Alpine podejmuje wyzwanie stulecia

Dwie załogi Alpine Elf na koniec dnia testowego znalazł się w pierwszej piątce kategorii LM P5.

opublikowany 06/06/2023 à 15:15

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Alpine podejmuje wyzwanie stulecia

Alpine w trybie podboju © Florent Gooden / DPPI

Piloci Alpine w końcu założyli hełmy i kombinezony w Sarthe, aby rozpocząć wielki tydzień obchodów stulecia edycji 24 godziny Le Mans. André Negrao, Memo Rojas i Olli Caldwell z kategorii 35, a także Matthieu Vaxiviere, Julien Canal i Charles Milesi z kategorii 36 mogli cieszyć się powitaniem publiczności podczas ważenia, zanim udali się na wspaniały 24-godzinny tor na dzień testowy . Podczas dwóch trzygodzinnych sesji niebieskie tria z Francji wykorzystały czas na torze, aby zyskać lub odzyskać orientację na 13,626 km tymczasowej trasy.

Olli Caldwell i Charles Milesi mieli za zadanie uruchomić program zespołu, gdy tylko zapali się zielone światło. Brytyjczyk skorzystał z okazji, aby od razu przeprowadzić pierwszą część swojego debiutanckiego rytuału: przejechać dziesięć okrążeń w ciągu dnia, które będzie musiał dokończyć pięcioma okrążeniami nocnymi w środę lub czwartek. Pomimo kilku przerw obaj mężczyźni i ich koledzy z drużyny skupili się na harmonogramie: ustawieniach, rozwoju torów, zarządzaniu zużyciem paliwa, a nawet analizie różnych typów oferowanych opon. W międzyczasie zespół techniczny dokonywał przeglądu swoich składów, przeglądając różne procedury pit stopów. Wiemy o godz Alpine jak trudno jest odzyskać sekundy utracone w boksach na torze.

24-godzinny wyścig Le Mans wygrywa się także na trybunach © Germain Hazard / DPPI

Sześciu kierowców na zmianę zbierało wiele informacji podczas porannej sesji, podczas której dwa A470 zajęły miejsca w pierwszej szóstce z imponującej grupy dwudziestu czterech LMP2. Po południu praca i tempo przyspieszyły. Wyruszając do ataku na czas, André Negrão obniżył wynik zespołu do 3'36''644, aby objąć prowadzenie przed zakończeniem sesji na trzeciej pozycji w kategorii LMP2. W siostrzanym samochodzie Matthieu Vaxiviere był czwarty z najlepszym czasem 3:36”782. Ostatecznie obie załogi miały za sobą 126 okrążeń, czyli ponad 1700 kilometrów.

Drużyna Alpine Elf Wytrzymałość teraz przechodzi do kolejnych terminów w środę: pierwszych wolnych treningów i treningów kwalifikacyjnych. Równolegle z wydarzeniami na torze zostanie zaprezentowany długo oczekiwany Hypercar diamentowej markiAlpine Samochody podniosą zasłonę na A110 R Le Mans w ramachAlpine Centrum padoku.

Philippe Sinault, szef zespołu Alpine Zespół Wytrzymałości Elfów: „To był konstruktywny i produktywny dzień, mimo że czas na torze został skrócony w porównaniu z poprzednimi latami. Pomimo neutralizacji zakończyliśmy ważną część naszego programu, dając wiele lekcji do odrobienia na nadchodzący długi tydzień. Konfiguracja aerodynamiczna jest zawsze wyjątkowa w Le Mans, więc kierowcy potrzebowali tego przejazdu, aby stopniowo zrozumieć wyzwanie, jakie nas czeka. Jest jeszcze za wcześnie, aby mierzyć się z konkurencją, więc skupiliśmy się na naszych dwóch samochodach. Mamy wszystko, czego potrzebujemy, aby osiągnąć dobry wynik i będziemy nad tym pracować, dokładnie analizując zebrane dane, aby w możliwie najlepszych warunkach przystąpić do pierwszej środowej sesji treningowej. »

CZYTAJ TAKŻE > Nicolas Lapierre dokuczaAlpine Hypercar: „Wszyscy będziecie mile zaskoczeni! »

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz