ELMS / Azjatyckie – ACO podnosi zasłonę na LMP3

ACO wspólnie zaprezentowało na Red Bull Ring i Inje kategorię LMP3, która zacznie obowiązywać w przyszłym roku.

opublikowany 19/07/2014 à 13:36

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

ELMS / Azjatyckie – ACO podnosi zasłonę na LMP3

LMP3 zostanie wdrożony w przyszłym roku WIĄZY i w Azji Le Mans Seria, aby umożliwić nowym zespołom stopniowy dostęp do najwyższych kategoriiWytrzymałość. W porównaniu do pierwszych kategorii wymiary zostaną zmniejszone o 15 cm długości przy identycznej szerokości. ACO gwarantuje, że osiągi będą wysokie, a średni czas okrążeń krótszy o dwie sekundy w porównaniu do GTE. Prototypy te mogą być wykonane przez dowolnego producenta.

Le cahier des charges impliquera un cockpit fermé, un châssis carbone, la présence d’un arceau métallique, la dérive de requin et des ouvertures sur le sommet des passages de roues. Le poids total de la voiture devra être compris entre 870 et 900kg. Le moteur V8 de 420cv sera en revanche unique pour tous les châssis et sera finalisé à la fin du mois. Une boîte de vitesses semi-automatique à six rapports et avec des palettes au volant sera installé. Magnetti Marelli s’occupera du boîtier électronique. Cet ensemble sera vendu par Oreca qui assistera les écuries sur place. Les équipes seront limitées à un seul bloc moteur par voiture et par saison pour une durée de vie de 10 000km sans maintenance. D’autres pièces communes seront également imposées. Les pneus seront de taille similaire à celles exploitées en Porsche Puchar.

Głównym celem ACO jest oferowanie receptur w obniżonych cenach. Samochód nie może przekraczać 195 000 euro (135 000 euro za podwozie i 60 000 euro za silnik), a koszt eksploatacji wynosi od 350 000 do 400 000 euro na sezon ELMS.

„Chcemy umożliwić kierowcom, zespołom i producentom angażowanie się w treningi wytrzymałościowe, od podstaw po sam szczyt” – dodał. skomentował Pierre Fillon, dyrektor ACO. „W przypadku pilotów promujemy specjalistyczny trening oparty na wytrzymałości karting ? z 24-godzinnym kartingiem? aż do 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Wielu z ostatnich zwycięzców tego wyścigu odcisnęło swoje piętno na torach Le Mans. Zespołom brakowało szybkiego, bezpiecznego i niedrogiego samochodu, który pozwoliłby lepiej zrozumieć dyscyplinę, a następnie sukcesywnie wspinać się po szczeblach rankingów. Ten LM P3 stanowi podstawę naszej piramidy poświęconej różnym LM P.”.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz