Od początków marki René Bonnet (1962) do pierwszego zwycięstwa Matry w 24 godziny Le Mans (1972) minęło dziesięć lat, które zmieniły historię. Czym by było bez zainteresowania Marcela Chassagny'ego samochodami? Przejęcie przedsiębiorstwa lotniczego w 1937 r., w 1941 r. przekształcił je w Matra (Mécanique Aviation TRAction). Po II wojnie światowej firma wyspecjalizowała się w zbrojeniu, stając się francuskim liderem w produkcji lanc – rakiet i pocisków. Połączenie Chassagny'ego i Bonneta zostało nawiązane dzięki ich wspólnemu przyjacielowi André Moynetowi, wpływowej osobie w kręgach wojskowych, politycznych i sportowych. Pilot doświadczalny w aeronautyce, ten ostatni w wolnym czasie jest także pilotem DB. To za jego pośrednictwem Chassagny stał się w listopadzie 1958 roku jednym z udziałowców spółki EPAF (Badania, części zamienne i akcesoria produkcyjne, zobacz nasz pierwszy odcinek w DB, Ah 1. Ndlr) lorsque celle-ci est transformée en S.A. et fait l’objet d’une augmentation de capital. Le 28 septembre 1961, EPAF se mue en Automobiles René Bonnet, Chassagny en restant l’un des actionnaires. Par ailleurs,
Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.
Pozostało Ci 90% do odkrycia.
Już subskrybujesz?
Zaloguj się
- Nieograniczone przedmioty premium
- Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
- Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)