Peugeot na próbie w Spa

Sześć tygodni przed 24-godzinnym wyścigiem Le Mans Peugeot kontynuuje przygotowania, aby potwierdzić sukces odniesiony w 2009 roku. Program obejmuje Spa-Francorchamps (7-9 maja), gdzie obecne będą trzy samochody i dziewięciu kierowców.

opublikowany 30/04/2010 à 11:10

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Peugeot na próbie w Spa

Peugeotpo zwycięstwie w 12-godzinnym wyścigu w Sebring 21 marca wystartuje w swoim drugim wyścigu przygotowawczym do zawodów 24 godziny Le Mans roku. Tym razem dojdzie do pojedynku z Audi, a 1000 kilometrów Spa będzie zaledwie sześciogodzinnym sprintem. Bardzo trudne pole pozwoli zatem francuskiemu producentowi zmierzyć się z przeciwnikami, których spotka w Sarthe.

Jednak dla Oliviera Quesnela, dyrektora Peugeot Sport, zwycięstwo nie jest celem weekendu w Ardenach. „ Przesłanie jest jasne: nie będziemy podejmować żadnego ryzyka na torze, Mówi. Nie chcemy narażać naszego programu przygotowawczego. Zwycięstwo za wszelką cenę nie wchodzi w grę. Oczywiście nie będziemy się tego wstydzić, jeśli nas to dotyczy, ale w żadnym wypadku nie jest to główny cel. »

« Naszym priorytetowym celem jest Le Mans, wspomina Olivier Quesnel. W związku z tym wszystko, co omawiamy na początku, to przygotowanie. Niebezpieczeństwo Spa polega na tym, że całe pole jest obecne, teoretycznie w konfiguracji Le Mans, a zatem gotowe. Na cztery tygodnie przed Le Mans nie można uszkodzić samochodu i tym samym zmęczyć zespołu technicznego, który musi przybyć na Le Mans w doskonałych warunkach.. »

« Spa-Francorchamps musi pozwolić nam na powtórzenie każdego z naszych gestów, począwszy od baletu na trybunach z tankowaniem, zmianą kół i zmianą kierowców, które będą decydujące, kontynuuje Quesnel. Musimy także popracować nad naszą strategią, a nasi kierowcy muszą zapoznać się z siatką na rok 2010, szczególnie w zakresie zarządzania ruchem przy wyprzedzaniu, które czasami jest trudne, a nawet niebezpieczne! »

Bruno Famin potwierdza, że ​​celem nie jest zwycięstwo na torze bardzo różniącym się od Le Mans. Samo 908 HDi FAP nie będzie łączyło w sobie cech, które będą prezentować w Sarthe. „ Wszystkie trzy samochody będą w tej samej aerodynamicznej konfiguracji „sprintu”, co w Sebring., wyjaśnia dyrektor techniczny Peugeot Sport. Nie jest to zatem wersja Le Mans. Technicznie rzecz biorąc, podczas tego belgijskiego spotkania chcemy dopracować kilka szczegółów. Zatem, jak to zwykle bywa w krótkich wyścigach, nie będziemy zaczynać „od nowego”, ale każdy samochód będzie miał części o potencjale przebiegu wystarczającym do testów i wyścigu. Przede wszystkim chodzi o zanurzenie się w atmosferze wyścigu dla nas wszystkich, mechaników i inżynierów. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz