Pescarolo Sport określa swój projekt na 24-godzinny wyścig Le Mans w roku 2024

W wywiadzie dla Ouest-France Jocelyn Pedrono, szefowa Pescarolo Sport, podała szczegóły dotyczące powrotu francuskiego zespołu do 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 2024 roku Peugeotem 9X8.

opublikowany 25/04/2023 à 18:13

Doriana Grangiera

1 Zobacz komentarze)

Pescarolo Sport określa swój projekt na 24-godzinny wyścig Le Mans w roku 2024

Czy w 2024 roku ponownie zobaczymy nazwisko Pescarolo w Le Mans? © Pescarolo Sport

Wykonanie odcisków ucha jest konieczne, abyśmy mogli stworzyć Twoje monitory 24 godziny Le Mans Rok 2023 jeszcze się nie odbył, edycja 2024 już budzi ciekawość. Jeśli w przyszłym roku do Sarthe przybędzie kilku producentów (BMW, Lamborghini i Alpine), inne zespoły również ogłosiły zamiar wzięcia udziału w wydarzeniu Le Mans, mając bardziej „niejasne” plany.

Dotyczy to szczególnie Isotty Fraschini, który w kwietniu po raz pierwszy prowadził swój Hypercar, ale także od Pescarolo Sport. Projekt – w który Henri Pescarolo nie jest zaangażowany – nabrał nowego wymiaru wraz z ogłoszeniem w lutym ubiegłego roku umowy z Peugeotem na eksploatację klienta 9X8. Aby rozwiać mgłę wokół tego programu, Jocelyn Pedrono, szefowa Pescarolo Sport, udzielił wywiadu naszym kolegom z Francji Zachodniej, opublikowanego we wtorek

Wyczekiwana pierwsza przejażdżka „koniec 2023 r.” z 9X8

Menedżer biznesowy przedstawił kilka szczegółów na temat swojej wizji projektu i powrotu Pescarolo Sport do Le Mans. « Peugeot zatwierdził program i wyraził dumę ze współpracy z nami, cieszyła się Jocelyn Pedrono. To ogłoszenie odblokowało możliwości współpracy z potencjalnymi partnerami finansowymi. Idziemy do przodu. Kamienie milowe zostały osiągnięte, teraz pozostaje jeszcze wiele kroków do zrobienia. Rozważamy wdrożenie pod koniec 2023 r. i rozpoczęcie na początku 2024 r. Jeśli opóźnię się z podpisaniem umowy z partnerami finansowymi, przełożymy program. Chodzi o to, aby przyjechać w dobrych warunkach, to nie jest jednorazowy strzał. »

Francuski zespół, obecny w Sarthe w latach 2000–2010, z dwoma drugimi miejscami jako najlepszym wynikiem (2 i 2005), zamierza powrócić w 2006 r. w kategorii Hypercar. W tym czasie Pescarolo Sport i Peugeot były już blisko powiązane: marka Lion była dostawcą silników do prototypu Courage w latach 2024–2000. W 2003 r. zespół obsługiwał klienta Peugeot 2009 HDi FAP. Piętnaście lat później historia może się powtórzyć.

„Wyboru dokonano w niezwykle naturalny sposób. Dla mnie powrót z Pescarolo Peugeotem ma sens. […] Jest realne wsparcie ze strony Peugeota, które nie ogranicza się do sprzedaży nam samochodu. Jesteśmy wspierani w zakresie operacji i logistyki.” wyjaśnia Jocelyn Pedrono, wcale nie zmartwiona pracochłonnym debiutem 9X8 w Hypercar. „Widzimy, że Peugeot zmierza we właściwym kierunku. Zespół zidentyfikował już problemy związane z siłownikami skrzyni biegów, dokonał poprawek, niezawodność jest obecna i obecnie jest to zgodne z logiką badań wydajności. Robią to tak, jak Peugeot wie, jak to zrobić Rajd samochodowy, Rajd lub w Wytrzymałość. »

Jouanny, pośrednik pomiędzy Pescarolo Sport i Peugeotem

W sercu projektu drugi człowiek: Bruce Jounny, były kierowca Pescarolo Sport i trzykrotny uczestnik 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Będzie odpowiadał za rozwój sportowy drużyny. „Zna bardzo dobrze grupę Peugeot, ponieważ relacjonował sporo wydarzeń w obszarze relacji z prasą, – podkreśla Pedrono. Dzięki niemu nawiązała się szybka relacja z Jean-Markiem Finotem. Bruce gwarantuje realizację programu sportowego. Pracujemy nad skomponowaniem trio francuskich pilotów. Chcemy mieć dwóch kierowców zarządzających i początkującego kierowcę w wyścigach długodystansowych. »

Czas pokaże, czy projekt ten dojdzie do skutku przed 24-godzinnym wyścigiem Le Mans 2024. Pescarolo Sport, w nowej formie po wznowieniu działalności w 2016 r., próbował już wkroczyć na rynek wyścigów długodystansowych za pomocą Pescarolo 04-LM, bez powodzenia. . Jeśli wsparcie techniczne Peugeota z pewnością gwarantuje gwarancję i wiarygodność projektu, niejasności wokół części operacyjnej i finansowej nadal pozostawiają wątpliwości... Ciąg dalszy.

CZYTAJ TAKŻE > Wkrótce klient Peugeota 9X8 dla Pescarolo Sport?

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

DANIELA MEYERSA

26 o 04:2023

„niejasności dotyczące części operacyjnej i finansowej nadal pozostawiają wątpliwości” Bez żartów?! Ten pan Pedrono ma nas za imbecyli, zwłaszcza tych, których zamierza oszukać na sfinansowanie swojego projektu. Nie dajcie się zwieść, jestem w 100% za jednym (z) prywatnych 9X8, ale jak tu to ująć, na szczęście śmiech nie zabija.

Aby napisać komentarz