Rene Rosin (Prema): „Jesteśmy tutaj, aby być bohaterami”

Dyrektor Prema Racing, Rene Rosin, o świcie mówił o drugim udziale swojego zespołu w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w LM P2. Po zajęciu drugiego miejsca w 2 roku włoska drużyna tym razem zamierza odejść z trofeum zwycięzcy.

opublikowany 08/06/2023 à 15:38

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Rene Rosin (Prema): „Jesteśmy tutaj, aby być bohaterami”

W Premie to przede wszystkim praca zespołowa. ©Prema

Rok po naszym pierwszym spotkaniu tutaj, w Le Mans, jak oceniasz podróż związaną ze stuleciem?

To był bardzo intensywny rok. W 2022 roku zajęliśmy 2e w Le Mansie. Był to bardzo duży wynik dla zespołu. W nocy mieliśmy mały problem, przez który straciliśmy niewielkie szanse na zwycięstwo. Poza tym cały zespół wykonał niesamowitą robotę, to był nasz pierwszy sezon w drużynie Wytrzymałość, my też zrobiliśmy i wygraliśmyWIĄZY, podium w Le Mans… Mogę tylko podziękować kierowcom, mechanikom i inżynierom, którzy dużo pracowali. W tym roku postanowiliśmy przenieść się na dwa samochody i skupić się wyłącznie na WEC ponieważ w 2022 r. było bardzo intensywnie z obydwoma programami, szczególnie dla członków zespołu. Zaczęliśmy w Sebring od ładnego podium dla numeru 63 (Mirko Bortolotti-Daniil Kvyat-Dorjan Pin). W Portimão i Spa można powiedzieć, że byliśmy szybcy, ale mieliśmy pecha. W Portugalii w ostatniej godzinie pojawił się samochód bezpieczeństwa, co wpłynęło na naszą strategię. Następnie w Belgii Mirko popełnił błąd, który kosztował nas karę. Wydało mi się to trochę trudne, ale tak właśnie jest. Teraz jesteśmy w pełni skupieni na Le Mans. Jestem zadowolony z wczorajszego dnia (środa), w którym nasze dwa samochody zakwalifikowały się do Hyperpole. Musimy się teraz na to przygotować. Jeśli chodzi o wyścigi, musimy utrzymać dynamikę. Wszyscy jesteśmy bardzo zmotywowani!

Czy spodziewałeś się, że Twoje dwa samochody znajdą się wśród 8 najszybszych w kwalifikacjach?

Kiedy coś robimy, robimy to, aby być bohaterami, być na czele. Poziom jest bardzo wysoki, bo są takie zespoły jak JOTA, United Autosports, Team WRT… To zespoły, które mają duże doświadczenie. Myślę, że osiągnęliśmy bardzo dobry wynik, bo patrząc na boisko widzę, że WRT nr 41 to 2e kwalifikacji, a nr 31 to 16e (15e po utracie najlepszego czasu Racing Team Turkey). Jednak czerwone flagi zmusiły nas do przejechania w środku sesji, gdzie był duży ruch. Dlatego mamy trochę czasu zanim ustalimy godzinę. Potem czekaliśmy do końca, żeby stworzyć nowe czasy. Kwalifikacje w Le Mans zawsze są wyjątkowe, zwłaszcza gdy na torze pojawiają się 62 samochody. Znalezienie wystarczającej ilości miejsca na wykonanie jednego lub dwóch wolnych okrążeń jest dość trudne, pomimo długości toru.

Czy spośród 8 zakwalifikowanych do Hyperpole wszyscy będą mogli zdobyć pole position?

Poziom jest bardzo wysoki, nie ma co mówić. Musimy wykonać najlepszą możliwą pracę, ale nie zapominajmy, że przed nami 24-godzinny wyścig. Ważne będzie, aby posiadać dobrą niezawodność, nie popełniać błędów, zarządzać dobrymi i słabymi momentami pod względem wydajności.

Oczy skierowane na zwycięstwo. ©Prema

Czy uważasz, że Twoje dwa samochody mogą dążyć do zwycięstwa w swojej klasie?

Nr 63 ma więcej doświadczenia niż nr 9. Jest kierowca, który przejechał już 24 godziny z Mirko (Bortolotti) na 63. i Bent (Viscaal) na 9. Mamy też Daniila (Kvyat) i Doriana (Pin), którzy wykonują świetną robotę (na 63. 24), a z drugiej strony Juan Manuel (Correa) i Filip (Ugran) również są szybcy. Myślę, że oba samochody mogą napisać własną historię w ciągu tych XNUMX godzin.

Jakie są Twoje oczekiwania wobec wyścigu?

Zbyt trudno odpowiedzieć (śmiech). Wszystko może się zdarzyć podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Mówi się, że to Le Mans wybiera zwycięzcę. Konieczne będzie monitorowanie ewolucji pogody, która może zmienić się podczas wyścigu. Na początku możliwa jest burza. Musimy poczekać, co zrobi nasz pan (śmiech). Z drugiej strony chcę powiedzieć, że jesteśmy tutaj, aby być głównymi bohaterami, ale nie możemy zapominać o poziomie innych drużyn. Wykonamy najlepszą możliwą robotę i na koniec wyścigu będziemy mogli powiedzieć, czy było dobrze, czy nie.

Jak oceniasz Doriane po jej sezonie, w którym weźmie udział w pierwszych 24-godzinnym wyścigu Le Mans?

Ma ogromną zdolność adaptacji i bardzo dobrą prędkość. Kiedy widzi, co robią inni kierowcy, mówię o zwycięzcach GT lub byłych kierowcach GT. F1, zawsze stara się być jak najbliżej i doskonalić się. Jeśli spojrzymy na sektor 2 podczas środowej sesji nocnej, był on najszybszy do czasu, gdy Mirko wykonał swój przejazd, podczas którego bawił się bardzo dobrze. Każdego dnia imponuje mi swoją motywacją, determinacją i podejściem, jakie ma do pracy. To osoba, która ma ogromną chęć do pracy i zaangażowania w zespół. Jest to dla mnie coś bardzo ważnego. Jest w tym świetna.

CZYTAJ TAKŻE > Hyundai poszukuje programu Hypercar?

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz