ELMS – Neveu: „Zachowaj czujność w kwestii kosztów”

Gérard Neveu, dyrektor ELMS, dokonał wstępnej oceny po oficjalnych testach przeprowadzonych na Monzy.

opublikowany 04/04/2017 à 10:52

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

ELMS – Neveu: „Zachowaj czujność w kwestii kosztów”

Wybór Monzy do oficjalnych testówWIĄZY i Prolog w WEC czy było to podyktowane jego podobieństwem do obwodu 24 godziny Le Mans ?

Nie było to częścią naszych kryteriów. Testowaliśmy przez kilka lat w Paul-Ricard (Var), a organizatorzy toru w Monzy przyglądali się nam już od jakiegoś czasu, ale nie mieliśmy dla nich miejsca. Tor Imola był trochę za mały, aby pomieścić padoki ELMS i WEC. Zawsze interesujące jest okazjonalne wprowadzenie zmian, czy to w zespołach, czy w producentach... To dla nas także przygotowanie medialne i jeśli niebieskie paski Paula-Ricarda są piękne, nie powiem wam Wręcz przeciwnie (Gérard Neveu był byłym dyrektorem toru w Castellet), moglibyśmy skorzystać z trasy referencyjnej.

Czy testy muszą zawsze odbywać się na torze, na którym odbywa się runda ELMS?

Nie, niekoniecznie. Jedynym ograniczeniem, jakie mamy, jest przeprowadzenie testów ELMS na tym samym torze, co Prolog WEC. Dzieje się tak ze względów ekonomicznych. Można niemal powiedzieć, że to Prolog WEC wyznacza miejsce testów ELMS.

Co sądzisz o siłach obecnych w LMP2?

Będę ostrożny, aby na razie nie formułować żadnych prognoz. Wszyscy wiemy, że zespoły niekoniecznie dążą do uzyskania najlepszych czasów. Niemniej jednak udało nam się zauważyć idealną równowagę pomiędzy każdą kategorią w przypadku nowych LMP2, które jeżdżą znacznie szybciej niż stare, a wszyscy kierowcy świetnie się nimi bawili. Nawet panowie kierowcy czują się bezpieczniej, mogąc łatwiej zmieniać sytuację na drogach i w pełni wykorzystując potencjał prototypu, ale na wyciągnięcie pierwszych wniosków będziemy musieli poczekać 2–3 wyścigi. Zapowiada to wspaniałe walki na torze przy zmniejszonych odstępach między kierowcami, zwłaszcza że trzy podwozia wydają się podobne pod względem osiągów.

A co z innymi kategoriami?

Les LMP3 sont au niveau qu’on l’attendait même si on a eu quelques frayeurs avec de jeunes pilotes (référence à l’accident de Gwenaël Delomier parti en tonneau sur la Norma M30 LMP3 du M. Racing – YMR), notamment en raison des vitesses atteintes sur ce circuit qui, s’il n’est pas très compliqué, ne pardonne pas la moindre faute. Nous n’aurons pas non plus immédiatement de polémique au niveau de la Balance de Performances puisqu’elles étaient relativement proches, même si Porsche faisait un peu la grimace en fin de journée. La catégorie GTE n’est pas la plus prolifique mais nous ne pouvons pas non plus aligner plus de 40 voitures.

A co z testami debiutantów ELMS, o których wspominano w zeszłym roku w Estoril?

Nie jest to ani zrobione, ani wykluczone, ale mamy tor, który może to zrobić. Zimą mieliśmy mnóstwo pracy. Chcemy już zaliczyć pierwsze spotkanie na Silverstone i wtedy będziemy doradzać na resztę sezonu.

Czy Twoje cele zostały osiągnięte?

Piramida działa dobrze. Najlepsze zespoły ELMS, takie jak TDS Racing, awansują do WEC. Niektóre zespoły (np. Graff Racing) przeszły z LMP3 do LMP2, inne zaś rozegrały mecz o Puchar Michelin Le Mans Cup, rozdzielając swoje siły. Musimy jednak uważać, aby wzrostowi wydajności i poziomu struktur nie towarzyszył dryf finansowy. To nie są mistrzostwa świata i dyscyplina musi zostawić miejsce dla kierowców-dżentelmenów. Aby to ograniczyć, musimy zachować czujność w stosunku do przepisów i kontynuować rozmowy z menadżerami zespołów, szczególnie na poziomie LMP2. Trudność polega na tym, aby utrzymać się na wysokim poziomie tak, aby wszystko się nie zawaliło.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz