Corvette Racing, głód w Le Mans trwał wystarczająco długo

Autor najlepszego okrążenia w GTE Pro podczas dnia testowego 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2022, Corvette Racing nie wygrała w Le Mans od 2015 roku.

opublikowany 06/06/2022 à 17:40

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Corvette Racing, głód w Le Mans trwał wystarczająco długo

Corvette C8.R Antonio Garcii, Nicky'ego Catsburga i Jordana Taylora podczas dnia testowego 2022. © Thomas Fenetre / DPPI

Rankingi z Dnia Testowego zwykle mają niewielką wartość przed 24 godziny Le Mans, ale widok żółtej Corvette C8.R Alexandra Simsa, który w niedzielę 5 czerwca uzyskał najlepszy czas w klasie GTE Pro, wystarczy, aby podnieść morale. Korweta Wyścigi

Brytyjski kierowca musiał jednak wystartować w ePrix Formuła E dzień wcześniej w Dżakarcie i dlatego ledwo miałem czas na odpoczynek przed sesjami treningowymi Le Mans! „To była trochę szalona noc, lecieć tutaj z Formuły E w Indonezji i przejechać dużą liczbę okrążeń, czego nie udało mi się przejechać w zeszłym roku” wyjaśnił mężczyzna, który niedawno wycofał się z 24-godzinnego wyścigu na Nürburgring w BMW.

« Miło było dobrze wyczuć samochód i odnaleźć swój rytm. Dowiedzieliśmy się wiele o trwałości opon. Miałem szczęście, że wziąłem udział w kilku fazach samochodu bezpieczeństwa i strefach wolnej jazdy, aby przejść przez szczególne zasady w Le Mans; takie rzeczy mogą się zdarzyć podczas wyścigu, więc było to naprawdę pomocne. Pomocne okażą się takie rzeczy jak ta i podwojenie liczby przejazdów na oponach. Ogólnie to był dobry dzień. »

Corvette Racing goni za dziewiątym zwycięstwem w Grand Touring od czasu, gdy ostatni sukces odniósł C7.R w 2015 roku. Susza trwała zatem wystarczająco długo dla mężczyzn Laury Wontrop Klauser, którzy chcieli wystartować w sezonie Mistrzostw Świata 2022 Mistrzostwa „wytrzymałość (WEC) w celu zdobycia doświadczenia z oponami Michelin, różniącymi się od gum stosowanych w oponach IMSA w Stanach Zjednoczonych w klasie GTD.

„Wracamy do naszej zwykłej konfiguracji GTE w C8.R i nie mogę się tego doczekać, mówi Antonio Garcia. Niektóre z nich nie będą idealne, ponieważ Jordan Taylor, Nicky Catsburg i ja będziemy musieli trochę przyzwyczaić się do tego samochodu. Posiadaj samochód nr 64 w WEC (ten Simsa-Milnera-Tandy'ego) pomoże jednak całemu zespołowi.

Będziemy musieli złapać rytm i być może siostrzany samochód wcześniej zacznie wprowadzać nowe rozwiązania. Braliśmy udział w tym wyścigu tyle razy i ścigaliśmy się w specyfikacji GTE przez tyle lat, że nie będzie nam trudno dotrzymać kroku. Szczerze mówiąc, trudniej jest prowadzić samochód IMSA GTD w porównaniu z tym, czym jeździliśmy przez ostatnie 15 lat! »

Jego kolega z drużyny, Jordan Taylor, miał trudności z zdobyciem drugiego miejsca za pierwszy udział w C8.R w sierpniu 2021 r. „Nie zrobiliśmy nic złego, nie popełniliśmy żadnych błędów, a mimo to ponieśliśmy porażkę. To frustrujące, ale myślę, że możemy liczyć na to, że zaliczyliśmy doskonały wyścig. Dziś możemy mieć tę pewność. Udoskonaliliśmy samochód bardziej niż w zeszłym roku.

Na początku tygodnia opuściło nas wiele treningów na stronie nr 63, więc myślę, że po rozpoczęciu wyścigu byliśmy trochę za drugim samochodem. Być może więc w pojedynkę brakowało nam trochę skuteczności. Jednak wchodząc w ten rok z tym, czego nauczyliśmy się w zeszłym roku i pewnością siebie, jaką mieliśmy po dobrym wyścigu, wiemy, że wracamy z silniejszym samochodem i na dobrej pozycji. »

CZYTAJ TAKŻE > Laura Wontrop Klauser: „Le Mans jest o wiele większe, presja o wiele większa”

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz