Korekty w LMS

Chcąc unowocześnić dyscyplinę, organizatorzy Le Mans Series wprowadzili pewne zmiany w regulaminie. W szczególności można zauważyć poszerzenie rozkładu punktów.

opublikowany 29/11/2009 à 18:26

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Korekty w LMS

W piątek organizatorzy Le Mans Seria opublikowała regulamin dyscypliny na przyszły sezon, z pewnymi zmianami w programie.

Dopuszczone samochody
W LMGT1 dopuszczone zostaną zarówno nowe samochody skonfigurowane zgodnie z FIA 2010, jak i samochody z 2009 roku wyposażone w zestaw Performance.

Kategorie samochodów i kierowców
Kategoria LMP1 jest przeznaczona szczególnie dla samochodów fabrycznych i profesjonalnych załóg.
Kategoria LMP2 została stworzona z myślą o utrzymaniu rozsądnych poziomów budżetowych i zapewnieniu dostępu do rywalizacji kierowcom-dżentelmenom.

Aby zachować spójność z tym stanem umysłu, w załodze (składającej się z 2 lub 3 kierowców) musi znajdować się co najmniej jeden kierowca-dżentelmen.
W tym kontekście oraz aby zaangażowanie w LMP2 było jeszcze bardziej atrakcyjne dla tych panów kierowców, zmodyfikowano minimalny czas jazdy: wynosi on z 45 minut do 1 godziny i 15 minut minimalnego czasu jazdy na kierowcę, a zatem z 4 godzin do 3 godziny maksymalnie 30 minut.

W LMP1, LMGT1 i LMGT2 maksymalny czas jazdy kierowcy pozostaje 4 godziny, a minimalny 45 minut.

Cztery kategorie kierowców będą następujące:
- Platine (lub A): do tej kategorii klasyfikowani są piloci zawodowi, powszechnie uznawani za pilotów uznanych na arenie międzynarodowej, w wieku poniżej 55 lat i spełniający określone kryteria posiadania licencji i/lub doświadczenia;
- Or (lub B): do tej kategorii klasyfikowani są kierowcy półprofesjonalni, występujący w seriach międzynarodowych lub którzy wyróżnili się w mistrzostwach krajowych i którzy spełniają kryteria wieku, przebiegu i/lub posiadania licencji.
- Srebrzysty (lub C): jest to kategoria skupiająca pilotów-amatorów w wieku do 30 lat (nienależących do dwóch pierwszych kategorii) lub pilotów spełniających kryteria kategorii Platinum w wieku 60 lat i więcej. Pod uwagę brane są także inne kryteria rankingowe.
- Brąz (lub D): ta kategoria skupia kierowców amatorów. Każdy pilot, który uzyskał pierwszą licencję międzynarodową po 30. roku życia i nie ma doświadczenia lub brał w nim sporadyczny udział jednomiejscowy.
W LMP2 załoga złożona z 2 lub 3 kierowców musi składać się z co najmniej jednego kierowcy srebrnego lub brązowego.

Podział punktów
Aby być coraz bardziej zgodnym z duchemWytrzymałość, skala punktacji została rozszerzona i teraz wszyscy sklasyfikowani zawodnicy będą zdobywać punkty. Oto nowy podział punktów:

1. Ranking drużyn
Punkty zostaną przyznane zespołowi na podstawie klasyfikacji samochodów. Skala rankingowa drużyn rozkłada się następująco: 15, 13, 11, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 i jeden punkt za pole position.
Pierwsze dwanaście drużyn zdobywa punkty, jak pokazano powyżej. W przypadku, gdy zespół zajmie miejsce trzynaste lub wyższe, również otrzyma 1 punkt. Kilka samochodów z tego samego zespołu może rywalizować niezależnie.

W kategoriach LM P1, LM GT1 i LM GT2 samochód, którym kierowca przejechał łącznie ponad 4 godziny, nie będzie klasyfikowany (jego kierowcy nie będą zdobywać punktów). Z drugiej strony, samochód zostanie sklasyfikowany, gdy co najmniej 2 kierowców przejedzie podczas wyścigu co najmniej 45 minut.
W kategorii LM P2 nie będzie klasyfikowany samochód, w którym kierowca przejechał łącznie ponad 3 godziny i 30 minut (jego kierowcy nie będą punktowani). Natomiast samochód zostanie sklasyfikowany, gdy przynajmniej 2 kierowców przejedzie w trakcie wyścigu co najmniej 1 godzinę 15 minut.

W przypadku zawodów, których dystans jest o ponad 50% większy niż 1000 km, punkty zostaną podwojone, z wyjątkiem dodatkowego punktu przyznawanego za pole position. Zwycięzca każdej kategorii otrzyma zatem 30 punktów. Punkty będą przyznawane według następującej skali: 30, 26, 22, 18, 16, 14, 12, 10, 8, 6, 4, 2 plus jeden punkt za pole position.

Pierwsze dwanaście drużyn zdobywa punkty zgodnie z powyższą tabelą. W przypadku, gdy drużyna zajmie miejsce trzynaste lub wyższe, również zdobędzie 2 punkty.

2. Ranking kierowców
– W odniesieniu do kategorii LM P1, LM GT1 i LM GT2, aby kierowca mógł zdobyć punkty, łącznie muszą zostać spełnione następujące warunki:
– że jego samochód jest tajny,
– że jechał w trakcie wyścigu co najmniej 45 minut i łącznie nie więcej niż 4 godziny.
– W odniesieniu do kategorii LM P2, aby kierowca mógł zdobyć punkty, musi łącznie spełnić następujące warunki:
– że jego samochód jest tajny,
– że w czasie wyścigu jechał co najmniej 1 godzinę 15 minut i łącznie nie więcej niż 3 godziny 30 minut.
– Punkty przyznawane są kierowcom według kategorii (w jednym lub większej liczbie samochodów oraz w jednym lub większej liczbie zespołów). Kierowca zmieniający kategorię w trakcie sezonu nie będzie mógł gromadzić punktów uzyskanych w każdej kategorii. Skala rankingowa kierowców rozkłada się następująco: 15, 13, 11, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 i jeden punkt za pole position

Kierowcy pierwszych dwunastu zespołów w każdej kategorii zdobywają punkty wskazane w powyższej tabeli. W przypadku, gdy zespół zostanie sklasyfikowany na trzynastej lub wyższej pozycji, kierowcy również otrzymają 1 punkt.
W przypadku zawodów, których dystans jest o ponad 50% większy niż 1000 km, punkty zostaną podwojone, z wyjątkiem dodatkowego punktu przyznawanego za pole position. Zwycięscy kierowcy w każdej kategorii otrzymają zatem 30 punktów. Punkty będą przyznawane według następującej skali: 30, 26, 22, 18, 16, 14, 12, 10, 8, 6, 4, 2 plus jeden punkt za pole position.

Kierowcy pierwszych dwunastu zespołów w każdej kategorii zdobywają punkty zgodnie z powyższą tabelą. W przypadku, gdy zespół zostanie sklasyfikowany na trzynastej lub wyższej pozycji, kierowcy również otrzymają 2 punkty.

3. Ranking producentów
Przez „producenta(-ów)” rozumie się w rozumieniu niniejszego rozporządzenia stowarzyszenie utworzone przez producenta podwozia i producenta silnika, to znaczy osobę fizyczną lub prawną posiadającą(-e) prawa własności intelektualnej do podwozia i silnika, których nazwy widnieją w Karcie Homologacji zatwierdzonej przez ACO.
Jeżeli jest dwóch różnych producentów, nazwa producenta podwozia musi zawsze poprzedzać nazwę producenta silnika.
Aktualnie obowiązujące formularze zatwierdzenia ACO zostaną w razie potrzeby odpowiednio zmodyfikowane.
W klasyfikacji producentów punkty otrzymają tylko dwa pierwsze samochody tego samego Producenta sklasyfikowane na koniec każdego wyścigu w tej samej kategorii. Skala podziału punktów jest taka sama jak w poprzednich kategoriach.

Naklejki i numery startowe
Kolor tła numerów wyścigowych kategorii LMGT2 będzie pomarańczowy.
Zatem cztery kolory to:
LMP1 Pantone Czerwony 485,
LMP2 Niebieski Pantone 653,
LMGT1 Pantone Zielony 355,
LMGT2 Pantone pomarańczowy 021C,
W celu zapewnienia widzom i telewidzom widoczności, w szczególności w przypadku wyścigów odbywających się w nocy lub częściowo w nocy, samochody muszą być wyposażone w białe wsporniki elektroluminescencyjne, kolorowe tło zostanie przycięte do kształtu numerów tak, aby że w nocy są oświetlone.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz