ELMS 2019 – 41 wpisów i nowości

Nie można zaprzeczyć sukcesowi European Le Mans Series. W sześciu rundach oferowanych przez kalendarz ze znanym nowicjuszem wystartuje nie mniej niż 41 samochodów.

opublikowany 12/02/2019 à 11:06

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

ELMS 2019 – 41 wpisów i nowości

Po potwierdzeniu wczoraj 42 z 60 „gości” na 24 godziny Le Mans (15–16 czerwca) firma ACO i jej spółka zależna LMEM zaprezentowały dziś rano listę zgłoszeń do European Le Mans Series na sezon 2019. Gdyby ogłoszono, że w tym roku zarejestrowanych będzie tylko 40 kandydatów, ostatecznie będzie jeszcze jeden, gdyż komisja selekcyjna miała trudności z podjęciem decyzji. „ Z wielką satysfakcją obserwujemy, jak European Le Mans Series jest atrakcyjnym mistrzostwem i doskonale spełnia swoją rolę w piramidzieWytrzymałość do którego jesteśmy przywiązani, – podkreśla prezes ACO Pierre Fillon. Jakość boiska doskonale podsumowuje jakość tych mistrzostw. »

W wyścigu LM P2 weźmie udział nie mniej niż 18 samochodów. Nic dziwnego, że Oreca jest najlepiej reprezentowanym producentem, ponieważ jedenaście 07 będzie walczyć z sześcioma Ligierami JS P217 i tylko jedną Dallarą P217. Główna nowość polega na przybyciu do dyscypliny Carlin, jednej z najbardziej utytułowanych drużyn w historii tego sportu. jednomiejscowy na skalę globalną, co rozpoczęło się w zeszłym roku w IndyCar Seria. To także ona ustawi w kolejce jedyne obecne włoskie podwozie.

Inne zmiany: High Class Racing zamieniło Dallarę na Oreca, Panis Barthez Compétition podwoiła siłę roboczą w przeciwieństwie do Graffa, który wystawi tylko Oreca 07. Cztery zespoły, które zabłysły w LM P3, dokonały dużego skoku, a mianowicie Cool Racing (który będzie polegał na Nicolasie Lapierre), RLR MSport, Inter Europol Competition i BHK Motorsport.

DragonSpeed, United Autosports, Algarve Pro Racing (która ma obecnie dwa Oreca 07), IDEC Sport i Duqueine Engineering odchodzą z podobnym lub prawie podobnym programem do zeszłego roku, z mocnym zamiarem pokonania G-Drive Racing i jego szefa -pilot Roman Rusinow. Nie będzie tam Racing Engineering, która tak dobrze błyszczała w zeszłym roku w swojej pierwszej kampanii w LM P2.

Nie mniej niż 14 samochodów i dziesięć zespołów będzie próbowało zastąpić RLR MSport w LM P3, w tym dziesięć Ligierów JS P3 i cztery Normy M30. Oprócz dziewięciu zespołów obecnych już w zeszłym roku warto zwrócić uwagę na powrót Graffa pod nazwą Realteam Racing.

Wreszcie, być może najlepsza wiadomość pochodzi z kategorii GTE, która w ubiegłych latach miała trudności z zapełnieniem swoich szeregów. Powinno być obecnych dziewięć samochodów, pięć Ferrari i cztery Porsche, dont une paire de 911 RSR pour le champion sortant Proton Competition, dont une des deux autos sera inscrite sous la bannière Dempesey-Proton Racing. Notons la présence de deux 488 GTE pour Kessel Racing, dont une confiée à un équipage 100% féminin emmenée par l’Italienne Manuela Gostner.

« European Le Mans Series po raz kolejny przyciąga najlepsze europejskie zespoły, podkreślając swoją pozycję najważniejszych mistrzostw kontynentalnych na świecie, wita dyrektora generalnego mistrzostw Gérarda Neveu. W tym sezonie, biorąc pod uwagę bardzo wysoki poziom w LM P2, nie jedno, ale dwa zaproszenia na 24-godzinny wyścig Le Mans 2020 zostaną zaoferowane mistrzowi i wicemistrzowi. Tym samym dzięki zaproszeniom otrzymanym przez mistrza LM P3 i dwa najlepsze zespoły GTE, w ramach European Le Mans Series będzie gwarantowanych pięć zgłoszeń do 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2020. »

Dwa zaproszenia do Le Mans, aby wygrać w LM P2? Zapowiada to jeszcze bardziej zaciętą walkę. Pierwsza runda 14 kwietnia w Le Castellet.

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz