Które zespoły (już) mają bilety wstępu na 24-godzinny wyścig Le Mans 2023?

Dzięki systemowi zaproszeń kilka zespołów ma już miejsce na setną edycję 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 2023 roku. Po zakończeniu ostatniej rundy Asian Le Mans Series wszystkie zaproszenia są już znane!

opublikowany 19/02/2023 à 17:35

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Które zespoły (już) mają bilety wstępu na 24-godzinny wyścig Le Mans 2023?

Udział kilku zespołów w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 2023 r. jest już gwarantowany © Thomas Fenetre / DPPI

Jeśli wydanie stulecia 24 godziny Le Mans zaplanowany jest na 10 i 11 czerwca 2023 r., kilka zespołów otrzymało już zaproszenie. Na wyścig Le Mans dostępnych było 13 zaproszeń, z czego 10 zostało już przyjętych, albo dzięki wynikom uzyskanym w sezonie 2022 w European Le Mans Series lub w Pucharze Michelin Le Mans, albo dzięki partnerstwu międzyIMSA i AKO. Oto 13 drużyn, które mają już bilety wstępu na Stulecie podwójnej wieży zegarowej w Sarthe.

Hipersamochód: 

– Wyścigi Action Express (Cadillac): Zaproszenie dzięki partnerstwu ACO i IMSA

W ramach partnerstwa pomiędzy IMSA i ACO zespół zgłoszony do amerykańskich mistrzostw GTP musi zostać zaproszony do udziału w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w klasie Hypercar. W 2023 roku zespołem tym będzie Action Express Racing. Zespół z Denver, który w tym sezonie będzie jeździł Cadillakiem LMDh, otrzymał zaproszenie od ACO do wzięcia udziału w wydarzeniu z okazji stulecia Sarthe.

CZYTAJ TAKŻE > Action Express Racing zaproszony w Hypercar na 24-godzinny wyścig Le Mans 2023

LM P2: 

– Wyścigi Premy: mistrzowska drużyna European Le Mans Series w 2022 roku (kategoria LM P2)

– Panis Racing: zespół wicemistrzów European Le Mans Series w 2022 roku (kategoria LM P2)

– fajowe wyścigi: mistrzowska drużyna European Le Mans Series w 2022 roku (kategoria LM P3)

– Inżynieria DKR: mistrzowska drużyna Asian Le Mans Series w 2023 roku (kategoria LM P2)

– Wyścigi Graffa: mistrzowska drużyna Asian Le Mans Series w 2023 roku (kategoria LM P3)

– Sporty motorowe w wieży: Zaproszenie dzięki partnerstwu ACO i IMSA (John Farano, właściciel zespołu Tower Motorsports, został uhonorowany nagrodą Jim Trueman Award, przeznaczoną dla kierowców, którzy zbudowali karierę poza wyścigami, dając mu automatyczne zaproszenie na Le Mans).

CZYTAJ TAKŻE > IMSA i WEC, małżeństwo dla pozoru

GTE-Am: 

– Konkurs Protonowy: mistrzowska drużyna European Le Mans Series w 2022 roku (kategoria LMGTE-Am)

– Wyścigi Kessela: zespół wicemistrzów European Le Mans Series w 2022 roku (kategoria LMGTE-Am)

–Żelazny Ryś: zespół zajął 3. miejsce w European Le Mans Series w 2022 r. (kategoria LMGTE-Am)

– GMB Motorsport: Zespół mistrzów Michelin Le Mans Cup w 2022 roku (kategoria GT3)

– Sporty motorowe Walkenhorst : mistrzowski zespół Asian Le Mans Series w 2023 roku (kategoria GT3)

– Wright Motorsports: Zaproszenie dzięki partnerstwu ACO i IMSA (Ryan Hardwick, który zajął 2. miejsce w mistrzostwach IMSA w kategorii GTD z zespołem Wright Motorsports, został uhonorowany Nagrodą Boba Akina, przeznaczoną dla najlepszego kierowcy GT rywalizującego według tych samych parametrów jak kierowcy kwalifikujący się do nagrody Jima Truemana.)

Nie zapominajmy także o zaangażowaniu zespołu Hendrick Motorsports w projekt Garage 56, który będzie funkcjonował w Sarthe... Nascar ! A dokładniej Chevrolet Camaro ZL1, spełniający nowe przepisy Nascar Next Gen i który zostanie specjalnie przygotowany na wyścig Stulecia. 

Oprócz zaproszeń i Garażu 56 znajdziemy je w Le Mans wszystkie drużyny zgłoszone do Mistrzostw Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC), z 13 hipersamochodami, 11 LM P2 i 14 GTE-Am.

CZYTAJ TAKŻE > Bilety na 24. rocznicę XNUMX-godzinnego wyścigu Le Mans zostały wyprzedane

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)