Porsche: Hybryda działa!

Choć startowało poza klasyfikacją, Porsche GT3 R Hybrid nie pozostało niezauważone w Zhuhai. W sumie zajął szóste miejsce i pozwolił sobie na luksus wyprzedzenia wszystkich obecnych GT.

opublikowany 08/11/2010 à 22:50

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Porsche: Hybryda działa!

Podobnie jak w Petit Le Mans, Porsche GT3 R Hybrid wystartowało w 1000 km Zhuhai bez możliwości ubiegania się o jakiekolwiek ostateczne przystąpienie, samochody napędzane taką technologią nie odpowiadają obecnym przepisom ACO. Ale klub organizujący 24 godziny Le Mans błędem byłoby obyć się bez takiej maszyny przez dwie ostatnie rundy Intercontinental Le Mans Cup. Dlatego też zdecydowano się zaprosić na imprezę GT3 R Hybrid.

Przy okazji chińskiego etapu ILMC samochód powierzono ustępującym podwójnym mistrzom ALMS w GT2, czyli Amerykaninowi Patrickowi Longowi i Niemcowi Jorgowi Bergmeisterowi. W testach GT3 R Hybrid wykazał się niesamowitą wydajnością. Potrafiący pokonać 4,319 km chińskiej trasy (co mu bardzo odpowiada, trzeba przyznać) w 1 33 789, w kategorii Grand Touring został pokonany tylko przez jeden samochód: Lamborghini Murciélago GT1.

Na koniec wyścigu, podczas którego wykazała się wzorową niezawodnością, broń producenta z Zuffenhausen zajęła szóstą pozycję, pokonując o trzy okrążenia więcej niż zwycięskie w GT3 BMW M92 E2.

„Pierwszy wyścig 911 GT3 R Hybrid w Chinach zakończył się pełnym sukcesem, uradowany Hartmut Kristen, dyrektor generalny Porsche Motorsport. Samochód dojechał do mety bez najmniejszych problemów technicznych. Do tego sukcesu przyczyniły się również doskonałe postoje zespołu i fantastyczne występy kierowców. Prace rozwojowe nad systemem hybrydowym, które prowadziliśmy od czasu Road Atlanta, przyniosły owoce. Dziś dość efektownie pokazaliśmy potencjał tej technologii. Efektem jest zwiększona motywacja do dalszej pracy nad tym projektem. Z pewnością nie był to ostatni wyścig 911 GT3 R Hybrid.

Jeśli chodzi o kierowców, ukończyli wyścig z uśmiechami na twarzach, zachwyceni, że mieli okazję poprowadzić taką maszynę w wyścigu.

„Nasz samochód spisał się doskonale od pierwszego do ostatniego okrążenia, mówi Bergmeister. To był kolejny super test układu hybrydowego w rzeczywistych warunkach wyścigowych, który zakończył się najlepszym wynikiem, jaki można sobie wyobrazić.”

„Mieliśmy najbardziej wydajne i najszybsze GT, kontynuuje Pat Long. Oto inteligentna wydajność Porsche.

Czas pokaże, kiedy samochód wyposażony w taką technologię pojawi się na polu startowym 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Czy Porsche 911 GT 3 Hybrid zajmie w czerwcu przyszłego roku słynne 56. stoisko na torze Le Mans? Chyba że Audi lub Peugeot nie dać się skusić przygodzie? Ciekawe wyzwanie, które po raz kolejny udowodni, że wytrzymałość to prawdziwa wizytówka technologiczna, jak często powtarzają liderzy ACO?

Pełną relację z przebiegu 1000 km Zhuhai znajdziesz jutro w swoim magazynie AUTOhebdo w kioskach, a ekskluzywny test Porsche 911 GT3 R Hybrid w wydanie specjalne Porsche AUTOhebdo, obecnie w sprzedaży.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz