CZYTAJ TAKŻE > Porsche ujawniło barwę i nazwę swojego LMDh
Promocja XXL
Kevin Estre (Francja)
Trochę szowinizmu nie zaszkodzi. Zacznijmy od okrągłego stołu od jednego z dwóch Francuzów zatrudnionych przez Porsche Penske Motorsport (PPM) w ramach programu LMDh. Lyon spędził większość swojej kariery w samochodach z Zuffenhausen (Niemcy), odkąd w 2008 roku skupił się na Grand Touring.
CZYTAJ TAKŻE > Kevin Estre: „Jestem na szczycie Endurance, to fantastycznie! »
Zwycięzca w Porsche Carrera Cup France w 2011 r., Kévin Estre powtórzył ten sam występ w wersji niemieckiej i w 2013 r. prawie pokonał specjalistów Porsche Supercup. Spędził w klanie dwa lata McLaren GT w latach 2014–2016, następnie trafił do oficjalnej oferty Porsche GT. Paski referencyjne zdobył za kierownicą ekstrawaganckiego Porsche 911 RSR WEC w GTE Pro, wygrywając 24 godziny Le Mans w 2018 r. w legendarnych barwach „Różowej Świnki” z Laurensem Vanthoorem i Michaelem Christensenem, dwoma mężczyznami, których spotka ponownie w 2023 r. w Hypercar.
Kevin Estre w ciągu pół tuzina lat dał się poznać jako jeden z referencji w wyścigach GT, odnotowując niezwykłe zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring (2021), 24-godzinnym wyścigu w Spa (2019) i kilku brawurowych wyprzedzaniach (patrz poniżej). Jednak jego jedyne doświadczenia z prototypem sięgają 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 2015 r., kiedy wycofał się z wyścigu w Oak Racing Ligier JSP2 z Laurensem Vanthoorem i Chrisem Cummingiem.
Laurens Vanthoor (Belgia)
Zrób listę wyspecjalizowanych kierowców GT, którzy osiągnęli najlepsze wyniki w ciągu ostatnich 10 lat, a powinieneś spotkać 31-letniego Belga. Widząc, że jego przyszłość w formułach promocyjnych jest zablokowana, Laurens Vanthoor znakomicie wszedł do serii FIA GT Series, zdobywając tytuł wraz z Team WRT (Audi) w swoim drugim roku obecności w 2013 roku.
Zwycięzca Blancpaina Wytrzymałość Seria rok później Frankofończyk zyskał popularność dzięki dwóm koronom w zawodach Intercontinental GT Challenge oraz w Pucharze Świata FIA GT na krętych uliczkach Makau w 2016 roku. Zespół Porsche GT spojrzał na niego z góry i zatrudnił go w 2017 r. 911 RSR i jego ogłuszający hałas doprowadziły go na pierwszy stopień podium w Le Mans w 2018 r., a następnie w IMSA w klasie GTLM w 2019 r. przeciwko Corvette, BMW lub Ferrari.
Mistrz GTD nadal występujący w IMSA w Stanach Zjednoczonych w 2021 r. Laurens Vanthoor niedawno wyróżnił się w zaciętej walce z Mathieu Jaminetem podczas 24-godzinnego wyścigu Daytona 2022. To facet, który nie podda się na torze z LMDh!
https://youtu.be/QariGZ9AV4Y
Michael Christensen (Dania)
Trzecią osobą, która skorzysta z dużego awansu, jest wierny pomocnik duetu Estre-Vanthoor. Podobnie jak wspomniani dwaj mężczyźni, Duńczyk wspinał się po szczeblach kariery GT po zakończeniu swojej kariery w serii GP3 w 2010 roku.
Przystępując do programu dedykowanego młodym kierowcom w 2012 roku, Michael Christensen przeżył najwspanialsze momenty w swojej karierze, dzieląc kierownicę z Kévinem Estre i Laurensem Vanthoorem (Le Mans 2018, Spa 2019 z Estre i Richardem Lietzem, Nürburgring 2021). Triumfował także w 24-godzinnym wyścigu Daytona (w GTLM) i 12-godzinnym wyścigu w Sebring (w GTD). W Grand Touring nie brakuje mu więc ze swojej listy osiągnięć żadnego ważnego wyścigu Endurance! Program ten ostatecznie sankcjonuje zamiłowanie do poświęcenia i cierpliwość Michaela Christensena, który musiał zadowolić się częściowym sezonem 2021 w WEC.
Mathieu Jaminet (Francja)
Dlatego jego test w Oreca 07 nr 5 zespołu Penske podczas dnia testowego 24-godzinnego wyścigu Le Mans, kiedy nie był włączony do załogi wyścigu, miał zatem inne znaczenie.
Francuski kierowca dołącza także do programu Porsche Penske Motorsport. Kierowca niemieckiej firmy od 2019 roku, pochodzący z Hayange, kilkukrotnie zabłysnął 911 RSR, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. W IMSA Habowie szczególnie wyróżnili się, wygrywając Sebring w 2021 r. i 24-godzinny wyścig Daytona w styczniu ubiegłego roku, po zaciętej walce z… Laurensem Vanthoorem.
Matt Campbell (Australia)
Inny specjalista Porsche GT, Matt Campbell, również będzie częścią przygody Porsche Penske Motorsport. Regularnie startujący w WEC i Le Mans od 2018 roku w Proton Racing, człowiek, który również wygrał 12-godzinny wyścig w Bathurst w 2019 roku, widzi w tym programie Mathieu Jamineta i Felipe Nasra, dwóch kierowców, z którymi wygrał 24-godzinny wyścig Daytona w styczniu o godz. Sporty motorowe Pfaff.
Duch
André Lotterer (Niemcy)
Spośród siedmiu kierowców potwierdzonych na rok 2023 tylko francuskojęzyczny kierowca brał udział w szalonych bitwach ery hybrydowego LM P1, najpierw w Audi, potem w Porsche. André Lotterer ma statystyki godne lidera zespołu w Sarthe dzięki trzem zwycięstwom w 24-godzinnym wyścigu Le Mans z Audi (legendarna edycja 2011, następnie 2012 i 2014).
André Lotterer, pozostawiony w tyle po wycofaniu Porsche 919 na emeryturę pod koniec 2017 r., zgodził się z Rebellion zejść o stopień niżej na dwa lata z niehybrydowym LM P1, kończąc sezon 2018–19 na piątym miejscu za niepokonanym Toyota.
Przerobiony na elektryczny za pomocą Formuła E, to właśnie w tej dyscyplinie ten miłośnik klasycznych samochodów został „odzyskany” przez Porsche w 2019 r. André Lotterer, siódmy po ePrix w Dżakarcie, czekał tylko na okazję, aby ponownie zanurzyć się w wyścigach długodystansowych, sporcie, do którego jego pasja nigdy nie osłabła. W 2023 roku będzie weteranem drużyny (41 listopada skończy 19 lat).
Protospecjaliści
Dane Cameron (Stany Zjednoczone)
Amerykanin został potwierdzony zeszłej zimy jako oficjalny przedstawiciel Porsche. 33-letni Dane Cameron spędził większość swojej kariery za Atlantykiem, wygrywając klasę DPi w IMSA 2016 i 2019.
Również w Stanach Zjednoczonych Dane Cameron nawiązał kontakt z Team Penske, odpowiedzialnym za zgłoszenie dwóch Acura DPi w latach 2017-2020. W 2019 roku współpraca z doświadczonym Juanem Pablo Montoyą pozwoliła mu zdobyć mistrzostwo. Posiada solidną wiedzę techniczną, którą przekazał mu ojciec Rick Cameron, inżynier torowy z 40-letnim doświadczeniem. W 2022 roku wraz z Felipe Nasrem i Emmanuelem Collardem odkrył tory WEC w Team Penske w LM P2.
Felipe Nasr (Brazylia)
Jego przejście do Formuła 1 był krótki, ale wystarczający, aby Felipe Nasr był znany ogółowi europejskiej opinii publicznej dzięki występom z Sauberem w 2015 i 2016 r. Siedem miejsc w pierwszej dziesiątce później rodak z Brasilii odwrócił się od jednomiejscowych samochodów i dołączył do IMSA i prototypów DPi .
Przejście na wyścigi wytrzymałościowe zakończyło się sukcesem, zdobywając tytuł w swojej pierwszej pełnej kampanii w 2018 roku w barwach Acura i Action Express Racing. Razem ze swoim rodakiem Pipo Deranim (obecnie kierowcą Glickenhaus) i Erikiem Curranem Felipe Nasr wygrał 12-godzinny wyścig w Sebring oraz Petit Le Mans, dwa z najbardziej prestiżowych wydarzeń amerykańskiego sezonu.
Pokonany przez swojego nowego kolegę z drużyny, Dane’a Camerona w 2019 r., Felipe Nasr zemścił się w autorytarny sposób w 2021 r., notując cztery zwycięstwa i osiem podium w 11 rundach w DPi.
CZYTAJ TAKŻE > Ostatni wybuch Porsche w GTE Pro w Le Mans
Pozostałe ogłoszenia dla kierowców, w tym dotyczące wyścigów długodystansowych w Daytona, Sebring i Road Atlanta (Petit Le Mans), zostaną podane w późniejszym terminie.
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)