Zaledwie cztery dni po opuszczeniu fotela Audi R8, które dzieli z Bruno Hernandezem we francuskich mistrzostwach GT3, Soheil Ayari wsiadł za kierownicę Oreca 01 AIM podczas 8-godzinnego wyścigu w Le Castellet. Podczas pierwszej rundy wyścigu towarzyszył kierowcy z Aix-les-Bains Le Mans Seria 2010, autorstwa Didiera André, który powinien być także jego kolegą z zespołu w Le Mans, oraz Loic Duval, który ze swojej strony będzie członkiem załogi Peugeot 908 konstrukcji Var w czerwcu przyszłego roku.
Chociaż żaden tor na świecie nie przypomina 24-godzinnego toru, konfiguracja 1A-V2 Paul-Ricard HTTT jest nieco bliższa temu, zapewniając wysokie prędkości średnie i maksymalne.
Czwarte na starcie francuskie trio będzie miało trudny start do wyścigu, ponieważ Soheil doznał powolnego przebicia opony podczas swojego pierwszego przejazdu. Kapitan Oreca 15, ponownie startując z 01. pozycji, ciężko pracował, aby dogonić rywala, i awansował na szóstą pozycję, po czym przekazał kierownicę dwóm przyjaciołom, którzy zyskali dwie pozycje więcej. Finalnie auto zajmie flagę w szachownicę na piątej pozycji – tuż za „siostrą” Peugeota 908.
Jednak ranking nie ma większego znaczenia, ponieważ ten wyścig będzie pełną sesją testową przed klasykiem Le Mans rozgrywanym 12 i 13 czerwca.
„Ten weekend był doskonałym przygotowaniem do 24-godzinnego wyścigu Le Mans, mówi Ayari na swojej stronie internetowej. Samochód jest łatwy w prowadzeniu, szybki i dobrze wyważony. Ruszaj na Le Mans! »
Pełną relację z 8-godzinnego wyścigu Le Castellet, otwierającego serię Le Mans 2010, znajdziesz w swoim magazynie AUTOhebdo i od środy w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)