Samochody z silnikami wodorowymi i ogniwami paliwowymi w 24-godzinnym wyścigu Le Mans od 2026 r

Pierre Fillon, prezes Automobile Club de l'Ouest, wziął udział w konferencji prasowej podczas 24-godzinnego wyścigu Fuji, jednej z rund serii Super Taikyu.

opublikowany 27/05/2023 à 15:40

Tetsuya Tsuzuki

0 Zobacz komentarze)

Samochody z silnikami wodorowymi i ogniwami paliwowymi w 24-godzinnym wyścigu Le Mans od 2026 r

Ta Toyota GR Corolla w Super Taikyu działa na gazowym wodorze (Zdjęcie: Toyota)

Jest to konferencja organizowana przez Toyota, Mazda, ACO i Organizacja Super Taikyu oraz Tsuneharu Sato, dyrektor generalny Toyoty, Masahiro Moro, kolejny dyrektor generalny Mazdy i Harumi Kuwayama, sekretarz generalny organizacji Super Taikyu.

Pierre Fillon, prezes Automobile Club de l'Ouest, ogłosił, że 24 godziny Le Mans od 2026 roku będzie akceptować samochody z silnikami cieplnymi wodorowymi i samochody na ogniwa paliwowe w kategorii premier. Ponadto w 2030 r. w kategorii premier będą rywalizować pojazdy wodorowe.

Uczestnicy byli bardzo zaskoczeni, szczególnie ze strony Toyoty. Producent opracowuje samochód z silnikiem wodorowym i bierze udział w serii Super Taikyu.

Sato nie udzielił konkretnych komentarzy, odpowiadając jedynie na pytania reporterów: „ Odbieram to bardzo pozytywnie. »

Pierre Fillon powiedział: „ Marzę o samochodach wyścigowych jeżdżących na torach Fuji i Le Mans, pewnego dnia korzystających z energii odnawialnej i w 100% pozbawionych paliw kopalnych. »

CZYTAJ TAKŻE > Przyszła kategoria wodoru w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz