Ligier JS1 i JS2, początkowo Twoje!

Jo Schlesser i Guy Ligier o tym marzyli: francuski GT o nowoczesnym designie, wydajny, wszechstronny i niezbyt drogi. Po zniknięciu pierwszego, drugi zabrał się do pracy, aby uczcić pamięć swojego przyjaciela.

opublikowany 27/08/2022 à 12:00

Francois Hurel

0 Zobacz komentarze)

Ligier JS1 i JS2, początkowo Twoje!

Le Mans 1975: zwycięstwo JS2 Chasseuil-Lafosse nie było daleko © DPPI

Zdruzgotany stratą Jo Schlessera podczas GP Francji w 1968 roku Guy Ligier zrezygnował z rywalizacji, zanim wrócił do zdrowia. „ Mieliśmy już plan zbudowania samochodu, kiedy przestaliśmy jeździć. Wyścigi jako kierowca, to były najlepsze momenty. Bycie budowniczym było bardziej skomplikowane. Zaczęliśmy od deski kreślarskiej, a naszym celem było stworzenie lekkiego i niedrogiego samochodu. » Zostanie on zbudowany w Abrest (Allier), u bram Vichy i będzie nosił inicjały zaginionego przyjaciela. Dezerter CD, Michel Têtu, jest odpowiedzialny za zaprojektowanie wszechstronnego GT (szosowego, torowego i rallye), dans l’esprit de la Porsche 911. La poutre centrale accueille une carrosserie signée Frua et, faute de moteur français disponible, un 4 cylindres Ford-Cosworth FVA 1600 de F2 propulsera la JS1. Présentée au Salon de Paris, elle débute au Critérium des Cévennes 1969, où l’équipage

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz