Le Mans Classic 2023 – ujawniono drugą listę zgłoszeń

Drugą listę samochodów i kierowców zgłoszonych do 11. edycji Le Mans Classic opublikował portal Peter Auto.

opublikowany 10/02/2023 à 16:10

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Le Mans Classic 2023 – ujawniono drugą listę zgłoszeń

© Peter Auto

Już drugi rok z rzędu Klasyka Le Mans odbędzie się w dniach 29 czerwca–2 lipca 2023 r. na legendarnym 24-godzinnym torze, aby uczcić setną rocznicę najbardziej charakterystycznego wyścigu wytrzymałościowego na świecie.

Le Mans Klasyczny 202 © Peter Auto

Modele wybrane w tych 6 kategoriach to te, które wzięły udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w latach 1923–1981. Komisja selekcyjna oczywiście daje absolutne pierwszeństwo samochodom, które same brały udział w tej imprezie.

LISTA WPISÓW LE MANS CLASSIC 2023

Oto 3 podstawowe modele z 11. edycji: 

Ferrari 750 Monza – Płaskowyż 2 (1949/1956)

To rzadki przykład Ferrari 750 Monza, które ścigało się w Stanach Zjednoczonych w 1955 roku w rękach Phila Hilla, Jima Halla i Carrolla Shelby'ego. W swojej karierze Ferrari wzięło udział w wielu wyścigach, w tym w 12-godzinnym wyścigu w Sebring w 1955 roku. Jego nadwozie zostało zaprojektowane przez Scagliettiego według projektu Dino Ferrari.

Ferrari 750 Monza podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 1955 r. © DPPI

Po zakończeniu kariery sportowej samochód stał przez prawie czterdzieści lat. W 1990 roku Jim Hall zdecydował się go odrestaurować i przemalować na niebiesko-biało, tak jak opuścił fabrykę. Do dziś Ferrari będzie brać udział i być nagradzane w prestiżowych konkursach elegancji. Dobre wieści ! Powróci do rywalizacji oraz do rywalizacji w nowej edycji Le Mans Classic dzięki nowemu właścicielowi Patrickowi Ottisowi, który wraz z synem Tazio zasiądzie za kierownicą.

Maserati Tipo 61 „Klatka dla ptaków” – Taca 3 (1957/1961)

Niewiele samochodów sportowych z lat 1960. osiągnęło tak legendarny status jak Maserati Tipo 61 „Klatka dla ptaków”. Brał udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1960 roku i został specjalnie wyposażony w „długi ogon”, modyfikację nadwozia mającą na celu poprawę aerodynamiki i prędkości maksymalnej na długich prostych.

Maserati Tipo 61 „Klatka dla ptaków” © Peter Auto

Tipo 61 oferuje wymagającym kolekcjonerom i entuzjastom wyścigów zabytkowych możliwość poznania czegoś, co Carroll Shelby nazwał kiedyś „najlepszym samochodem do szybkiego pokonywania zakrętów”, jakim kiedykolwiek jeździł.

Porsche 908 LH – Plateau 5 (1966/1971)

To Porsche 908 LH („Lang Heck” po niemiecku, „długi ogon” po francusku) było jednym z 5 samochodów zbudowanych w styczniu 1969 roku na potrzeby 24-godzinnego wyścigu w Daytona. Prowadzony tym razem przez Vica Elforda we współpracy z Brianem Redmanem samochód zakwalifikował się na 1. miejscu. Ustanowiono tam nawet rekord okrążenia – 908 LH pokonało w zawodach najlepszą Lolę T70.

Porsche 908/2L podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 1970 r. © DPPI

Dlatego właśnie z tym samym Porsche Brian Redman spotka się ponownie podczas Le Mans Classic 2023, 54 lata po ich pierwszym spotkaniu! Kolejny godny uwagi fakt: prowadzone przez Gérarda Larrousse'a i Helmuta Marko w sezonie 1970, to Porsche 908 zajęło trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej 24-godzinnego wyścigu Le Mans w tym samym roku.

Listy zawodników do biegów pomocniczych (Grupa C, Wytrzymałość Racing Legends, Porsche Classic Race Le Mans i Bentley Race Le Mans Benjafielda) zostaną podane w późniejszym terminie.

CZYTAJ TAKŻE > Porsche i Bentley w centrum uwagi podczas Le Mans Classic

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz