Nowe LMP3 pojawią się w 2020 roku

ACO potwierdziło, że nowe LMP3 pojawią się na torze w przyszłym roku. Dostępne będą zestawy rozwojowe.

opublikowany 07/02/2019 à 16:30

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Nowe LMP3 pojawią się w 2020 roku

Po sukcesie pierwszej generacji LMP3 ze 170 sprzedanymi egzemplarzami, w 2020 roku ACO wprowadzi na rynek drugą generację tych prototypów.

Do drugiej generacji wybrano czterech producentów: Ligier, Duqueine Engineering (Nowy właściciel Normy), Ginetta i Adess, którzy ukończyli już LMP3. Oreca pozostanie wyłącznym dostawcą układu napędowego, w tym silnika, skrzyni biegów i elektroniki.

Obecne LMP3 będą mogły otrzymać zestaw ewolucyjny, który będzie skupiał się na wydajności, designie i bezpieczeństwie. Nissan V8 zyska 35 KM, aby rozwinąć 455 KM. Bloki silnika opuszczające już fabrykę można przystosować tak, aby osiągnąć tę moc i wytrzymać do końca swojego cyklu życia. Zamontowany zostanie system antypoślizgowy.

„W innych dyscyplinach przepisy wymagają wymiany samochodu co 4 lub 5 lat, czego nie chcieliśmy robić, ponieważ oznaczałoby to, że 170 samochodów nie nadawałoby się do użytku, a każdy zespół musiałby zainwestować 239 000 euro, aby rozpocząć grę w ciągu 5 lat. cykl, komentuje Vincent Daumesnil, dyrektor sportowy ACO. Nasze podejście polegało na zaoferowaniu obecnym zespołom znaczącej modernizacji ich samochodów za roczną amortyzację w wysokości 16 500 euro. Zestaw był oczywisty, ponieważ wszyscy producenci wybrani w tej fazie 2 dostarczyli już LMP3. »

„Dla nowicjuszy konieczne jest porównanie oferty LMP3 (koszt/wydajność) w porównaniu do dyscyplin o podobnych kryteriach, dodał Vincent Daumesnil. Na przykład GT3, które jest atrakcyjną dyscypliną na całym świecie, oferuje samochód o około 3 s (na standardowym torze) i 5 s (w Le Mans) wolniejszy niż LMP3, za cenę zakupu wynoszącą około 400 000 euro i więcej, w zależności od model i nieuregulowane koszty części zamiennych w przeciwieństwie do LMP3. Tylko GT4 można porównać do LMP3 pod względem kosztów (około 200 000 euro za Audi R8 LMS GT4), ale poziom osiągów i techniki jest odległy od tego, ponieważ samochody te są od 10 do 15 sekund szybsze na okrążeniu. »

Ceny określone w regulaminie wyniosą 4900 euro za modernizację obecnego silnika i 50 000 euro za zestaw do modernizacji podwozia (wraz z paszportem technicznym). Aktualizacja obecnego LMP3 będzie kosztować 54 900 euro. Nowego LMP3 nie można sprzedać za cenę wyższą niż 239 000 euro.

Nowe LMP3 będą dostępne w przyszłym roku WIĄZY, Michelina Le Mans Cup, Road to Le Mans, Ultimate Cup i VdeV, a następnie w Asian Le Mans Series od sezonu 2020-2021.

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz