Mirage M6 Mała łódka, która płynie w górę

Wypuszczony przez Porsche pod koniec triumfalnego sezonu 1971 z Porsche 917, John Wyer nie miał innego wyjścia, jak tylko wznowić własną markę Mirage. W obliczu Ferrari i Matry M6 odegra jedynie rolę folii, ale jego potomek pozwoli mu wycofać się ze zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1975 roku.

opublikowany 06/08/2022 à 14:02

Francois Hurel

0 Zobacz komentarze)

Mirage M6 Mała łódka, która płynie w górę

Mike Hailwood i Derek Bell dają Mirage M6 zwycięstwo na dystansie 1000 km Spa w 1973 r. © DPPI

Poszukiwany przez Ferdynanda „Prom” Porsche (syn Ferdynanda, założyciela producenta) dwa lata współpracy z Johnem Wyer Automotive Engineering nie przebiegały gładko, ale dały początek Mirage. Wina leży po stronie Ferdinanda Piëcha (ówczesnego dyrektora działu zawodów Porsche), który decyzję „Ferry’ego”, swojego wujka, odebrał jako wyparcie się i nigdy nie przestał wciskać szprychy w koła brytyjskiego zespołu. Niemniej jednak był to główny architekt tytułów mistrzowskich zdobytych przez Porsche w latach 1970 i 1971. Kiedy jednak władze sportowe zdecydowały się ograniczyć pojemność skokową Sportu do 3 litrów w 1972 r., Porsche wolało zwrócić się ku Can-Amowi, z wsparcie Rogera Penske. Gdy starzejący się i poobijany John Wyer cofa się o krok, Zatoka

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)