ELMS – Pole dla Imoli rośnie

Podczas drugiego spotkania sezonu European Le Mans Series o zwycięstwo będzie walczyć 28 samochodów zgłoszonych w czterech różnych kategoriach.

opublikowany 09/05/2013 à 12:42

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

ELMS – Pole dla Imoli rośnie

Od 23 do 28. Podczas pierwszego spotkania sezonu europejskiego Le Mans W serii na torze Silverstone wzięły udział 23 samochody. W dyscyplinie tej przewidziano większe pole do drugiego wyścigu sezonu na torze Imola w San Marino. Do konkursu zgłoszono 28 samochodów w czterech kategoriach, co tym razem ożywi debatę. Najważniejsza kategoria serii LMP2 będzie tym razem obejmować dziesięć prototypów i dziesięć zespołów. Zwycięzca Silverstone, Jota Sport (Zytek Z11SN-Nissan nr 38 – Simon Dolan i Oliver Turvey) będzie chciała powtórzyć swoje występy z rundy otwarcia, natomiast Nissany ORECA 03 aktualnego mistrza Thiriet z TDS Racing (Pierre Thiriet, Jonathan Hirschi), z Boutsen Ginion Racing (Bastien Brière, Thomas Dagoneau, John Hartshorne), Murphy Prototypes (Brendon Hartley, Mark Patterson) i Race Performance (Michel Frey, Patric Niederhauser) będą ze swojej strony starali się wygrać drugą rundę na włoskiej ziemi. Greaves Motorsport (Chris Dyson, Michael Marsal) wystawi na boisko drugiego Zytka Z11SN-Nissan w niezmienionym składzie, podobnie jak Signatech Alpine (Alpine-Nissan nr 36 – Pierre Ragues, Nelson Panciatici) i Morand Racing (Morgan Judd nr 43 – Natacha Gaschnang, Franck Mailleux). W klanie Lolas firma DKR Engineering (Lola B11/40 n°39 – Olivier Porta, Romain Brandela, Stéphane Raffin) będzie musiała zmierzyć się z nowym przeciwnikiem, HVM Status z Lolą B12/80 Coupé – Judd n°30, który będzie pilotowany w szczególności przez Anglika Jonathana Kennarda.

W LMPC pierwsze zespoły wystawią trzy bolidy Formuły Le Mans Oreca 09 z Silverstone pod czujnym okiem sponsora i doradcy Nicolasa Minassiana. Soheil Ayari i Anthony Pons za kierownicą numeru 48 niewątpliwie będą chcieli zachować kontrolę, ale młody Paul Loup Chatin i Gary Hirsch (nr 49) przybędą na miejsce bardziej zmotywowani niż kiedykolwiek, aby odnieść zwycięstwo. Andorański Alex Loan będzie dzielić numer 47 ze swoim francuskim kolegą z drużyny Matthieu Lecuyerem.

Wśród LMGTE i GTC

Huit voitures et six écuries constituent la liste des participants dans la catégorie LMGTE. Alors que la seule écurie allemande en piste, Proton Competition (Porsche 911 GT3 RSR – Christian Reid, Gianluca Roda, Nick Tandy) pointe en tête du classement, l’écurie Ram Racing, avec les deux Ferrari F458 Italia nr 52 i 53, prowadzone odpowiednio przez Johnny'ego Mowlema / Matta Griffina oraz Amerykanów Gunnara Jeannette i Franka Montecalvo, zamierza nadrobić zaległości we Włoszech. Trzecie Ferrari F458 Italia zgłoszą Anglicy z JMW Motorsport (Andrea Bertolini, Joël Camathias). Prospeed Competition utrzymuje niezmienioną załogę w swoim Porsche 911 GT3 RSR nr 75 z François Perrodo, Emmanuelem Collardem i Sébastienem Crubilé podczas IMSA Performance Matmut oddaje swoje Porsche 911 GT3 RSR nr 67 w ręce Amerykanina Patricka Longa, który towarzyszy Patrice’owi Milesiemu w rundzie transalpine. Na swój domowy wyścig jedyny włoski zespół na boisku AF Corse odnawia zaufanie do swoich kierowców Yannicka Mallegola, Jean-Marca Bacheliera i Howarda Blanka w Ferrari F458 Italia nr 54 oraz do w 100% lokalnego trio Piergiuseppe Perazzini, Marco Cioci i Federico Leo na numerze 55.

W GTC we Włoszech rywalizować będzie siedem samochodów, pięć zespołów i czterech różnych producentów, w porównaniu do zaledwie trzech zespołów na Silverstone. Ecurie Scotland, która wystawia jedyne BMW Z4 (Ollie Millroy, Andrew Smith, Joe Twyman), będzie chciała utrzymać prowadzenie w rankingach, ale czwórka nowicjuszy ma zamiar uczcić swój udział w europejskiej serii Le Mans. Kox Racing poprowadzi jedyne Lamborghini Gallardo LP600 GT3 z numerem 60, prowadzone przez samego Petera Koxa i Nico Pronka. Rosyjski zespół SPM Racing nie zamierza nadrabiać zaległości i wystawi trzy Ferrari F458 Italia GT3: numer 68 prowadzony przez Devi Markozova, Yury'ego Evstigneeva i Aleksandra Frolowa, numer 69 w rękach Fabio Babiniego i Viktora Shaitara oraz Kirrill Ladygin i nr 72 autorstwa Maurizio Medianiego, Sergueya Zlobina i Borisa Rotenberga. Audi R8 LMS Momo Megatron DF1 (Raffi Bader, Dylan Derdaele, Kuba Giermaziak), które wystartowało z pole position na Silverstone, jest zdeterminowane, aby zrobić to ponownie we Włoszech i spróbować objąć prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Walka będzie jednak zacięta z AF Corse, który również wystartuje w GTC Ferrari F458 Italia GT3 i obecnie zajmuje drugą pozycję w klasyfikacji kategorii.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz