Patrice Lafargue: „Pojęcie przyjemności jest niezbędne”

Szef IDEC SPORT cieszy się z pole position LM P2 zdobytego przez jego zespół, ale zbyt dobrze zna Le Mans, żeby się ekscytować.

opublikowany 10/06/2023 à 17:15

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Patrice Lafargue: „Pojęcie przyjemności jest niezbędne”

Patrice Lafargue między pasją a rozsądkiem © IDEC SPORT

Jak się czujesz przed rozpoczęciem setnej edycji 24 godziny Le Mans z pozycji pole position LM P2?

To prawda, że ​​jest pięknie. Znaleźliśmy naszego Paula-Loupa, to jego drugie pole position w Le Mans, więc to nie przypadek. To świetny kierowca, wiedzieliśmy o tym, ale musimy także pochwalić osiągi samochodu, ponieważ dobry kierowca nie może zabłysnąć bez dobrego samochodu. Chciałbym pogratulować całemu mojemu zespołowi, od inżynierów po mechaników, którzy przygotowali samochód, który według kierowców jest zarówno łatwy do wykorzystania do granic możliwości, jak i wydajny. Pole position zapewniła naprawdę praca zespołowa. Kładziemy wszystko do końca, żeby było po prostu szczęście.

Tym bardziej, że w tym roku kategoria LM P2 po raz kolejny jest jednomarkowa.

To jasne, że nie ma większego znaczenia w przypadku jednego zespołu na drugi. Konfiguracja samochodu jest kluczowa i od początku roku kładziemy nacisk na dobre ustawienia. Po raz kolejny pod względem osiągów, ale i komfortu jazdy, który jest chyba dla mnie największym źródłem satysfakcji. Rozpoczynamy wyścig ze zdrowym samochodem.

To siódme uczestnictwo w drużynie, w końcu naznaczone wspaniałym tygodniem bez incydentów, musi ci dobrze zrobić?

Doświadczyliśmy wielu nieszczęść w Le Mans i spędziliśmy bezsenne noce na odbudowie samochodów. W tym tygodniu wszystko szło dobrze, od startu do startu wyścigu.

W tym roku wystawiasz wyjątkowo jednorodną załogę, w skład której wchodzą Paul-Loup Chatin, Laurents Hörr i Twój syn Paul, o którym Paul-Loup twierdzi, że jest jego bratem za kierownicą.

Doceniam, że to powiedział. Prawdą jest, że mają tę samą opinię techniczną i że szukają tego samego, jeśli chodzi o samochód. Musimy także podkreślić doskonałą integrację Laurentsa, miłego chłopca, który przybył z wielką prostotą i który jest szczególnie szybki. Dołączając do doświadczonej załogi nie jest łatwo, ale tak jest. Od razu znalazło swoje miejsce. Jestem naprawdę zadowolony z naszej załogi.

Szybkie i zrównoważone trio © IDEC SPORT

Jakie masz ambicje związane z wyścigiem?

Jest zbyt wcześnie, aby wyznaczyć cel. Od kilku lat bierzemy udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i wiemy, że nigdy nie idzie tak, jak planowaliśmy! W tym roku, przy pogodzie w roli sędziego, może to być prawdziwa loteria.

Znasz ten wyścig dobrze, bo brałeś w nim udział i dwukrotnie ukończyłeś go za kierownicą. Jakiej rady możesz udzielić swoim pilotom?

Potrzebujesz cierpliwości i nigdy nie zapominaj, że sława jest w niedzielę o 16:00, a nie wcześniej. Jednym z kluczy do sukcesu jest utrzymanie się na torze, niezależnie od klasyfikacji na początku wyścigu. W Le Mans zjazd z toru lub zjazd do boksów w celu naprawy uszkodzeń mechanicznych oznacza pożegnanie z dobrym wynikiem. Jeśli zostaniesz wyprzedzony, zostaniesz wyprzedzony, to nie ma znaczenia. 24 godziny to dużo czasu

Masz teraz nowy, ultranowoczesny obiekt w pobliżu toru Paul-Ricard z symulatorem. IDEC SPORT kontynuuje swój rozwój, ale jakie są Twoje cele sportowe na nadchodzące sezony?

Szczerze mówiąc, nie wiemy. Ta przyszłość zależy w dużej mierze od Pawła. Zobaczymy pod koniec roku, ale mamy ambicje wrócić do Le Mans. W jakiej formie i jakim samochodem, nie jestem w stanie odpowiedzieć. Zawsze będziemy na torach, to oczywiste, ale nie wiem, w której serii. Mamy ludzi, a teraz infrastrukturę i pewne jest, że nie wdamy się w finansowy wyścig zbrojeń, ponieważ nie jesteśmy sprzedawcami samochodów. Pojęcie przyjemności jest istotne. Zatem bawcie się dobrze i bawcie się dobrze, zdobywając pole position w edycji Stulecia.

Czy Twoja współpraca z Delage może zaowocować innymi projektami?

Była to okazja, aby złożyć mały ukłon w stronę historii, a nie długoterminowego planu. Ale jesteśmy trochę przesądni i okazuje się, że ten niebieski kolor i to logo bardzo nam odpowiadają. Zobaczymy jutro czy nadal tak jest.

CZYTAJ TAKŻE > Paul-Loup Chatin: „Dość wyjątkowy pierwszy sektor”

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz