Wraz z pojawieniem się nowej kategorii w europejskiej siatce Le Mans Seria w 2015 roku – Le Mans Prototypes 3 (LMP3) – doprecyzowano przepisy dotyczące zasad składu załogi, maksymalnego i minimalnego czasu jazdy oraz czasu trwania postojów na tankowanie.
Potwierdzono również, że zwycięskim kierowcom w kategorii LMP3 zostanie zaoferowany test LMP2 w Junior Team Nissan, a zespół, który zwycięży w tej kategorii, otrzyma bilet wstępu na 24-godzinny wyścig Le Mans 2016 w LMP2, jeśli tak się stanie do tego stopnia, że w tej kategorii zgłoszono ponad trzy samochody WIĄZY Następny sezon.
Skład załóg:
Załoga 3-osobowa musi składać się z następujących osób:
– jeden pilot Platinum i dwóch pilotów Brąz,
– pilot Złoty, Brązowy i Srebrny lub drugi Brązowy,
– trzech kierowców Brązowych lub Srebrnych
Załoga 2-osobowa musi składać się z następujących osób:
– pilot Platynowy i pilot Brązowy,
– pilot Złoty i Brązowy lub Srebrny,
– dwóch pilotów Brązowych lub Srebrnych
Czasy pit stopów
Czasy pit stopów dla pojazdów LMP3 podczas wyścigu:
Minimalny czas postoju w pit stopie w celu uzupełnienia paliwa i/lub zmiany kierowcy wynosi 1 minutę i 30 sekund (pętla wjazdowa do pit-stopu – pętla wyjazdowa z pit-stopu).**
Minimalny czas zatrzymania (pętla wjazdowa do boksu – pętla wyjazdowa z pit stopu) dla każdej innej operacji wynosi 2 minuty i 30 sekund.**
ostateczna wartość zostanie potwierdzona po teście napełnienia paliwem LMP3**
Wieże zaopatrzeniowe
Każdy zawodnik zgłaszający dwa samochody w LMP3 lub jeden samochód w LMP2 i jeden w LMP3 będzie zobowiązany do skorzystania tylko z jednego stanowiska tankowania.
Czas podróży
Dla załóg składających się z 2 pilotów:
– maksymalny czas jazdy dla kierowcy Gold lub Platinum: 1 godzina 40 minut
– minimalny czas jazdy dla kierowcy Brązowego lub Srebrnego: 2h20 minut
Jeżeli w załodze nie ma kierowcy na poziomie Gold lub Platinum:
– minimalny czas jazdy dla kierowcy Brązowego lub Srebrnego: 1h40 minut
Dla załóg składających się z 3 pilotów:
– maksymalny czas jazdy dla kierowcy Gold lub Platinum: 1 godzina 40 minut
– minimalny czas jazdy dla kierowcy Brązowego lub Srebrnego: 0h40 minut
Czasy jazdy dla kategorii LMP2 i GTC
Zmiany wprowadzono także w zakresie maksymalnego i minimalnego czasu jazdy załóg zgłoszonych zespołów LMP2 i GTC. Pozostałe czasy jazdy wskazane w regulaminie z 2014 roku pozostają bez zmian.
Czas jazdy w LMP2
Dla załóg składających się z 3 pilotów, jeśli w załodze znajduje się 2 pilotów na poziomie Platinum lub Gold:
– maksymalny czas jazdy dla kierowcy Gold lub Platinum: 1 godzina 30 minut
– minimalny czas jazdy dla kierowcy Gold lub Platinum: 0h40 minut
– minimalny czas jazdy dla kierowcy Brązowego lub Srebrnego: 1h30 minut
Jeżeli załoga składa się z 1 pilota na poziomie Platinum lub Gold:
– maksymalny czas jazdy dla kierowcy Gold lub Platinum: 1 godzina 40 minut
– minimalny czas jazdy dla kierowcy Brązowego lub Srebrnego: 0h40 minut
Jeżeli w załodze nie ma kierowcy na poziomie Gold lub Platinum:
– minimalny czas jazdy dla kierowcy Brązowego lub Srebrnego: 0h40 minut
Dla załóg składających się z 2 pilotów:
– maksymalny czas jazdy dla kierowcy Gold lub Platinum 1 godzina 40 minut
– minimalny czas jazdy dla kierowcy Brązowego lub Srebrnego: 2h20 minut
Czas jazdy tylko w GTC
Każda sztafeta musi trwać maksymalnie 50 minut
Dla załóg składających się z 2 pilotów:
– minimalny czas jazdy na kierowcę: 1h30 minut
Dla załóg składających się z 3 pilotów, w tym Złotego lub Platynowego:
– maksymalny czas jazdy dla kierowcy Gold lub Platinum: 1 godzina 15 minut
– minimalny czas jazdy kierowcy Silver: 0h45 minut
– minimalny czas jazdy dla kierowcy Brązowego: 1h30 minut
Dla załóg składających się z 3 pilotów bez żadnego pilota na poziomie Złotym lub Platynowym:
– minimalny czas jazdy kierowcy brązowego łącznie: 1h30 minut
W porównaniu do regulaminu sportowego na rok 2014, pozostałe czasy jazdy określone w regulaminie sportowym na rok 2015 pozostają niezmienione.
Producenci opon
W kategoriach LMGTE i GTC wyłączny dostawca opon zostanie ogłoszony przed końcem 2014 roku.
Zaproszenia na 24-godzinny wyścig Le Mans
Automatyczne zaproszenie zespołów, które wygrały w swojej kategorii do 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2016, zostaje potwierdzone w przypadku pięciu zespołów zgłoszonych w sezonie ELMS 2015.
– Pierwsza jednostka LMP1 zostanie zaproszona do udziału w 2-godzinnym wyścigu Le Mans 24
– 1. i 2. LMGTE zostaną zaproszone do udziału w 24-godzinnym wyścigu Le Mans 2016
– Pierwszy egzemplarz GTC zostanie zaproszony do udziału w 1-godzinnym wyścigu Le Mans 24 w LMGTE Am
– Pierwsza jednostka LMP1 zostanie zaproszona do udziału w 3-godzinnym wyścigu Le Mans 24 w klasie LMP2016. Warunkiem koniecznym jest zgłoszenie do sezonu więcej niż trzech samochodów, które wzięły udział we wszystkich wydarzeniach sezonu ELMS 2.
Zaręczyny 2015
Zespoły chcące wziąć udział w European Le Mans Series 2015 będą mogły pobrać formularz zgłoszeniowy z oficjalnej strony internetowej. www.europeanlemansseries.com od 20 grudnia 2014 r., czyli daty oficjalnego otwarcia zapisów do cyklu. Zgłoszenia należy przesłać do 27 stycznia 2015 r., lista uczestników zostanie opublikowana w lutym.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)