ELMS – Turvey i Jota na pole position, TDS i Alpine z powrotem do tyłu

Oliver Turvey zapewnił pole position Zytekowi Z11SN-Nissanowi należącemu do firmy Jota Sport w 3-godzinnym wyścigu Le Castellet, ostatniej rundzie wyścigu ELMS. Thiriet wyprodukowany przez TDS Racing i Signatech Alpine wystartuje z drugiego rzędu pola startowego.

opublikowany 28/09/2013 à 11:57

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

ELMS – Turvey i Jota na pole position, TDS i Alpine z powrotem do tyłu

W kwalifikacjach rozpoczynających się rano przed wyścigiem podejmowanie ryzyka w celu zdobycia pole position wydaje się bardzo niebezpieczną misją dla kandydatów do korony. Tak, ale oto pretendenci do tytułu mistrza WIĄZY W roku 2013 są trzy zawody na kilka godzin przed rozpoczęciem 3-godzinnego wyścigu Le Castellet, zamykającego sezon. Jeśli zespoły Signatech Alpine (Pierre Ragues-Nelson Panciatici) i Thiriet przez TDS Racing (Pierre Thiriet) zajmują czołowe miejsca w klasyfikacji generalnej, Brytyjczycy z Jota Sport (Oliver Turvey) nadal mogą wygrać dzień, gdyż przed rozpoczęciem spotkania w Var tracili zaledwie 18 punktów do francuskich pojedynków.

Po zakończonych niedawno kwalifikacjach Jota Sport i Oliver Turvey zmniejszyli różnicę dzielącą ich od liderów do 17 punktów. Rzeczywiście, potwierdzając niesamowitą prędkość, jaką demonstruje od początku sezonu, młody 26-letni Brytyjczyk przejechał okrążenie w 1'48"043, umieszczając na pole position Zytka Z11SN-Nissan nr 38, który dzieli z Simonem Dolanem. pozycja, jego czwarta w sezonie w pięciu próbach! Obok niego na linii frontu znajdziemy Oreca 03-Nissan nr 18 firmy Murphy Prototypes. Za kierownicą Nowozelandczyk Brendon Hartley stracił 0 do swojego rywala zza kanału La Manche. Faworyt do tytułu Thiriet od TDS Racing i Signatech Alpine pod koniec tych kwalifikacji rozejdą się jeden po drugim, ponieważ będą dzielić drugi rząd, Mathias Beche popisał się wynikiem 1'48"974 na Oreca 03-Nissan nr 1, a Nelson Panciatici - 1'49" 102 na swoim A450 nr 36. „Jak dotąd nasz weekend jest bardzo mocny, podkreśla Pierre Ragues. Skupiliśmy się na własnym programie i przygotowaniach do wyścigu. Byliśmy szybcy na treningach wolnych, gdzie byliśmy na szczycie tabeli, ale od tego czasu brakowało nam trochę tempa. Oczywiście wolelibyśmy zająć nieco lepsze miejsce w stawce, ale mimo to start z drugiego rzędu stawia nas na dobrej pozycji do walki. Podczas popołudniowego wyścigu będziemy musieli dać z siebie wszystko, aby zespołowo wypaść jak najlepiej i wydobyć z samochodu to, co najlepsze podczas wszystkich przejazdów. Zapewnia nam to trzy godziny ekscytujących, ale trudnych wyścigów. Mistrzostwa są nadal bardzo otwarte, wszystko rozstrzygnie się dziś po południu. Zrobimy co w naszej mocy. »

Z tyłu znajdziemy Morgan-Judd Morand Racing Christiana Klien-Natachy Gachnanga oraz Oreca 03s Boutsen Ginion Racing, Race Performance i SMP Racing. Logicznie rzecz biorąc, trzeba wrócić na 9. miejsce, żeby odnaleźć ślady pierwszego Oreca 09 FLM. To jest wypowiedź Paula-Loupa Chatina. Zdobywając pole position, duet, który Francuz tworzy ze Szwajcarem Garym Hirschem, przybliża się nieco do koronacji w LM PC, zdobywając dodatkowy punkt. Do zwycięstwa potrzebowali jednak zaledwie dwóch przed rozpoczęciem tego spotkania.

Sytuacja jest nieco podobna w GTE, gdyż to liderzy mistrzostw, czyli Matt Griffin i Johnny Mowlem, wspięli się na szczyt tabeli czasów. Załoga Ferrari 458 Italia nr 52 z Ram Racing prowadzi na szczycie klasyfikacji generalnej w tej kategorii z 24 punktami nad drużyną Proton Competition. Brakuje im zatem tylko jednej małej jednostki, aby wpisać swoje nazwiska na listę zwycięzców serii.

Warto zwrócić uwagę na bardzo dobre występy byłego kierowcy GTC Formuła 1 Mika Salo, który szybko znalazł instrukcje dotyczące Ferrari 458. Fin uzyskał najlepszy czas przed drugim samochodem SMP Racing.

Start wyścigu nastąpi o godzinie 16:30. Uważajcie, pogoda, obecnie niepewna, rzeczywiście może mieć wpływ na przyznanie tytułu.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz