ELMS – Na rok 2015 zmieniają się przepisy

Pojawienie się w 3 roku kategorii LM P2015 skłoniło organizatorów ELMS do przeglądu regulaminu.

opublikowany 20/11/2014 à 15:09

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

ELMS – Na rok 2015 zmieniają się przepisy

Wraz z pojawieniem się nowej kategorii w europejskiej siatce Le Mans Seria w 2015 roku – Le Mans Prototypes 3 (LMP3) – doprecyzowano przepisy dotyczące zasad składu załogi, maksymalnego i minimalnego czasu jazdy oraz czasu trwania postojów na tankowanie.

Potwierdzono również, że zwycięskim kierowcom w kategorii LMP3 zostanie zaoferowany test LMP2 w Junior Team Nissan, a zespół, który zwycięży w tej kategorii, otrzyma bilet wstępu na 24-godzinny wyścig Le Mans 2016 w LMP2, jeśli tak się stanie do tego stopnia, że ​​w tej kategorii zgłoszono ponad trzy samochody WIĄZY Następny sezon.

Skład załóg:

Załoga 3-osobowa musi składać się z następujących osób:

– jeden pilot Platinum i dwóch pilotów Brąz,

– pilot Złoty, Brązowy i Srebrny lub drugi Brązowy,

– trzech kierowców Brązowych lub Srebrnych

Załoga 2-osobowa musi składać się z następujących osób:

– pilot Platynowy i pilot Brązowy,

– pilot Złoty i Brązowy lub Srebrny,

– dwóch pilotów Brązowych lub Srebrnych

Czasy pit stopów

Czasy pit stopów dla pojazdów LMP3 podczas wyścigu:

Minimalny czas postoju w pit stopie w celu uzupełnienia paliwa i/lub zmiany kierowcy wynosi 1 minutę i 30 sekund (pętla wjazdowa do pit-stopu – pętla wyjazdowa z pit-stopu).**

Minimalny czas zatrzymania (pętla wjazdowa do boksu – pętla wyjazdowa z pit stopu) dla każdej innej operacji wynosi 2 minuty i 30 sekund.**

ostateczna wartość zostanie potwierdzona po teście napełnienia paliwem LMP3**

Wieże zaopatrzeniowe

Każdy zawodnik zgłaszający dwa samochody w LMP3 lub jeden samochód w LMP2 i jeden w LMP3 będzie zobowiązany do skorzystania tylko z jednego stanowiska tankowania.

Czas podróży

Dla załóg składających się z 2 pilotów:

– maksymalny czas jazdy dla kierowcy Gold lub Platinum: 1 godzina 40 minut

– minimalny czas jazdy dla kierowcy Brązowego lub Srebrnego: 2h20 minut

Jeżeli w załodze nie ma kierowcy na poziomie Gold lub Platinum:

– minimalny czas jazdy dla kierowcy Brązowego lub Srebrnego: 1h40 minut

Dla załóg składających się z 3 pilotów:

– maksymalny czas jazdy dla kierowcy Gold lub Platinum: 1 godzina 40 minut

– minimalny czas jazdy dla kierowcy Brązowego lub Srebrnego: 0h40 minut

Czasy jazdy dla kategorii LMP2 i GTC

Zmiany wprowadzono także w zakresie maksymalnego i minimalnego czasu jazdy załóg zgłoszonych zespołów LMP2 i GTC. Pozostałe czasy jazdy wskazane w regulaminie z 2014 roku pozostają bez zmian.

Czas jazdy w LMP2

Dla załóg składających się z 3 pilotów, jeśli w załodze znajduje się 2 pilotów na poziomie Platinum lub Gold:

– maksymalny czas jazdy dla kierowcy Gold lub Platinum: 1 godzina 30 minut

– minimalny czas jazdy dla kierowcy Gold lub Platinum: 0h40 minut

– minimalny czas jazdy dla kierowcy Brązowego lub Srebrnego: 1h30 minut

Jeżeli załoga składa się z 1 pilota na poziomie Platinum lub Gold:

– maksymalny czas jazdy dla kierowcy Gold lub Platinum: 1 godzina 40 minut

– minimalny czas jazdy dla kierowcy Brązowego lub Srebrnego: 0h40 minut

Jeżeli w załodze nie ma kierowcy na poziomie Gold lub Platinum:

– minimalny czas jazdy dla kierowcy Brązowego lub Srebrnego: 0h40 minut

Dla załóg składających się z 2 pilotów:

– maksymalny czas jazdy dla kierowcy Gold lub Platinum 1 godzina 40 minut

– minimalny czas jazdy dla kierowcy Brązowego lub Srebrnego: 2h20 minut

Czas jazdy tylko w GTC

Każda sztafeta musi trwać maksymalnie 50 minut

Dla załóg składających się z 2 pilotów:

– minimalny czas jazdy na kierowcę: 1h30 minut

Dla załóg składających się z 3 pilotów, w tym Złotego lub Platynowego:

– maksymalny czas jazdy dla kierowcy Gold lub Platinum: 1 godzina 15 minut

– minimalny czas jazdy kierowcy Silver: 0h45 minut

– minimalny czas jazdy dla kierowcy Brązowego: 1h30 minut

Dla załóg składających się z 3 pilotów bez żadnego pilota na poziomie Złotym lub Platynowym:

– minimalny czas jazdy kierowcy brązowego łącznie: 1h30 minut

W porównaniu do regulaminu sportowego na rok 2014, pozostałe czasy jazdy określone w regulaminie sportowym na rok 2015 pozostają niezmienione.

Producenci opon

W kategoriach LMGTE i GTC wyłączny dostawca opon zostanie ogłoszony przed końcem 2014 roku.

Zaproszenia na 24-godzinny wyścig Le Mans

Automatyczne zaproszenie zespołów, które wygrały w swojej kategorii do 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2016, zostaje potwierdzone w przypadku pięciu zespołów zgłoszonych w sezonie ELMS 2015.

– Pierwsza jednostka LMP1 zostanie zaproszona do udziału w 2-godzinnym wyścigu Le Mans 24

– 1. i 2. LMGTE zostaną zaproszone do udziału w 24-godzinnym wyścigu Le Mans 2016

– Pierwszy egzemplarz GTC zostanie zaproszony do udziału w 1-godzinnym wyścigu Le Mans 24 w LMGTE Am

– Pierwsza jednostka LMP1 zostanie zaproszona do udziału w 3-godzinnym wyścigu Le Mans 24 w klasie LMP2016. Warunkiem koniecznym jest zgłoszenie do sezonu więcej niż trzech samochodów, które wzięły udział we wszystkich wydarzeniach sezonu ELMS 2.

Zaręczyny 2015

Zespoły chcące wziąć udział w European Le Mans Series 2015 będą mogły pobrać formularz zgłoszeniowy z oficjalnej strony internetowej. www.europeanlemansseries.com od 20 grudnia 2014 r., czyli daty oficjalnego otwarcia zapisów do cyklu. Zgłoszenia należy przesłać do 27 stycznia 2015 r., lista uczestników zostanie opublikowana w lutym.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz