24-godzinny Le Mans – Kwalifikacje: Ferrari w akcji, Peugeot w trudnej sytuacji

Pomimo konkurencji ze strony Toyoty, Ferrari dołożyło wszelkich starań, aby zapewnić swoim dwóm modelom 499P czołowe miejsca w tabeli czasu pracy. W przypadku Peugeota nie będzie Hyperpole.

opublikowany 07/06/2023 à 20:26

Gonzalo Forbes

2 Zobacz komentarze)

24-godzinny Le Mans – Kwalifikacje: Ferrari w akcji, Peugeot w trudnej sytuacji

Antonio Fuoco umieścił Ferrari 499P z numerem 50 na szczycie kwalifikacji w ten piątek. © Florent Gooden / DPPI

  • Sans surprise, la lutte pour les premières places de ces qualifications a concerné Toyota et Ferrari. Japońscy i włoscy producenci, jedyni posiadacze pole position w tym roku, stoczyli wielką bitwę w przededniu Hyperpole.
  • Po pierwsze, jechała Toyotą nr 7 Jose Marii Lopeza który przekroczył grafik w starciu z dyskretnymi Ferrari i poza strefą kwalifikacyjną do Hyperpole. Ale wszystko przyspieszyło w drugiej części wraz z pojawieniem się 499P z Maranello, które były głównym zagrożeniem dla GR010 od początku sezonu.
  • Antonio Fuoco w Ferrari nr 50 uporządkował sytuację po okrążeniu 3'25"213 przed siostrzanym samochodem N°51 o 0"199 i dwie Toyoty z numerem 7 przed Nr 8.
  • Porsche et Cadillac se partagent les 4 dernières places qualificatives pour l’Hyperpole avec les 963 N°5 et 75 devant les V-Series.R N°1 et 2.

  • Mocny cios dla obu Peugeot 9X8, który w tej sesji kwalifikacyjnej nie znalazł się wśród 8 najszybszych hipersamochodów. Wyświetlane tempo jest nieco niepokojące, ponieważ pomimo ostatnich poprawek dokonanych przez BoP, które w normalnych okolicznościach powinny działać na ich korzyść, Lwice traciły 2 sekundy i 2”6 sekundy do Antonio Fuoco.
  • Rozczarowanie jedynego klienta Porsche, Hertz Team JOTA. Podczas sesji 963 nr 38 prawie w ogóle nie jeździło. Po długim oczekiwaniu w garażu zostawiła go, zbliżając się do szachownicy, ale nie była w stanie ukończyć ani jednego okrążenia z pomiarem czasu. Na razie angielski zespół nie podał żadnych informacji na temat nieobecności swojego Hypercara podczas tych kwalifikacji.
  • Z drugiej strony JOTA nie próżnował w LM P2, gdyż w pierwszej części kwalifikacji w rankingach dominowała Oreca 07 z numerem 28 prowadzona przez Pietro Fittipaldiego. Brazylijczyk przejechał swoje najszybsze okrążenie w czasie 3:34, pokonując Louisa Delétraza (Team WRT nr 751) zaledwie o dwie tysięczne.
  • Podobnie jak w Hypercar z Peugeotem, rozczarowanie klanu Alpine. Żadna z niebieskich maszyn nie przekroczyła progu kwalifikacyjnego, zajmując w swojej kategorii miejsca 21 i 23. Tylko Oreca nr 13 z Tower Motorsports wypadła gorzej, ale tylko dlatego, że nie jeździła od czasu zmiany podwozia po tym, jak Steven Thomas wypadł z toru podczas treningów dowolnych.

  • W GTE AM świetny występ AF Corse, który zapewnił prowadzenie dwóm Ferrari 488 GTE Evo. Najlepszy czas uzyskał Alessio Rovera z numerem 83, wynoszący 3 minuty 51, czyli o 877 tysięcznych szybciej niż Davide Rigon z numeru 37. Pomimo odpadnięcia z pierwszego treningu swobodnego, Corvette nr 54 plasuje się na szczycie rankingu. Trzeci raz dla maszyny Detroit z Nickym Catsburgiem.
  • Rzadki, ale prawdziwy fakt, że żadne Porsche 911 RSR-19 nie będzie walczyć o Hyperpole. Najlepszy wynik to dopiero 9. miejsce, prawie 1 cala od dzisiejszego benchmarku.

  • Należy pamiętać, że powiewano dwie czerwone flagi. Pierwszy po kontakcie pomiędzyAlpine Nr 36 Matthieu Vaxiviere i nr 22 United Autosports Filipe Albuquerque 50 minut od czasu. Do drugiego doszło w COOL Racing nr 32 Malthe’a Jakobsena po wycieczce w Indianapolis.

Pełne rankingi

CZYTAJ TAKŻE > Odkryj 24 samochody zakwalifikowane do Hyperpole

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

2 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

2 Uwagi)

E

ERIC MOREL

07 o 06:2023

Wyniki Peugeota od początku sezonu nieuchronnie przypominają mi występ japońskiego zespołu z 2015 roku, który również miał rzekomo rewolucyjny samochód i którego nigdy więcej nie widzieliśmy na torze...

07 o 06:2023

Na szczęście majsterkowanie BOP-u miało za zadanie zmniejszyć dystanse i sprawić, że Peugeoty nie pozostaną zbyt daleko w tyle!

Aby napisać komentarz