24H. Le Mans – Zadziwiające liczby Michelin Motorsport

Michelin zamierza odnieść 25. sukces z rzędu w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w roku 2022. Oto kilka wymownych liczb na temat francuskiego producenta z Sarthe.

opublikowany 09/06/2022 à 11:05

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

24H. Le Mans – Zadziwiające liczby Michelin Motorsport

Michelin wyposaża 35 samochodów w Le Mans, w tym hybrydowe Toyoty. © Michelin Motorsport

Dokumentacja

W 2022 roku Michelin zamierza odnieść 25. sukces z rzędu na targach 24 godziny Le Mans. Producent z Clermont-Ferrand wyposaża wszystkie samochody z kategorii Hypercar, a także GTE Pro i GTE Am w Sarthe.

Cofnijmy się do roku 1923, aby odnotować pierwsze zwycięstwo samochodu wyposażonego w opony Michelin w Le Mans: Chenard & Walcker Sport André Lagache i René Léonard, który jechał na torze ze średnią prędkością ponad 92 km/h w kraju 17 km. Minęło 98 lat, odkąd Michelin wpisał swoją nazwę na listę zwycięzców najsłynniejszego wyściguWytrzymałość na świecie.

Michelin ustanowił także rekord liczby pole position w Le Mans, uzyskując 31 najszybszych okrążeń. Jeśli nie zdarzy się jakiś incydent, w 32 r. powinno być 2022. pole position, biorąc pod uwagę tempo wyświetlane przez Toyota hybrydy, Glickenhaus iAlpine w klasie Hypercar.

Michelin w 2022 roku w Le Mans

Na padok Le Mans przewieziono nie mniej niż 7 opon, które miały zostać wyposażone w 000 pojazdów partnerów Michelin. Opony użyte podczas niedzielnego dnia testowego (około 35) zostały przywiezione z powrotem do fabryki w Clermont-Ferrand następnego dnia, a następnie we wtorek do Le Mans przyjechały ciężarówki załadowane taką samą liczbą opon. Organizacja ta pozwala na optymalizację kosztów logistyki i ograniczenie wpływu transportu na środowisko.

Aby zapewnić pomoc na miejscu, zbudowano zadaszony padok o powierzchni 1 m700. Jest to podzielone na 2 m800 warsztatu montażowego i 2 m900 powierzchni do przechowywania opon. Personel jest również niezbędny do powodzenia wydarzenia. W Le Mans obecnych jest 2 operatorów specjalizujących się w montażu i demontażu kopert, a także 54 techników i inżynierów kręcących się po garażach poszczególnych zespołów.

Na torze opona Michelin Pilot Sport wykonuje 6 obrotów na okrążeniu o długości 500 km. W Hunaudières przy prędkości niemal 13,626 km/h opona typu slick zwiększa swoją średnicę o 350 cm. I na zakrętach Porschejest jeszcze gorzej: opona ulega bocznemu odkształceniu o długości 6 cm!

Po powrocie do boksów po przejechaniu opona typu slick może osiągnąć temperaturę do 130 stopni. Dlatego rękawiczki są obowiązkowe, aby uniknąć poparzeń!

CZYTAJ TAKŻE > 24H. Le Mans – Jaguar, niesamowity powrót na padok

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)