Wywiad z Gérardem Neveu (4/4) – Przegląd kalendarza ELMS na 2020 rok

Czwarta i ostatnia część naszego wywiadu z dyrektorem generalnym WEC i ELMS: na temat programu European Le Mans Series.

opublikowany 06/04/2020 à 08:56

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Wywiad z Gérardem Neveu (4/4) – Przegląd kalendarza ELMS na 2020 rok

Po sezonie 8 WEC i następny, o którym teraz porozmawiamyWIĄZY. Czy proces był podobny do tego, który kierował przetasowaniami w kalendarzach mistrzostw świata?

Problem jest zupełnie inny, bo jesteśmy w mistrzostwach Europy, które w przeciwieństwie do WEC jeszcze się nie rozpoczęły. W tej chwili nie ma tu żadnych problemów sportowych, a jest o wiele więcej wyścigów, w których można wziąć udział (niż WEC. Notatka redaktora). Jednak w Wytrzymałośćnie możemy organizować wyścigu co osiem dni. Ze względu na koszty, zużycie maszyn i ludzi nie odzyskujemy w ten sam sposób (niż w przypadku wyścigu sprinterskiego. Notatka redaktora). Drugi problem dotyczy części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych. Obecnie Michelin i Goodyear nie produkują opon. Jednakże 24 godziny Le Mans przyjechać we wrześniu, wcześniej jest wyścig WEC itp. Będziemy musieli dać im czas na prawidłową pracę. Na koniec musimy uwzględnić inny czynnik w porównaniu z WEC: jeśli przez przypadek wyścig musiałby się odbyć za zamkniętymi drzwiami, nie stanowiłoby to większego problemu, ponieważ część „publiczna” nie jest nieodłącznie związana z modelem biznesowym. Nie ulega jednak wątpliwości, że tego nie chcemy.

Zobacz także:

Co kierowało Twoimi wyborami?

Staraliśmy się pozostawić trzy tygodnie pomiędzy wyścigami, a przede wszystkim nie degradować tych mistrzostw poprzez zmianę miejsc docelowych, które czynią je tak bogatymi. Staraliśmy się także nie zmieniać formatów. Oczywiście ogłoszone zmiany dotyczą także Pucharu Michelin Le Mans i Pucharu Ligier, które mają na celu podniesienie kurtyny przed ELMS. Po raz kolejny, podobnie jak w przypadku WEC, kalendarz może ulec zmianie w zależności od daty zakończenia kryzysu i sposobu jego przeprowadzenia.

Jakie zatem będą program ?

Nie udało nam się ukończyć sześciu wyścigów i dlatego zatrzymaliśmy pięć (Silverstone zniknęło kalendarz, który znajdziesz tutaj. Notatka redaktora). Jest to także sposób na zapewnienie odrobiny oddechu najbardziej wrażliwym stajniom. Zawsze jest tak samo, jest to kwestia kompromisu. Dlatego planujemy rozpocząć, jeśli to możliwe, 19 lipca od 4-godzinnego wyścigu w Le Castellet, który zostanie poprzedzony testami w dniach 13 i 14 lipca. Mamy nadzieję udać się do Spa 9 sierpnia. Odbędzie się to równolegle z WEC, aby promować oszczędności dla partnerów i niektórych zespołów. Na przykład Goodyear i Michelin nie będą musiały ponownie montować swoich konstrukcji ani sprowadzać naczep. To samo dotyczy zespołów takich jak AF Corse i United Autosports, a nawet nas, organizatorów. Następnie 29 sierpnia udamy się do Barcelony z wyścigiem na koniec dnia, a następnie 11 października udamy się do Monzy. Jestem szczęśliwy, że udało mi się tam zorganizować spotkanie, ponieważ chcieliśmy okazać solidarność z tym torem i ludźmi, którzy tam pracują, z którymi jesteśmy przywiązani i którzy żyją w trudnych warunkach. Następnie zakończymy jak zwykle w Portimão, 1 listopada.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz