Na uboczu Azjatów Le Mans Seria, mistrzostwa wytrzymałościowe, w których rywalizują LM P2, LM P3, CN i GT, ogłosił niedawno Automobile Club de l'Ouest stworzenie serii Sprint Cup przeznaczonej dla LM P3, CN i GT Cup, jako policzek wymierzony w rozgrywany na marginesie GT3 Le Mans CupWIĄZY.
W środę ACO zaprezentowało pierwsze założenia regulaminu sportowego mistrzostw. Kalendarz będzie obejmował trzy rundy rozgrywane na torze Sepang w Malezji i zorganizowane w dniach 27/29 maja 2016 r., 7/9 sierpnia 2016 r. oraz 2/4 września 2016 r.
Zatrudnieni kierowcy muszą mieć co najmniej 16 lat i posiadać ważne międzynarodowe prawo jazdy klasy C lub wyższej. Kierowca brązowy lub srebrny może jeździć sam. Sterowniki Platinum i Gold nie są dozwolone. Dopuszczalnych będzie maksymalnie dwóch kierowców na samochód. W załodze obowiązkowy będzie brązowy pilot. Drugi kierowca może być brązowy lub srebrny (w zależności od kategoryzacji FIA)
Format wyścigów zostanie ustalony zgodnie z następującymi zasadami: dwie bezpłatne sesje treningowe po 45 minut (do których można dodać sesje płatne), a następnie dwie sesje kwalifikacyjne trwające maksymalnie 15 minut. minut (15? + 5? przerwa + 15?). W przypadku załogi dwuosobowej, każdy kierowca kwalifikuje się i rozpoczyna wyścig, do którego zakwalifikował samochód. Za pole position w każdej kategorii przyznany zostanie jeden punkt.
Dwa 60-minutowe wyścigi z obowiązkowym postojem w pit stopie trwającym co najmniej 120 sekund od pętli czasowej wjazdu do depot do pętli czasowej wyjazdu z depot pomiędzy 25. a 35. minutą. Starty zostaną uruchomione w układzie 2x2, a w każdej kategorii będą przyznawane punkty dla kierowców i drużyn.
Oto pozostałe kluczowe punkty rozporządzenia:
Opony:
Dla pierwszego testu:
Cztery komplety nowych opon typu slick na samochód. Liczba kompletów opon deszczowych nie jest ograniczona. Przed pierwszą imprezą zawodnicy muszą zakupić minimalny zestaw opon deszczowych (nie będą one odbierane i zwracane przez Michelin, jeśli nie zostały użyte) do każdego zgłoszonego samochodu.
Z drugiego testu:
Trzy komplety nowych opon typu slick na samochód. Liczba kompletów opon deszczowych nie jest ograniczona. Opony z poprzednich zawodów można ponownie wykorzystać podczas oficjalnych sesji treningowych następnego wyścigu.
Przydział trzech kompletów opon typu slick na samochód obowiązuje od kwalifikacji i obejmuje wyścig 1 i wyścig 2 każdego wydarzenia. Liczba kompletów opon nie będzie ograniczona podczas płatnych sesji testowych odbywających się przed imprezą.
Zaręczyny:
Zgłoszenia można dokonywać na sezon i na wyścig. Zapisy na sezon rozpoczną się 15 lutego 2016 r. i zakończą się 8 maja 2016 r.
W LMP3 opłaty wpisowe wynoszą 11,900 31 USD za samochód do 2016 marca 13,000 r. i 1 8 USD od 2016 kwietnia do 3 maja 10,000 r. Od trzeciego samochodu na zespół wysokość opłat będzie wynosić 3 XNUMX USD za samochód (dla trzeciego i kolejnych samochodów).
W CN i GTCup opłaty startowe wynoszą 10,900 31 USD za samochód do 2016 marca 12,000 r. i 1 8 USD od 2016 kwietnia do 3 maja 9,500 r. Od trzeciego samochodu na zespół opłata będzie wynosić 3 USD za samochód (dla trzeciego i kolejnych samochodów).
Zapisy do wyścigu rozpoczną się 15 lutego 2016 r. i zostaną zamknięte 8 dni przed każdym wydarzeniem. W przypadku LMP3, CN i GTCup: opłata za wstęp wynosi 4500 USD za samochód. Od trzeciego samochodu na zespół opłata wynosi 3 USD za samochód (za trzeci i kolejne).
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)