Już zwycięzca 24 godziny Le Mans (2010, 2011 i 2012 w GT1, następnie GTE Am z Larbre Compétition) oraz mistrzostwa świata w wyścigach długodystansowych (2012 w GTE Am z Larbre Compétition, w 2015 w LM P2 z G-Drive Racing i w 2017 w LM P2 z Vaillante Rebellion), Julien Canal ma nadzieję dodać kolejny wpis do swojej listy osiągnięć w European Le Mans Series. Mając 21 punktów straty do Premy, Panis Racing będzie jednak musiało mieć nadzieję, że wydarzenia potoczą się we właściwym kierunku podczas dwóch ostatnich wyścigów sezonu: 4-godzinnego wyścigu w Spa w tę niedzielę i 4-godzinnego wyścigu w Portimão (16 października).
„Początek weekendu jest raczej pozytywny, Julien Canal powiedział nam po pierwszej sesji treningowej w Belgii. W środę mieliśmy całkiem niezłe wyniki (podczas testów zbiorczych. Przypis redaktora). » Podobnie jak w Monzy czy Barcelonie, Le Manceau powinien być osobą rozpoczynającą za kierownicą Oreca nr 65. „Uczestniczymy we wszystkich tych dniach testowych, które są opcjonalne, ale obowiązkowe, jeśli chcemy wystartować. W środę byliśmy blisko celu, gdy tylko wystawiliśmy samochód na tor. Byłem z siebie bardzo zadowolony, ponieważ byłem dość blisko Nico (Jamina). Próbowaliśmy rzeczy, które na początku nie były zbyt udane, wróciliśmy i ostatecznie otrzymaliśmy samochód, który był całkiem dobry w wersji wyścigowej. »
Panis Racing utrzymała „wysoką pozycję” w Premie
Oreca 07, którą dzieli z Nico Jaminem i Jobem van Uitertem, od początku sezonu radzi sobie dobrze w wyścigach, zdobywając trzy miejsca na podium w czterech rozegranych rundach (3. w Castellet, 2. w Monzy i Barcelonie). Dopiero impreza w Imoli zaowocowała miejscem poza schematem (4.), spychając je nieco w rankingu do Premy. Włoska drużyna również w tę niedzielę może zdobyć tytuł. Czego więc brakuje Panis Racing, aby w tym roku wyprzedzić prototyp transalpejski?
„Szczerze mówiąc, brakuje nam budżetu, wyjaśnia Julien Canal. Zespół jest bardzo konkurencyjny, ale w tym roku przeprowadziliśmy tylko dwa dni testów. W marcu w Barcelonie spędziliśmy pierwszy dzień z trzema kierowcami. Dla Premy był to piąty występ. Mają też samochód WEC. Na tle naszych inwestycji finansowych, ale i ludzkich, radzimy sobie bardzo dobrze. Budżet jest o tyle ważny, że dodatkowe dni testowe na dostrojenie ustawień, założenie nowego nadwozia, częstsze posiadanie nowych opon i hamulców, to małe dziesiątki, które kręcą się w lewo i prawo, drobne szczegóły, które płacą na koniec sezonu. »
Pomimo deficytu budżetowego w porównaniu do Premy, Julien Canal uważa, że Panis Racing wytrzymało „migdał o wysokiej zawartości cukru w Premie. » Aby odwrócić tendencję obserwowaną w dwóch ostatnich wyścigach, francuski zespół będzie musiał spisać się bezbłędnie, mając jednocześnie nadzieję, że prototyp nr 9 ulegnie wypadkowi. „Nie życzę im tego, to zupełnie nie jest taki stan umysłu, jaki mamy w domu. Pewne jest, że regularnie, jeśli nadal będą plasowani, nie będzie możliwości zdobycia mistrzostwa, ale taki jest sport motorowy i nikt przed niczym nie jest bezpieczny. Zatem w każdej chwili może ich spotkać pech, który przywróci karty. Byłoby wspaniale mieć finał w Portimão. »
„Czuję się bardzo dobrze w Panis Racing”
Jeśli zadanie okaże się trudne, Manceau ma nadzieję zaoferować tytuł drużynie, której barw broni od 2018 roku. 40-letni Julien Canal po raz kolejny pokazał w tym sezonie swoją prędkość. „Bardzo dobrze czuję się w Panis Racing, to bardzo rodzinne środowisko. W mojej karierze sportów motorowych nie trenowałem zbyt wielu zespołów i nie chcę zbyt wiele zmieniać. Od pięciu lat wszystko idzie dobrze i z roku na rok robimy postępy, co jest wspaniałe. Chciałbym zdobyć tytuł z tą drużyną, byłoby wspaniale. Dzięki występom, które udaje mi się utrzymać, mam kilka kontaktów, ale moim priorytetem pozostaje Panis Racing, która dała mi wiele. Uczymy się z każdego wyścigu i uwielbiam atmosferę, jaka panuje w tym zespole. »
Misja Panis Racing mająca na celu obalenie Premy rozpocznie się w sobotę w kwalifikacjach.
CZYTAJ TAKŻE > 4H w Spa – FP1: United Autosports przed IDEC Sport
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)