Przegląd składu w podejściu Dix Mille Tours

Ponieważ wyścig Dix Mille Tours du Castellet zbliża się wielkimi krokami, Peter Auto przedstawia nam kilka wyjątkowych samochodów, które wyruszą na tor na torze Var.

opublikowany 29/08/2023 à 11:32

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Przegląd składu w podejściu Dix Mille Tours

Powrót legend do Dix Mille Tours du Castellet © Peter Auto

W 2010 r. spotkanie Dix Mille Tours du Castellet było pierwszym spotkaniem skupiającym różne historyczne serie Petera Auto. 

Dziesięć tysięcy wycieczek po Castellet Peter Auto

Dziesięć tysięcy wycieczek po Castellet © Peter Auto

Otwarty w 1970 roku Paul Ricard był obiektem referencyjnym przez długi czas, zanim go stracił Formuła 1 na rzecz Magny-Cours i rozpoczęcia jego transformacji pod koniec XX wieku pod przewodnictwem wielkiego finansisty Formuły 1, Berniego Ecclestone’a. Od dawna poświęcony prywatnym testom, w 2009 roku pod przewodnictwem Gérarda Neveu odzyskał swoje powołanie jako tor wyczynowy. Ta trasa Castellet doskonale nadaje się do historycznych zawodów dzięki swoim „spływom” (strefom uwalniania asfaltu), które są mniej niszczące dla karoserii niż tradycyjne łapacze żwiru. Od południowo-wschodniej części huty szkła do zakrętu mostu, przez Saint Baume, prostą Mistral, zakręt Signes i budzącą grozę podwójną prawą stronę Beausset – ten tor jest dowodem odwagi dla kierowców i zawsze radością dla widzów toru Dix Mille Tours z radością wraca do rywalizacji po wakacyjnej przerwie.

Aby zaostrzyć nasz apetyt, samochód Piotra oferuje nam skupienie się na kilku legendarnych modelach, które będą obecne na tegorocznych Dix Mille Tours.

 

PLATEAU WYTRZYMAŁOŚCI Z LAT LAT XNUMX
Porsche 904/6 Carrera GTS de 1964 de Andrew Smith et Oliver Bryant

Symboliczny samochód wyścigowy niemieckiego producenta, Porsche 904, jest następcą RS60 i RS61 i stanowi serce programu wyścigowego Porsche. Ferdinand „Butzi” Porsche pozostaje wierny koncepcji „światło jest dobre”, jeśli chodzi o rozwój 904. Lekkie podwozie rurowe wyposażone w mały silnik typu flat-4, wystarczające do konkurowania z dużymi pojemnościami skokowymi z Ferrari czy Forda, szczególnie na krętych torach, takich jak Targa Florio, które w sumie zwyciężyło 904 w 1964 roku. 24h Le Mans904 bez dwóch zdań zwyciężyło także w kategorii 2L i zajęło 7., 8., 10., 11. i 12. miejsce tuż za dzikim Ferrari 250 GTO.

Dziesięć tysięcy wycieczek po Castellet Peter Auto

Porsche 904/6 Carrera GTS © Peter Auto

W 1965 roku niektóre Porsche 904 otrzymały silnik typu flat-6 z 911, rozwijający moc 200 KM, o 20 więcej niż silnik 4-cylindrowy. Obecnie większość 904, które widzimy w historycznych zawodach, również została „ulepszona”, tak jak w przypadku podwozia 904-081, które wzięło udział w 12-godzinnym wyścigu w Reims w 1964 roku.

 

KLASYCZNE WYŚCIGI WYTRZYMAŁOŚCIOWE I TARCZA
Porsche 908/03 z 1971 r. autorstwa Henrique Gemperle i Marca de Siebenthala

Podczas gdy pod koniec lat 1960. Porsche walczyło z Ferrari i Fordem o mistrzostwo świata samochodów sportowych, niemiecki producent, za pośrednictwem swojego menadżera zawodów Ferdinanda Piëcha, przedstawił podwójny program, który miał wynieść Porsche na nowe wyżyny w sportach motorowych. W 1968 roku FIA ujawniła nowe przepisy ograniczające kategorię prototypów do 3 l, a sportową do 5 l. Tworząc nowe 908, Piëch zdecydował się zerwać z wiernym 6-cylindrowym 2-litrowym silnikiem obecnym w 904, 906 i 907 oraz opracować 8-litrowy silnik typu flat-3. Jednocześnie w 917 opracowano 12-litrowy silnik typu flat-5.

Dziesięć tysięcy wycieczek po Castellet Peter Auto

Porsche 908/03 © Peter Auto

Będzie ścigał się na szybkich torach, a bardziej zwinne Porsche 908 będzie rywalizować o tytuł na krętych torach. Model 908/03, trzecia ewolucja modelu, uczyni z torów Targa Florio na Sycylii lub 1 kilometrów toru Nürburgring swój plac zabaw, odnosząc zwycięstwa na Sycylii w 000 r. oraz w „Zielonym Piekle” w 1970 i 1970 r.

 

PLATFORMA WYŚCIGOWA GRUPY C
Jaguar XJR-9 Jona Minshawa z 1988 r

W latach 1981–1987 Porsche siedem razy z rzędu zwyciężyło w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, co stanowi rekord! Niemiecka firma nie pozostawia swoim konkurentom żadnych szans, albo prawie. W międzyczasie Jaguar połączył siły z Tomem Walkinshaw Racing (TWR), aby zaprojektować samochód zdolny do rywalizacji. 30 lat po ostatnich wyczynach Jaguara z typem D, XJR-6 opuszcza warsztaty TWR. Udoskonalenie programu XJR zajęło Jaguarowi kilka lat, dopóki XKR-9 z 1988 r. nie zapewnił mu zwycięstwa nie tylko w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, ale także w Długodystansowych Mistrzostwach Świata, kończąc panowanie Porsche.

Dziesięć tysięcy wycieczek po Castellet Peter Auto

Jaguar XJR-9 © Peter Auto

Podwozie TWR-J12C-188, które będzie wystawiane na torze w Le Castellet, jest pierwszym XJR-9, który opuścił fabrykę i w szczególności zajmie 3. stopień podium podczas 24-godzinnego wyścigu Daytona w 1988 r. Jest to 12-litrowy silnik V7.0 i 750 koni mechanicznych ponownie wypuszczą na tor, tym razem na torze Circuit Paul Ricard i jego długich prostych Signes, bez szykan!

 

NAJWIĘKSZA TACA NA TROFEA
61 Maserati Tipo 1961 „Klatka dla ptaków” autorstwa Guillermo Fierro

Sukces Maserati 3500 GT u dealerów pozwolił inżynierom Maserati pod koniec lat pięćdziesiątych ponownie pomyśleć o programie zawodów. Giulio Alfieri, główny projektant Maserati, otrzymał zlecenie i tak narodził się Tipo 1950. Jego podwozie będzie ważyć zaledwie 60 kg, wykonane ze zespawanych ze sobą małych aluminiowych rurek, co wyjaśnia przydomek nadawany Maserati Tipo 36, określany jako „klatka dla ptaków”.

Dziesięć tysięcy wycieczek po Castellet Peter Auto

Maserati Tipo 61 „Klatka dla ptaków” © Peter Auto

Zwłaszcza na prośbę prywatnych zespołów amerykańskich Maserati opracowało w 1960 roku Tipo 61, bardziej radykalną wersję Tipo 60, którego pojemność skokowa 4-cylindrowego silnika została zwiększona do 2,9 l. Przyniosło kilka sukcesów, zwłaszcza przy przebiegu 1 km toru Nürburgring ze Stirlingiem Mossem za kierownicą, ale kariera Tipo 000/60 była mimo wszystko pełna problemów z niezawodnością.

 

Talerz na kubki HERITAGE TOURING
BMW 3.0 CSL z 1975r

Gama E9 BMW zaoferuje ogółowi społeczeństwa kilka legendarnych modeli, wszystkie udane. Z 2800 CS powstał 3.0 CS, a następnie w 3.0 roku za pośrednictwem Alpiny 1972 CSL. Początkowe „L” w Leichtbau, co po francusku oznacza „lekki”, nie jest na darmo, ponieważ CSL traci 215 kg w porównaniu do CS! Dlatego BMW postrzega 3.0 CSL jako szansę na powrót do rywalizacji. Aby sprostać tym ambicjom, powstał wówczas oddział BMW „Motorsport”.

Dziesięć tysięcy wycieczek po Castellet Peter Auto

BMW 3.0 CSL © Peter Auto

Kariera wyścigowa BMW 3.0 CSL jest imponująca, ponieważ w latach 6–1973 sześciokrotnie wygrało ono Mistrzostwa Europy Samochodów Turystycznych FIA. Kierowcy tacy jak Niki Lauda, ​​Hans Joachim Stuck czy Chris Amon również przynieśli zwycięstwa w 1979-godzinnym wyścigu Spa w 24 i 1973 r., 1976-godzinny wyścig na torze Nürburgring w 24 r. i 1973-godzinny wyścig Daytona w 24 r. Z okazji Dix Mille Tours garść BMW 1976 CSL powróci na tor Paul Ricard, na którym były zwyciężył już w 3.0 r.

 

CZYTAJ TAKŻE > F1 z lat 1970. w centrum uwagi Dix Mille Tours

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz