4 godziny w Portimão – Wyzwania finału ELMS w Portugalii

Szósta i ostatnia runda European Le Mans Series odbędzie się w najbliższą niedzielę, 24 października w Portimão. Choć tytuł LM P2 zdobył już WRT, w tym finale nie brakuje wyzwań we wszystkich kategoriach.

opublikowany 22/10/2021 à 14:40

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

4 godziny w Portimão – Wyzwania finału ELMS w Portugalii

LM P2: drugie miejsce w kwalifikacjach dla 24 godziny Le Mans

Po koronacji trio Louisa Délétraza, Roberta Kubicy i Yifei Ye z Team WRT na torze Spa-Francorchamps do rywalizacji pozostało już tylko drugie miejsce w kwalifikacjach do 24-godzinnego wyścigu Le Mans w kategorii LM P2. Walka, która zapowiada się ekscytująco, ponieważ trzy drużyny mają trzy punkty do zdobycia tego biletu: G-Drive (Roman Rusinov, Franco Colapinto, Nycka de Vriesa) z 64 jednostkami, Panis Racing (Julien Canal, Willians Stevens, James Allen) z 62,5 i wreszcie United Autosport (Phil Hanson, Jonathan Aberdein, Ton Gamble) z 61. Matematycznie czwarty samochód nadal jest w grze z liczbą Duqueine 30 (Tristan Gommendy, Rene Binder, Memo Rojas) zaledwie 12 długości od drugiego miejsca. 

Przeczytaj także > Franco Colapinto: „Le Mans? Najlepsze doświadczenie w moim życiu »

 

LM P3: 5 punktów pomiędzy COOL Racing i DKR Engineering

W kategorii LM P3 w walce o tytuł panuje całkowite napięcie, ponieważ tylko pięć jednostek oddziela COOL Racing numer 19 (Matt Bell, Niklas Kruetten, Nicolas Maulini) od Duqueine M30 – D08 – Nissan z DKR Engineering numer 3 z duetu złożonego przez Laurents Hörr i Mathieu de Barbuat. Zespół luksemburski kontynuuje imponującą serię trzech zwycięstw z rzędu i czterech pole position z rzędu, prowadzony przez dwukrotnego niemieckiego posiadacza tytułu Michelin Le Mans Cup, wybranego do udziału w teście debiutantów w Bahrajnie za kierownicą mistrzowskiego samochodu Kategoria GTE Pro w WEC, czyli Ferrari 488 GTE Evo ou la Porsche 911 RSR – 19.

Przeczytaj także > Laurents Hörr na teście debiutantów w Bahrajnie

 

LMGTE: Trzy Ferrari na dwa miejsca

O tytuł w kategorii GTE nadal walczą trzy Ferrari 488 GTE EVO: Iron Lynx z numerem 80 Matteo Cressoniego, Rino Mastronardiego i Miguela Moliny, AF Corse z numerem 88 François Perrodo, Emmanuela Collarda i Alessio Rovery, a także problem 55 Spirit of Race autorstwa Duncana Camerona, Matthew Griffina i Davida Perela. Z 20-punktową przewagą pierwsze Ferrari do korony potrzebuje zaledwie 7 punktów do szóstego miejsca. Walka zapowiada się zacięta o drugie miejsce w kwalifikacjach w Le Mans, mając zaledwie cztery punkty między obydwoma samochodami w Prancing Horse.

Przeczytaj także > Finał w Portimão z udziałem 41 samochodów 

 

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz