Peugeot 905, paszcza lwa

Peugeot 9X8 swoim spektakularnym wyglądem nawiązującym do kodów stylistycznych marki wzbudził oczekiwania swoją prezentacją. Jednakże świergot będzie musiał nawiązać do upierzenia, jeśli chce przejść do historii. Podobnie jak trzydzieści lat temu 905, dając firmie z Sochaux pierwsze zwycięstwo w Le Mans.

opublikowany 16/07/2022 à 12:00

Francois Hurel

0 Zobacz komentarze)

Peugeot 905, paszcza lwa

Za opracowanie modelu 905 w 1990 r. i wprowadzenie go do wyścigów odpowiadał Jean-Pierre Jabouille, powiązany z Keke Rosbergiem © DPPI

Po eliminacji Grupy B w 1986 roku, następnie porzuceniu atrakcyjnego projektu Formuły Silhouette (silnik F1 pod organem produkcyjnym) w 1988 r., jest to prawie domyślne Peugeot zwrócił się w stronę Sport-Prototype. Przejście na silnik wolnossący 3.5 litra, bez limitu zużycia i skrócenie czasu trwania imprez do 430 km, z wyłączeniem 24 godziny Le Mans, przekonali Jean Todt (dyrektor Peugeot Talbot Sport, PTS) i Jacques Calvet (szef PSA). Ogłoszony 22 listopada 1988 roku wybór Peugeota był grom z jasnego nieba, wskazujący na wejście marki na wyższe szczeble sportów motorowych.

Evo 1 bis w wersji sprinterskiej (z przednim skrzydłem): tutaj Alliot-Baldi na wyścigu 500 km w Donington w 1992 r. © DPPI

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)