Dzień testowy – Toyota nr 7 potwierdza przed Glickenhaus

Toyota nr 7 potwierdziła swoją dominację podczas dnia testowego 24-godzinnego wyścigu Le Mans, ale pod koniec sesji japoński producent otrzymał alert.

opublikowany 05/06/2022 à 18:06

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Dzień testowy – Toyota nr 7 potwierdza przed Glickenhaus

Toyota z numerem 7 po raz kolejny zdominowała czas podczas dnia testowego 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2022 (Zdjęcie: Thomas Fenetre / DPPI)

On prend les mêmes et on recommence. Comme lors de la matinée, la Toyota n°7 a signé le meilleur chrono de l’après-midi à l’occasion de la Journée Test des 24 godziny Le Mans 2022. To nowy czas Jose Marii Lopeza który wyróżnił się najlepszym okrążeniem z czasem 3:29.896. Argentyńczyk pokonał Francuza Romaina Dumasa w Glickenhaus 007 LMH nr 708 o 0.208 sekundy. Toyota z numerem 8 stanęła na podium, a Ryo Hirakawa tracił 0.594 sekundy. Drugi Glickenhaus nr 709 zajął czwarte miejsce z Francuzem Franckiem Mailleux z czasem 3:30.822. Alpine zajął piąte miejsce w klasie Hypercar, ale w sumie dopiero siódme z czasem 3:32.420. Pomimo dominacji na torze Toyota pod koniec sesji otrzymała ostrzeżenie, gdy jeden z dwóch GR010 zatrzymał się w Mulsanne, co spowodowało zapalenie się czerwonej flagi i przedwczesne zakończenie sesji.

CZYTAJ TAKŻE > Dzień testowy – Toyota nr 7 dominuje rano

LM P2: United Autosports robi swoje

Zdominowany wcześniej tego dnia przez Jotę, po południu zespół United Autosports z numerem 22 objął prowadzenie. Ledwo przyjechał z Detroit, gdzie rozegrał szóstą rundę sezonuIMSA W sobotę Filipe Albuquerque ustanowił wzorcowe okrążenie w swojej kategorii z czasem 3:32.099. Portugalczyk wyprzedził swojego rodaka Antonio Felixa da Costę o 0.283 sekundy. Spóźnieni Amerykanie na pewno nie wyglądali na zmęczonych podróżą, gdyż Alexander Lynn, również obecny dzień wcześniej w Michigan, zajął trzecie miejsce z czasem 3:32.879 za kierownicą nr 07 United Autosports Oreca 23-Gibson. Pozostali pretendenci do koronacji, WRT nr 41 i 31, COOL Racing i Prema, zajęli miejsca w pierwszej dziesiątce, uzupełnionej przez zespół Richard Mille Racing Team.

GTE Pro: Corvette potwierdza

Już rano Corvette nr 8 Corvette C64.R, która już rano prowadziła, po raz kolejny ustanowiła najlepszy czas dzięki Alexandrowi Simsowi, jedynemu kierowcy w załodze, który objął kierownicę podczas tej sesji. Brytyjczyk ustanowił swoje najlepsze okrążenie z czasem 3:54.001. Pokonał Davide Rigona na Ferrari n°52 de seulement 0.036 seconde. Frédéric Makowiecki a signé le troisième chrono en 3:54.263 avec la Porsche nr 91.

GTE Am: Ferrari w mocy

W niedzielne popołudnie Ferrari całkowicie zdominowało kategorię GTE Am. Mikkel Jensen ustanowił najlepszy czas 3:54.827 z numerem 57 Kessel Racing. Ten, który będzie pilotował Peugeot w Hypercar z 6-godzinnego wyścigu na Monzy miał 0.414 sekundy przewagi nad Rengerem van der Zande, zwycięzcą dzień wcześniej w Detroit w IMSA, jadącym z numerem 66 w JMW Motorsport. Pierre Ragues ustanowił trzy najlepsze czasy w tej kategorii z czasem 3:55.349 na Spirit of Race z numerem 71, którym dzieli się ze swoimi rodakami Franckiem Dezoteux i Gabrielem Aubrym.

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz