W wieku 17 lat Mathieu de Barbuat rozpocznie drugi rok w szkole Wytrzymałość. Jednak rok temu młody Francuz ani razu nie postawił stopy w prototypie. W czerwcu ubiegłego roku wszystko nabrało tempa, gdy został powołany przez Mülhner Motorsport do rywalizacji w drugiej rundzie sezonu w Michelin. Le Mans Cup, który odbył się na torze Paul-Ricard. „Przeprowadzałem testy na Ligierze na Magny-Cours, ale mieliśmy też kontakt z Duqueine’em, wspomina Mathieu de Barbuat na padoku w Dubaju. Mülhner odpisał nam w niedzielę tuż przed wyścigiem, pytając, czy mogę przyjechać. Na znalezienie wszystkich potrzebnych rzeczy oraz licencji mieliśmy dwa dni. To było skomplikowane, zostało zrobione w ostatniej chwili. »
Nagłe przybycie do świata Wytrzymałości, które nie zaniepokoiło młodego człowieka. „Kiedy wszystko było już na swoim miejscu, nastały czasy. W kwalifikacjach zająłem czwarte miejsce i mógłbym uzyskać najlepszy czas, gdybym nie popełnił błędu w ostatnim sektorze. Wydajność, która nie umknęła zespołowi DKR Engineering. „Skontaktowali się ze mną po wyścigu w Le Castellet. Powiedzieli mi, że potrzebują brązu i uznali, że jestem całkiem dobry. Po wzięciu udziału w Road to Le Mans z Cool Racing, Mathieu de Barbuat znalazł się w ekipie Duqueine z Luksemburga podczas 4-godzinnego wyścigu na Monzy. Pierwszy wyścig w WIĄZY i pierwsze zwycięstwo. Wraz z Laurentsem Hörrem, od którego, jak powiedział nam, wiele się nauczył, Francuz odniósł drugi sukces w Belgii, podczas 4-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps, a obaj mężczyźni umożliwili DKR Engineering zdobycie tytułu mistrza w klasie LM kategorii P3 i zdobądź bilet na 24-godzinny wyścig Le Mans 2022 w LM P2.
Jednak Mathieu de Barbuat poszukujący sponsora nie jest jeszcze pewien, czy będzie w stanie rywalizować w klasyku Sarthoise z zespołem, który zapoznał go z wyścigami Endurance. „Byłoby wspaniale zrobić to z nim” ma nadzieję Kendy Janclaes, szef zespołu. „Próbuję znaleźć sponsorów, którzy pojadą na LM P2 w przyszłym roku lub nawet w tym roku, dodaje pilot. Celem jest wystartowanie w LMH lub LMDh w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w ciągu trzech lub czterech lat. To najbardziej legendarny wyścig na świecie i chcę go wygrać w prototypie. » Czekając na to, co przyniesie przyszłość, Mathieu de Barbuat i DKR Engineering przybywają z ambicją kontynuowania wspólnego impetu w azjatyckiej serii Le Mans 2022.
CZYTAJ TAKŻE > DKR Engineering, sezon pomiędzy LM P3 i LM P2
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)