OAK Racing pewny siebie na rok 2010

Zeszłej zimy OAK Racing ewoluował nieco, wprowadzając zmiany zarówno pod względem silnika, jak i układu napędowego. Francuski zespół ma nadzieję, że w tym roku uda mu się osiągnąć nowy poziom.

opublikowany 07/04/2010 à 11:51

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

OAK Racing pewny siebie na rok 2010

Okres poza sezonem był dla OAK Racing długi. Po przeprowadzeniu ostatniej sesji testowej na torze Magny-Cours dwa podwozia Pescarolo, obecnie napędzane silnikiem Judd V8, udały się na południe Francji, a dokładniej na tor Paul Ricard HTTT, na pierwszą rundę testów Le Mans Seria 2010. Na potrzeby 8-godzinnego wyścigu Le Castellet, podobnie jak przez cały sezon, oba prototypy zostaną powierzone duetom Guillaume Moreau-Richard Hein i Matthieu Lahaye-Jacques Nicolet. Oprócz tej zmiany w silniku, samochody ewoluowały pod względem aerodynamicznym. Wydarzenie, które powinno pomóc drużynie Jacques’a Nicoleta zbliżyć się do liderów kategorii LMP2.

„Po raz kolejny warunki pogodowe podczas tych dwóch dni testów nie pozwoliły na tak szczegółowe prace lotnicze, jak planowano, mówi François Sicard, menadżer zespołu. Niemniej jednak kilka krótkich odcinków suchego toru potwierdziło skuteczność różnych rozwiązań. Trzej obecni kierowcy, Guillaume Moreau, Matthieu Lahaye i Jacques Nicolet, na zmianę zasiadali za kierownicami dwóch prototypów i wysiadali z podobnymi wrażeniami i wielkim entuzjazmem, jeszcze zanim inżynierowie tak naprawdę rozpoczęli pracę nad ustawieniami. Samochód faktycznie zyskał dużą siłę docisku, co zapewnia bardziej wyrazisty i bardziej kierunkowy przód. Nawet jeśli tor Magny-Cours nie ma takiej specyfiki jak HTTT, te dwa dni testów były prawdziwą próbą, ale trzy wolne sesje treningowe nie wystarczą, aby w dobrych warunkach zaatakować kwalifikacje i znaleźć właściwą równowagę i dobrą prędkość maksymalną na prostej Mistral.”

Bardziej niż kiedykolwiek kategoria LMP2 zapowiada się bardzo otwarta. Wyzwanie jest istotne dla OAK Racing, które będzie musiało zmierzyć się z HPD ARX-01c (dawniej Acura) ze Strakka Racing, Lolą z zespołu RML czy Ginettą Zytek z Quifel ASM, aktualnym mistrzem.

Znajdź w swoim magazynie AUTOhebdo, dostępnym obecnie w kioskach, pełną prezentację 8 godzin Le Castellet (ze wszystkimi informacjami praktycznymi) oraz wątek historyczny dotyczący Paula Ricarda i wytrzymałości.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz