ELMS – Lucas Légeret, najmłodszy w stawce z dużymi ambicjami

Lucas Légeret, najmłodszy członek drużyny ELMS, zdobył ogromne doświadczenie w Team Duqueine. 16-letni Szwajcar już marzy o ściganiu się w LMP2.

opublikowany 29/08/2017 à 14:39

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

ELMS – Lucas Légeret, najmłodszy w stawce z dużymi ambicjami

Mający zaledwie 16 lat Lucas Légeret jest zdecydowanie najmłodszym na planie WIĄZY. Ten młody szwajcarski pilot z karting bezpośrednio chciałem dołączyć do świataWytrzymałość rozpoczynając przygodę w LMP3 z Team Duqueine, mając świadomość, że ta dyscyplina oferuje wspaniałe perspektywy na przyszłość. W tym sezonie gra szczególnie z Vincentem Beltoise.

„Myślałem, żeby to zrobić jednomiejscowy, ale mój wysoki wzrost (Lucas Légeret ma 1 m90) skomplikował sprawę, wyjaśnił AUTOtygodniowo debiutant na padoku wyścigu 4 Hours of Castellet. To ważny krok w przejściu z kartingu do LMP3. Musisz nauczyć się prowadzić, korzystając z aerodynamicznego docisku, ponieważ im szybciej jedziesz, tym większą masz przyczepność. Czas jazdy jest ograniczony, tym bardziej, że mój status kierowcy Srebrnego nie pozwala mi brać udziału w testach zarezerwowanych dla kierowców Brązowych. I muszę nauczyć się wszystkich obwodów. »

Lucas Légeret może jednak trenować jazdę prototypami, ponieważ bierze udział w VdeV Endurance Series równolegle w strukturze Yanna Belhomme'a z Nelsonem Panciatici jako jego kolegą z drużyny. Szwajcarski kierowca świętował także swoje pierwsze zwycięstwo w tej dyscyplinie w czerwcu ubiegłego roku w Dijon (Côte-d'Or). Sukces jest nadal celem w ELMS, ale Szwajcar staje przed nową trudnością, związaną z koniecznością przyzwyczajenia się do Normy M30 w środku sezonu, którą mógł przetestować jedynie w Alès (Gard).

„Ta zmiana została wprowadzona, ponieważ Norma M30 jest najbardziej wydajną LMP3, ale przyzwyczaiłem się do tego w Ligierze i muszę na nowo się zorientować. To komplikuje sprawę, ale zawsze jest przydatne do nauki” – podkreśla Lucas Légeret.

Ten ostatni niestety popełni błąd podczas testów przed 4-godzinnym wyścigiem w Le Castellet, choć zazwyczaj nie jest przyzwyczajony do wypadania z toru.

„To praca, która przychodzi, ale prawdą jest, że poradzilibyśmy sobie bez niej. Jakie było moje zdziwienie, kiedy nadepnąłem na krawężnik i okazało się, że jestem pasażerem w samochodzie. »

Wyścig Normy z numerem 8 w 4-godzinnym wyścigu w Le Castellet zakończył się problemem ze skrzynią biegów, przez co Lucas Légeret nie mógł przejąć kierownicy. To rozczarowanie nie powstrzymuje Szwajcarów od dalszego patrzenia w przyszłość na przyszły rok.

„Chciałbym przejść bezpośrednio do LMP2, ponieważ widzimy, że panowie kierowcy dobrze radzą sobie z tymi prototypami, pomimo wysokich osiągów samochodów. Zawsze marzyłem o Le Mans i udziale w Road to Le Mans był magicznym momentem w mojej karierze. Chcę wrócić, żeby przepracować 24 godziny”, dodał Lucas Légeret.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz