Peugeot nie zabłysnął podczas kwalifikacji 24 godziny Le Mans. Dwóm 9X8 nie udało się awansować do Hyperbole, zajmując 10. i 11. miejsce. „ Już teraz jesteśmy bardzo szczęśliwi, że możemy tu być, uczestniczyć w wyścigu z okazji stulecia 24-godzinnego wyścigu Le Mans, – zareagował po sesji Jean-Marc Finot. Oczywiście jesteśmy trochę rozczarowani kwalifikacjami, ponieważ woleliśmy mieć trochę większe tempo. »
« Jesteśmy coraz bliżej wyścigu po wyścigu, ale nie z taką prędkością, jaką byśmy chcieli, kontynuuje dyrektor ds. sportów motorowych w Stellantis. Dziś wieczorem i jutro będziemy pracować głównie nad tempem wyścigowym. »
Peugeot nie tylko na to liczy, ale także ma nadzieję na awans dzięki wydarzeniom związanym z podwójnym obrotem zegara. « Rytm to jedno, ale nie zabraknie także zagrożeń wyścigowych, mechanicznych i pogodowych, wskazuje w ten sposób francuski przywódca. To będzie wielkie wyzwanie, nie możemy się doczekać. »
Modyfikacja bilansu osiągów powinna pozwolić francuskiemu producentowi na odrobienie części straty do najlepszych, jednak dwa francuskie Hypercary traciły ponad dwie sekundy do tyłu Ferrari autorstwa Antonio Fuoco.
« Jesteśmy o rząd wielkości tego, co osiągnęliśmy w testach, ale prawdą jest, że konkurencja radzi sobie dobrze », notatki Jeana-Marca Finota.
Nadal badane są pewne możliwości postępu, począwszy od sesji bezpłatnych ćwiczeń, która odbędzie się wieczorem w środowy wieczór. „ Przyczepność wychodząca z zakrętu bardzo by nam pomogła. Trudno będzie naciskać podczas wyścigu w korku, co bardzo by nam pomogło. Właśnie nad tym musimy odnieść sukces. Trochę prędkości maksymalnej też by nam pomogło… » Dwa kluczowe czynniki efektywnego rozwoju ruchu drogowego w Le Mans.
Niemniej jednak Jean-Marc Finot wskazał tempo wyścigowe jako zachęcający punkt na pierwszą część tygodnia w Sarthe. « Rytm był w miarę stabilny, potwierdza. Zauważyliśmy, że mieliśmy dość regularne zmiany w zarządzaniu zużyciem opon, co jest raczej pozytywne dla wyścigu. »
Mikkel Jensen, duński kierowca Peugeota nr 93, podziela tę samą opinię, ale uważa również, że samochodowi brakuje spójności. « Musimy zachować większą spójność w utrzymywaniu równowagi i mieć większy rytm we wszystkim, co robimy. Czasami samochód dobrze skręca, czasami mamy lekkie problemy z balansem, nie wiedząc w 100% dlaczego. Chodzi raczej o to, aby samochód zachowywał się spójnie w oknie użytkowania. »
CZYTAJ TAKŻE > 24-godzinny Le Mans – Kwalifikacje: Ferrari w akcji, Peugeot w trudnej sytuacji
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
1 Uwagi)
Aby napisać komentarz
08 o 06:2023
OK, bez przesady… ale 24-godzinny wyścig zostanie rozstrzygnięty w czasie pieniężnym, po wyścigu oczekującym i jednym lub kilku „resetach” za samochodem bezpieczeństwa! Le Mans wybierze zwycięzcę...