Pescarolo: „Najlepszy samochód na pokładzie”

Jeśli potwierdzona zostanie możliwość startu nowego Peugeota 908 HDI FAP w barwach Pescarolo, szef zespołu chce przede wszystkim, aby „jego” prototyp błyszczał, który uważa za najdoskonalszy w klasie LMP1… przy równej pełnej mocy.

opublikowany 21/08/2009 à 03:38

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Pescarolo: „Najlepszy samochód na pokładzie”

Henri Pescarolo po torze Nürburgring w ten weekend i Silverstone za trzy tygodnie sezon LMS będzie już zakończony. Czy myślicie już o roku 2010?
Szczególnie myślimy o Azji Le Mans Najpierw seria. To bardzo niepokojący temat. Znaleźliśmy chińskich partnerów na wyścig w Szanghaju, ale został on odwołany. Dlatego mamy nadzieję konkurować w Japonii, ale musimy znaleźć partnerów. Jeśli to dojdzie do skutku, mamy nadzieję uruchomić tam 908, co planowano od dawna na wypadek, gdyby Peugeot nie pojechałbym tam, i jednego lub dwóch Pescarolo. Jednak znalezienie partnerów w Japonii, gdzie kryzys w sektorze motoryzacyjnym jest bardzo poważny, jest trudne.

Usunięcie wyścigu w Szanghaju musi być bardzo zawstydzającym epizodem?
To bardzo skomplikowane i stawia nas w sprzeczności z chińskimi partnerami, którzy nam zaufali. Usunięcie tej rasy jest niezrozumiałe. Promocja azjatyckiego LMS jest bardzo słabo prowadzona, ponieważ potencjalni partnerzy, z którymi się skontaktowano w Japonii, nawet nie wiedzieli, że takie rasy istnieją. To nie ułatwia sprawy. To bardzo delikatny problem.

Jak wyobrażasz sobie kolejny sezon po azjatyckim LMS?
Najpierw musimy znaleźć fundusze. Kontekst kryzysu gospodarczego, który utrudnia nam znalezienie partnerów, będzie nadal obecny w 2010 roku. Dlatego przygotowujemy się technicznie do ulepszenia samochodu, ale program zostanie ustalony zgodnie z budżetem.

Czy nadal masz nadzieję ścigać się Peugeotem 908 HDI FAP w barwach Pescarolo?
Rzeczywiście rozważamy ściganie się Peugeotem 908 w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i podczas serii Le Mans w 2010 roku. To pragnienie Oliviera Quesnela (szefa Peugeot Sport, przyp. red.) odnawia jego zaufanie do nas. Ale to zależy od trzech rzeczy: czy Peugeot rzeczywiście nam coś powierzy; że znajdziemy finansowanie, bo nie jest ono darmowe; i że problem równoważności został rozwiązany.

Nawet jeśli równoważność pozostawi przewagę „dieselom”, „908 Pescarolo” może pozwolić ci grać o zwycięstwo?
Peugeot 908 nosiłby barwy Pescarolo, ale to, czego bronię przede wszystkim, nawet przed Pescarolo Sport, to Pescarolo jako producent. Zależy mi na tym, aby realne odpowiedniki mogły pokazać potencjał naszego samochodu, który przy tej samej mocy jest bez wątpienia najlepszym samochodem w stawce.

Czy nie uważacie, że to wstyd nie spotkać Audi i Peugeota w większości wydarzeń serii Le Mans?
Szkoda LMS-ów, które nie są na tyle dobrze nagłośnione, żeby zainteresować największych producentów. Widowiska nie szkoda, bo gdy widzimy wyścig w Portimao, gdzie na tym samym okrążeniu walczy pięć samochodów, cieszymy się, że możemy w nim rywalizować. Ma inne oblicze niż wyścig, w którym są samochody, które na okrążeniu są o pięć sekund szybsze od naszego...

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz