ELMS szczegółowo przegląda swoje regulacje

ELMS ujawnił zmiany w regulaminie sportowym na sezon 2019, które umożliwią teraz zaproszenie na 24-godzinny wyścig Le Mans dla pierwszych dwóch zespołów LMP2.

opublikowany 04/12/2018 à 11:53

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

ELMS szczegółowo przegląda swoje regulacje

Regulamin sportowy ulegnie znaczącym zmianom w sezonie 2019WIĄZY którego nowa wersja została opublikowana.

Główna zmiana nastąpi w przypadku zaproszeń do 24 godziny Le Mans. Odtąd dwa pierwsze zespoły LMP2 otrzymają cenny bilet na rywalizację w wyścigu Le Mans w tej samej kategorii w 2020 roku.

Pit stopy zostaną zmodyfikowane, ponieważ mechanicy nie będą już mogli zmieniać kół podczas tankowania.

Kategoria GTE również ulegnie zmianom, ponieważ w celu zapewnienia równowagi wydajności zostanie wprowadzony balast. Ten „balast sukcesu” wdrażany we wszystkich wyścigach będzie opierał się na systemie obliczeniowym uwzględniającym wyniki poprzednich wyścigów, a także pozycje w Mistrzostwach.

Konkretnie, balast dotyczący wyniku poprzedniego wyścigu będzie wynosił 15 kg dla pierwszego miejsca, 1 kg dla drugiego, 10 kg dla trzeciego i 2 kg dla samochodu nie zgłoszonego. Zostanie on dodany do poprzedniego wyścigu na tej samej zasadzie. Trzeci balast oparty na rankingu Mistrzostw spowolni najlepsze samochody o 5 kg dla pierwszego, 3 kg dla drugiego i 15 kg dla trzeciego. Dzięki temu samochód może być obciążony maksymalnie 3 kg.

ELMS wyjaśnił również, że skład załóg nie będzie podlegał tymczasowemu zwolnieniu.

Zgłoszenia do wyścigów nie będą mogły zdobywać punktów na Mistrzostwach.

Puchar Michelin Le Mans

Seria wsparcia ELMS również będzie ewoluować w kilku punktach.

Komitet Michelin Le Mans Cup zastrzega sobie prawo zaproszenia zawodnika prezentującego innowacyjny samochód, np. 56. stoisko podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

Zgłoszenia do wyścigów również nie będą brane pod uwagę w Mistrzostwach, a punkty będą mogły zdobywać jedynie zgłoszenia zgłoszone na sezon.

Zawodnicy będą mogli skorzystać z dodatkowego kompletu zużytych opon (4 komplety opon w tym 2 zużyte w LMP3 i 5 kompletów opon w tym 2 zużyte w GT3).

System handicapowy w pit stopie zostanie zastosowany w przypadku pierwszej piątki w Mistrzostwach GT5. Zostanie ona obliczona według złożonego systemu obejmującego liczbę zdobytych punktów odjętą od liczby punktów za 3. pomnożoną przez 6 w celu uzyskania liczby dodatkowych sekund.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz