Wystarczy zobaczyć jego zdjęcie opublikowane w piątek 24 czerwca z Festiwalu Prędkości w Goodwood (Anglia), aby zrozumieć, jak szczęśliwy jest André Lotterer z powrotu do Wytrzymałość, sportu, który pozwolił mu przeżyć największe emocje w swojej wyścigowej karierze. W wieku 40 lat Frankofończyk jest gotowy na to wyzwanie Porsche.
Nigdy nie ukrywałeś swojego przywiązania do Endurance przez około dziesięć lat, nawet wtedy, gdy nie bierzesz w nim udziału. Czy czas spędzony z dala od tej dyscypliny wydawał Ci się długi?
Wracam do dyscypliny mojego serca. Moja przygoda z Porsche WEC zakończył się przedwcześnie (tylko jeden sezon w 2017 r., przyp. red.). Znalazłem coś, czym mógłbym się zająć Formuła E z Porsche, było to wielkie wyzwanie, ale powrót do Endurance był szansą, której nie chciałem przegapić. Wspólnie z Porsche postanowiliśmy zmienić kokpit!
#PorschePenskeMotorsport – Od 2023 roku dwa nowe #Porsche963 hybrydowy #LMDh prototypy zostaną wystawione w obu przypadkach @FIAWEC oraz @IMSA.
Dziś premiera samochodu i zespołu @fosgoodwood zapoczątkowało fascynującą erę Endurance – naszego filmu #Głowa i Serce wyjaśnia dlaczego pic.twitter.com/1ktngaigvK
— Porsche Motorsport (@PorscheRaces) 24 czerwca 2022 r.
Czy będzie większy od FE?
Nadal jest dość kompaktowy! Nie mamy tyle miejsca.
Czy brałeś już udział w rozwoju samochodu?
Tak, wiosną wszyscy kierowcy przeszli prywatne testy.
Czy możesz zatem porównać zachowanie LMDh z hybrydowymi LM P1 z przeszłości (André Lotterer znał Audi R18 e-tron i Porsche 919. Przyp. red.)?
To trudne, bo to dwie zupełnie różne filozofie. 963 jest wolniejszym prototypem ze względu na przepisy techniczne. Jest cięższy i charakteryzuje się mniejszym dociskiem aerodynamicznym. Oczywiście trochę szkoda, że nie mogę już osiągać takich samych wyników jak LM P1, ale w przyszłym roku będzie tak samo dla wszystkich.
Czy powrót Porsche do wyścigów Endurance to także chęć zatoczenia koła? W 2017 roku nie wygrałeś ani 24 godziny Le Mans (porzucenie), ani tytułu mistrza świata w WEC (4. miejsce).
Tak. Niemal czułem smak zwycięstwa 919 Hybrid, ale niestety zatrzymaliśmy się w Les Hunaudières zaledwie trzy godziny przed końcem, gdy byliśmy dobrze na prowadzeniu. Mogłem odnieść czwarte zwycięstwo w Sarthe (André Lotterer wygrał edycje 2011, 2012 i 2014 na Audi. Przyp. red.). Moim marzeniem jest wygranie 24-godzinnego wyścigu Le Mans z Porsche, ale będziemy musieli zobaczyć, czy będę miał okazję to zrobić, ponieważ zespół nie określił jeszcze rozkładu załóg.
Czy możesz nam powiedzieć kilka słów o atmosferze panującej u nas? twoi nowi koledzy z drużyny ? Nigdy nie jeździłeś z nimi na zawodach!
Oni wszyscy to naprawdę dobrzy goście. Właściwie nigdy nie dzieliłem z nimi kierownicy, ani w WEC, ani w FE. Ale wszyscy bardzo dobrze się dogadują i już tworzymy bardzo zgraną grupę. Jestem optymistą jeśli chodzi o przyszłość.
CZYTAJ TAKŻE > Kim są kierowcy wybierani przez Porsche do Hypercara?
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)