Dokumentacja
W 2022 roku Michelin zamierza odnieść 25. sukces z rzędu na targach 24 godziny Le Mans. Producent z Clermont-Ferrand wyposaża wszystkie samochody z kategorii Hypercar, a także GTE Pro i GTE Am w Sarthe.
Cofnijmy się do roku 1923, aby odnotować pierwsze zwycięstwo samochodu wyposażonego w opony Michelin w Le Mans: Chenard & Walcker Sport André Lagache i René Léonard, który jechał na torze ze średnią prędkością ponad 92 km/h w kraju 17 km. Minęło 98 lat, odkąd Michelin wpisał swoją nazwę na listę zwycięzców najsłynniejszego wyściguWytrzymałość na świecie.
Michelin ustanowił także rekord liczby pole position w Le Mans, uzyskując 31 najszybszych okrążeń. Jeśli nie zdarzy się jakiś incydent, w 32 r. powinno być 2022. pole position, biorąc pod uwagę tempo wyświetlane przez Toyota hybrydy, Glickenhaus iAlpine w klasie Hypercar.
.@Michelina celuje w 25. zwycięstwo z rzędu @ 24hoursoflemans! Tak jak kierowcy ufają Michelin, tak i Ty możesz na nas polegać, jeśli chodzi o dzielenie się wyjątkową atmosferą tego ekscytującego klasyka wyścigów długodystansowych, wraz z aktualnościami i historiami zza kulis.#MichelinLeMans24 pic.twitter.com/pqHAQQ7HCp
— Michelin Motorsport (@Michelin_Sport) 3 czerwca 2022 r.
Michelin w 2022 roku w Le Mans
Na padok Le Mans przewieziono nie mniej niż 7 opon, które miały zostać wyposażone w 000 pojazdów partnerów Michelin. Opony użyte podczas niedzielnego dnia testowego (około 35) zostały przywiezione z powrotem do fabryki w Clermont-Ferrand następnego dnia, a następnie we wtorek do Le Mans przyjechały ciężarówki załadowane taką samą liczbą opon. Organizacja ta pozwala na optymalizację kosztów logistyki i ograniczenie wpływu transportu na środowisko.
Aby zapewnić pomoc na miejscu, zbudowano zadaszony padok o powierzchni 1 m700. Jest to podzielone na 2 m800 warsztatu montażowego i 2 m900 powierzchni do przechowywania opon. Personel jest również niezbędny do powodzenia wydarzenia. W Le Mans obecnych jest 2 operatorów specjalizujących się w montażu i demontażu kopert, a także 54 techników i inżynierów kręcących się po garażach poszczególnych zespołów.
Na torze opona Michelin Pilot Sport wykonuje 6 obrotów na okrążeniu o długości 500 km. W Hunaudières przy prędkości niemal 13,626 km/h opona typu slick zwiększa swoją średnicę o 350 cm. I na zakrętach Porschejest jeszcze gorzej: opona ulega bocznemu odkształceniu o długości 6 cm!
Gdy wkraczamy w ostatnią ćwiartkę drugiego treningu – wybierz się na wycieczkę Toyotą – hamuj tak późno, jak tylko się odważysz, zjeżdżając z Mulsanne 💨
⏱️.https://t.co/4J3q5Z45q3@michel_sport | # LeMans24 | @FIAWEC | @TGR_WEC pic.twitter.com/xYvxpiB4s2
- 24-godzinny wyścig Le Mans (@ 24hoursoflemans) 8 czerwca 2022 r.
Po powrocie do boksów po przejechaniu opona typu slick może osiągnąć temperaturę do 130 stopni. Dlatego rękawiczki są obowiązkowe, aby uniknąć poparzeń!
CZYTAJ TAKŻE > 24H. Le Mans – Jaguar, niesamowity powrót na padok
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)