Peugeot wybrał bitwę podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans

Mając świadomość słabych osiągów swoich pojazdów 9X8, Peugeot stawia na długoterminowy udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Francuski producent ma nadzieję, że zarządzanie oponami i pogoda będą działać na jego korzyść.

opublikowany 10/06/2023 à 14:00

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Peugeot wybrał bitwę podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans

Czy Peugeot 9X8 może sprawić niespodziankę w Sarthe? - Zdjęcie: FREDERIC LE FLOC H / DPPI

Peugeot nie udało mu się umieścić swoich dwóch 9X8 w Hyperpole. Obydwa sochalijskie hipersamochody wystartują z 10. i 11. miejsca na starcie Centenaire, których start nastąpi w najbliższą sobotę o godzinie 16:00.

« Wiedzieliśmy, że nie będziemy walczyć o pole position, przyznaje Jean-Eric Vergne. Skupiamy się na wyścigu, degradacji opon, tempie. Podczas bezpłatnych treningów byliśmy bardzo zadowoleni z samochodu, najlepszego 9x8 ze wszystkich przejazdów, jakie udało mi się przejechać. Zmierzamy we właściwym kierunku. »

Francuski kierowca uważa zatem, że różnica między francuskim Hypercarem a jego przeciwnikami nie jest tak duża, jak to, co mogliśmy zobaczyć podczas kwalifikacji (dwie sekundy między Ferrari Fuoco i pierwszego Peugeota).

Lepsze zarządzanie oponami?

« Pozostali naprawdę skupili się na kwalifikacjach, a nie na nas, – podkreśla Francuz. Nie mamy samochodu, żeby po to pojechać. » Były pilot Toro Rosso en Formuła 1 dostrzegł nawet pewne pozytywne aspekty w tygodniu poprzedzającym wyścig w Le Mans.

« Po raz pierwszy mogłem jechać z innymi Hypercarami, nie pozostając w tyle, mamy samochód, w którym możemy pobawić się z innymi, jest miło i mam nadzieję, że będzie on kontynuowany w wyścigu. »

Zarządzanie oponami będzie kluczowym elementem podczas 24 godzin wyścigów, a „JEV” wierzy, że Peugeot radzi sobie dobrze na tym poziomie. „ Niektóre zespoły pogarszają się bardziej niż my, musimy zachować konsekwentność, ocenia zainteresowana osoba. W czasie trwania sztafety możesz osiągać dobre wyniki, jeśli uda ci się utrzymać regularność. »

Deszcz jako czynnik X

Francuski zespół nie starał się być najszybszy podczas kwalifikacji, ale skupił się na jak najdłuższym przejechaniu wyścigu. „ Musimy wybrać naszą bitwę, kwalifikacje zostawiamy innym i koncentrujemy się na wyścigu, mówi Vergne. W długich sztafetach jesteśmy mniej daleko, niż mogą sugerować kwalifikacje. »

« Chcielibyśmy być w Hyperpole, aby przejechać więcej okrążeń, ale wyścig jest tak długi, że wiele rzeczy może się wydarzyć, a poza tym prognozują deszcz na sobotę, wskazuje na mieszkańca Pontoise. Jako pilot chcesz być w Hyperpole, tam na górze, z innymi. Nie możemy zrobić wszystkiego, mamy lukę, nad którą musieliśmy popracować, aby nadrobić te braki w wynikach, i wolę nadrabiać tę lukę w sztafetach niż w kwalifikacjach. »

Chociaż deszcz stanowi ryzyko dla wszystkich kierowców, warunki te mogą działać na korzyść Peugeota, zwłaszcza przy prędkości wyzwalania hybrydy niższej niż w przypadku innych LMH. „ Raz jechaliśmy w deszczu w Spa i wcale nie było źle, uważa Vergne. Przyczepność przy prędkości 150 km/h może być zaletą. Jeśli będzie padać, słowem-kluczem będzie przetrwać. »

Ostatecznie dla Peugeota priorytetem będzie ściganie się bez martwienia się o innych. TO 24 godziny Le Mans pokazaliśmy już w przeszłości, że nie zawsze wygrywa najszybszy samochód…

CZYTAJ TAKŻE > Jaka jest prognoza pogody na 24-godzinny wyścig Le Mans?

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz