Przyszłość już jest w Le Mans. Pierwsze początki przyszłej regulacji wodorowej, przyjęty do wprowadzenia od 2026 roku w WEC, są już odczuwalne. Na marginesie 24 godziny Le Mans, Toyota podniósł zasłonę na temat koncepcji GR H2 Racing. Samochód korzystający z kodów regulaminu Hypercar, z silnikiem wodorowym.
Pod koniec maja Pierre Fillon, prezes Automobile Club de l'Ouest, ogłosił, że od 24 roku w najwyższej klasie wyścigu 2026-godzinny wyścig Le Mans będą akceptowane samochody z silnikami wodorowymi i ogniwami paliwowymi.Wytrzymałość, podczas konferencji prasowej zorganizowanej w Japonii z udziałem Toyoty. Japoński producent nie czekał długo z zaproponowaniem pierwszej koncepcji uwzględniającej kody przyszłych przepisów technicznych.
Toyota, która chce być pionierem w tej wciąż powstającej technologii, pozycjonuje się tym samym jako poważny kandydat do wypuszczenia od 2026 roku Hypercara z silnikiem wodorowym w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. „Toyota zamierza kontynuować wysiłki mające na celu produkcję coraz bardziej wydajnych samochodów do sportów motorowych i osiągnięcie społeczeństwa neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla, i nie może się doczekać podjęcia wyzwania nowego pokolenia w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.”, możemy przeczytać w komunikacie prasowym przesłanym przez Toyotę.
Kategoria wodorowa już zaczyna odnosić niewielkie sukcesy, ponieważ Hyundai również zająłby swoją pozycję przyjechać WEC z tą samą technologią.
CZYTAJ TAKŻE > Alpine przedstawia swój LMDh na 24-godzinny wyścig Le Mans 2024
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)