:40 i od 13:50 do 18:05.

Weekendowy wpis : 15 euro (wstęp bezpłatny dla osób poniżej 15 roku życia)

Wpis na dzień: 10 euro (wstęp bezpłatny dla osób do lat 15)

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)