Po eliminacji Grupy B w 1986 roku, następnie porzuceniu atrakcyjnego projektu Formuły Silhouette (silnik F1 pod organem produkcyjnym) w 1988 r., jest to prawie domyślne Peugeot zwrócił się w stronę Sport-Prototype. Przejście na silnik wolnossący 3.5 litra, bez limitu zużycia i skrócenie czasu trwania imprez do 430 km, z wyłączeniem 24 godziny Le Mans, przekonali Jean Todt (dyrektor Peugeot Talbot Sport, PTS) i Jacques Calvet (szef PSA). Ogłoszony 22 listopada 1988 roku wybór Peugeota był grom z jasnego nieba, wskazujący na wejście marki na wyższe szczeble sportów motorowych.
Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.
Pozostało Ci 90% do odkrycia.
Już subskrybujesz?
Zaloguj się
- Nieograniczone przedmioty premium
- Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
- Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)