ACO przedstawia azjatycką serię Le Mans 2013

Sześć trzygodzinnych wyścigów w czterech różnych krajach tak narodziła się Azjatycka Seria Le Mans. ACO zaprezentowało dziś rano w Szanghaju swoje założenia.

opublikowany 27/10/2012 à 07:22

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

ACO przedstawia azjatycką serię Le Mans 2013

Po'WIĄZY (Europejski Le Mans Series) i ALMS (American Le Mans Series), ACO uruchomi w przyszłym roku nową serię kontynentalną: Asian Le Mans Series. Zaplanowano sześć trzygodzinnych wyścigów w trzech różnych krajach, rozpoczynających się w Chinach, w Zhuhai, pod koniec kwietnia i kończących się w Indonezji, w Sentul, na początku grudnia.

Dwie kategorie samochodów dopuszczonych do 24-godzinnego wyścigu Le Mans (LM P2 i LM GTE) zostaną uzupełnione o kolejny GT (GTC) i jeden prototyp, LM PC (Le Mans Prototype Challenge). W kategorii GTC będą znajdować się samochody homologowane w FIA GT3 i Super GT300; bilans wydajności dotyczący tej klasy zostanie określony przez ACO.

Aby umożliwić jak największej liczbie azjatyckich zawodników zdobycie większego doświadczenia w wyścigach długodystansowych z załogą składającą się z dwóch lub trzech kierowców (liczba do wyboru, ale zawsze musi się w nich znajdować amator i profesjonalista), zostanie narzucone, aby przynajmniej każdy zespół składał się z rodowity kontynent w każdej kategorii. Powinno to zachęcać do pojawiania się nowych talentów, ale także pomóc niektórym zawodowym kierowcom potrzebującym prowadzenia pojazdu.

Trzy zaproszenia do udziału w 24-godzinnym wyścigu Le Mans 2014 zostaną zaoferowane zwycięzcom kategorii LM P2, LM GTE i GTC (zwycięzcy GTC są odpowiedzialni za ustawienie się na torze Le Mans w GTE Am) w roku 2013. Zwycięski zespół w LM PC otrzyma zaproszenie do udziału w dniu testowym 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2014.

Automobile Club de l'Ouest powierzył tę nową serię promotorom o silnej obecności lokalnej. Za działania handlowe i marketingowe odpowiedzialna jest firma Marka Thomasa S2M, już partner ACO w Zhuhai w 2010 i 2011 roku, a obecna w Chinach od 1999 roku. „W rzeczywistości dzisiejszy dzień wyznacza początek znacznej pracy, którą należy wykonać, aby stworzyć udaną azjatycką serię Le Mans, przyznaje to drugie. Razem z drużynami i naszymi partnerami budujemy jedne z najpiękniejszych mistrzostw w Azji. » Za logistykę i organizację operacyjną zawodów odpowiadać będzie Top Speed ​​Motors & Sport, spółka zarządzana przez Davide De Gobbi, założona w Szanghaju od 2005 roku. ACO będzie wspierać te nowe mistrzostwa podczas ich rozpoczęcia w 2013 roku swoją kontrolą techniczną i oficjalnymi zespołami.

Kalendarz azjatyckiej serii Le Mans 2013:
28 kwietnia: Zhuhai (Chiny)
26 maja: Szanghaj (Chiny)
7 lipca: Ordos (Chiny)
4 sierpnia: Inje / Autopia (Korea Południowa)
22 września: Góra Fuji (Japonia)
8 grudnia: Sentul (Indonezja)

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz