DKR Engineering, sezon pomiędzy LM P3 i LM P2

DKR Engineering rozpoczyna sezon 2022 w azjatyckiej serii Le Mans. W tym roku luksemburski zespół ponownie będzie ścigał się w LM P3, przygotowując się do 24-godzinnego wyścigu Le Mans w LM P2.

opublikowany 10/02/2022 à 08:05

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

DKR Engineering, sezon pomiędzy LM P3 i LM P2

Fot. Frédéric Le Floc'h / DPPI

Podczas 4-godzinnego wyścigu w Portimão 2021 Kendy Janclaes przyznał, że pragnie w 2022 r. przejść na wyższy poziom, po sezonie naznaczonym trzema zwycięstwami w WIĄZY w kategorii LM P3 i uwieńczony europejskim tytułem, równoznacznym z biletem na 24 godziny Le Mans 2022 w LM P2. „Oczywiście wystartujemy w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, ale nie przez cały sezon, ponieważ nie znaleźliśmy samochodu do kupienia” powiedział nam założyciel i właściciel zespołu na padoku Dubai Autodrome. „Celem było stworzenie LM P2, więc jest to oczywiście rozczarowanie. Tracimy rok, ale nie jest to katastrofa, a cel pozostaje aktualny i postaramy się go mieć na Asian Le Mans Series 2023, mając nadzieję, że przygotujemy się na ELMS. »

Ekipa z Luksemburga powinna więc podejść do klasyka Sarthoise bez doświadczenia w tej kategorii. „ Nie znamy LM P2, więc będzie to mały handicap w porównaniu do pozostałych. Właśnie dlatego zaplanowaliśmy cztery dni testów oprócz dnia w Le Mans przed wyścigiem. Więc będziemy sporo jeździć. » Kendy Janclaes ma jednak nadzieję na zaproszenie na 6-godzinny wyścig Spa-Francorchamps, drugą rundę zawodów WEC, jeśli miejsce jest wolne. Laurents Hörr i Jean Glorieux będą częścią przygody z Sarthe, podobnie jak w przypadku Mathieu de Barbuata, stałego kolegi Niemca z drużyny od kilku miesięcy, umowa nie została jeszcze podpisana „Byłoby wspaniale zrobić to z nim” mimo to ma nadzieję szef zespołu. 

Bez programu LM P2 rok 2022 DKR Engineering skupi się na LM P3. Zwłaszcza w Pucharze Le Mans Michelin z Laurentsem Hörrem i Jonem Brownsonem, 68-letnim amerykańskim kierowcą-dżentelmenem, który brał już udział w tych mistrzostwach z luksemburską drużyną w 2021 r. Zespół powróci również do IMSA, ponieważ będzie kursował na torach Road America i Petit Le Mans, z „celem przygotowania się do 24-godzinnego wyścigu Daytona w 2023 r.”. Nowe mistrzostwa Niemiec w prototypach, Puchar Niemiec, również powinny znaleźć się w tym roku w kalendarzu DKR Engineering, nadal w LM P3.

CZYTAJ TAKŻE > Lista zgłoszeń do azjatyckiej serii Le Mans

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)