André Lotterer: Powrót do Endurance to „szansa, której nie chciałem przegapić”

André Lotterer wraca z Porsche do wyścigu Endurance z marzeniem o czwartym sukcesie w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, jeśli zostanie wybrany…

opublikowany 25/06/2022 à 15:28

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

André Lotterer: Powrót do Endurance to „szansa, której nie chciałem przegapić”

André Lotterer w nowych barwach Porsche Penske Motorsport. ©Porsche

Wystarczy zobaczyć jego zdjęcie opublikowane w piątek 24 czerwca z Festiwalu Prędkości w Goodwood (Anglia), aby zrozumieć, jak szczęśliwy jest André Lotterer z powrotu do Wytrzymałość, sportu, który pozwolił mu przeżyć największe emocje w swojej wyścigowej karierze. W wieku 40 lat Frankofończyk jest gotowy na to wyzwanie Porsche.

Nigdy nie ukrywałeś swojego przywiązania do Endurance przez około dziesięć lat, nawet wtedy, gdy nie bierzesz w nim udziału. Czy czas spędzony z dala od tej dyscypliny wydawał Ci się długi?

Wracam do dyscypliny mojego serca. Moja przygoda z Porsche WEC zakończył się przedwcześnie (tylko jeden sezon w 2017 r., przyp. red.). Znalazłem coś, czym mógłbym się zająć Formuła E z Porsche, było to wielkie wyzwanie, ale powrót do Endurance był szansą, której nie chciałem przegapić. Wspólnie z Porsche postanowiliśmy zmienić kokpit!

Czy będzie większy od FE?

Nadal jest dość kompaktowy! Nie mamy tyle miejsca.

Czy brałeś już udział w rozwoju samochodu?

Tak, wiosną wszyscy kierowcy przeszli prywatne testy.

Czy możesz zatem porównać zachowanie LMDh z hybrydowymi LM P1 z przeszłości (André Lotterer znał Audi R18 e-tron i Porsche 919. Przyp. red.)?

To trudne, bo to dwie zupełnie różne filozofie. 963 jest wolniejszym prototypem ze względu na przepisy techniczne. Jest cięższy i charakteryzuje się mniejszym dociskiem aerodynamicznym. Oczywiście trochę szkoda, że ​​nie mogę już osiągać takich samych wyników jak LM P1, ale w przyszłym roku będzie tak samo dla wszystkich.

Czy powrót Porsche do wyścigów Endurance to także chęć zatoczenia koła? W 2017 roku nie wygrałeś ani 24 godziny Le Mans (porzucenie), ani tytułu mistrza świata w WEC (4. miejsce).

Tak. Niemal czułem smak zwycięstwa 919 Hybrid, ale niestety zatrzymaliśmy się w Les Hunaudières zaledwie trzy godziny przed końcem, gdy byliśmy dobrze na prowadzeniu. Mogłem odnieść czwarte zwycięstwo w Sarthe (André Lotterer wygrał edycje 2011, 2012 i 2014 na Audi. Przyp. red.). Moim marzeniem jest wygranie 24-godzinnego wyścigu Le Mans z Porsche, ale będziemy musieli zobaczyć, czy będę miał okazję to zrobić, ponieważ zespół nie określił jeszcze rozkładu załóg.

Czy możesz nam powiedzieć kilka słów o atmosferze panującej u nas? twoi nowi koledzy z drużyny ? Nigdy nie jeździłeś z nimi na zawodach!

Oni wszyscy to naprawdę dobrzy goście. Właściwie nigdy nie dzieliłem z nimi kierownicy, ani w WEC, ani w FE. Ale wszyscy bardzo dobrze się dogadują i już tworzymy bardzo zgraną grupę. Jestem optymistą jeśli chodzi o przyszłość.

CZYTAJ TAKŻE > Kim są kierowcy wybierani przez Porsche do Hypercara?

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz